МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
До І модуля1. Укажіть, за допомогою яких звуків розрізняються такі пари слів: лук - люк, долу - долю, біла - біля: а) [о] - [у]; б) [л] - [д]; в) [л] - [л']; г) [і] - [о]. 2. Визначте рядок, у якому в усіх словах можливе чергування голосних при словозміні: а) зберегти, перемогти, витекти, змогти:, б) село, межа, оздоба, борона; в) гора, особа, амеба, колода; г) щока, сльоза, голова, нагорода.
3. Позначте рядок, у якому допущено орфографічну помилку: а) Мар'яна, надвечір'я, рум'яний, Лук'янівка; б) з'єднаний, дзвякнути, з'явитися, свято; в) без'ядерний, духмяний, дев'ять, міжбрів'я; г) різдв'яний, п'явка, верб'я, мавпячий.
4. Укажіть рядок, у якому в усіх словах слід вписати літеру и: а) пр..блуда, пр..білий, пр..білений, пр..віз; б) пр..хороший, пр..хорошений, пр..спокійний, примерзання; в) пр..знатися, пр..їхати, привітність, прикидатися; г) прибічник, пр..дорогий, пр.жорстоко, пр..землити.
5. Визначте рядок, у якому в усіх словах відбувається подовження приголосних звуків: а) Ел..ада, Інес.а, віл..а, інтермец..о; б) Апол..он, сум..а, гол..андський, брут..о; в) бел..етристика, тон..а, ман..а, мадон..а; г) ван..а, імміграція, примадон.а, нет..о.
6. Позначте рядок, у якому в усіх словах можливе чергування у/в: а) уголос, умирати, укусити, указка; б) урожай, уранці, усмішка, устигати; в) учорашній, усякий, уперед, уміння; г) упоратися, указати, узимку, Ужгород. 7. Позначте рядок, у якому всі слова синоніми: а) зошит, книжка, пенал, парта, ручка; б) суперечка, спірка, дискусія, полеміка; в) окунь, щука, карась, акула, судак, в'юн; г) липа, дерево, ясен, верба, береза, дуб. 8. Позначте рядок, у якому всі фразеологізми означають «багато»: а) ні тпру ні ну, встигнути з козами на торг, і землі важко; б) видимо-невидимо, і на воза не вбереш, як піску морського; в) слати старостів, хоч гопки скачи, перша скрипка; г) де наше не пропадало, не давати проходу, як хмари.
9. Позначте, за яким словником ми узнаємо правильну вимову: а) орфографічний; б) етимологічний; в) орфоепічний; г) синонімічний.
10. Позначте рядок, у якому всі слова спільнокореневі: а) намір, наміряти, наміритися; б) зрадник, зрадити, зрадіти; в) дикий, дико, дикість; г) диплом, дипломат, дипломатичний.
11. Укажіть, у якому рядку в усіх словах ужиті подовжені приголосні: а) життя, знаряддя, розрісся, знані; б) сіллю, гілля, ніччю, радістю; в) памороззю, колосся, навчання, кохання; г) відділення, оббігти, возз'єднання, відбити.
12. Позначте рядок, у якому в усіх словах чергування [о] з [і] при словозміні не відбувається: а) брова, дорога, панчоха, долото; б) боку, свого, ночі, загону; в) огорожа, толока, народ, прапор; г) вислову, жіночості, Михайлового, соку.
13. Укажіть, у якому рядку в усіх словах наголошуються іменникові суфікси: а)холоднеча, водиця, сестриця, вітрище; б) синява, циганка, значимість, паляниця; в) ковзанка, гойдалка, гнилизна, дешевизна; г) травичка, палиця, вуличка, деревина. 14. З'ясуйте, у якому рядку допущено орфографічну помилку: а)інтелігентний, швидкісний, чесний, нещасний; б) контрастний, обласний, шістнадцять, безвиїздно; в) пестливий, кістлявий, зап'ястний, писнути; г) тижневий, хвастливий, крикнути, шістдесят.
15. Позначте рядок, у якому всі слова пишуться з м'яким знаком: а) поділ..ський, веселит.ся, черешен..ці, гіл..ці; б) приятел..ці, дон..ці, різ..бяр, нен..ці; в) вел..можа, брех..ня, камін.чик, т..мяний; г) милуєш..ся, Гал..ці, Натал..ці, брен..кати. 16. Виділіть рядок, у якому в усіх словах слід писати літеру е: а) пр..красний, пр..блуда, пр .нишклий, пр..язнь; б) пр..года, пр..міальний, пр..гаряче, пр..милий; в) пр...мудрість, пр..стол, пр..дивний, пр..дорого; г) п..редбачати, п..редмістя, п..редній, пр..вітати.
17. Укажіть, у якому рядку всі слова написано правильно: а) сфотографувати, дужчий, з черги, дьохтю; б) безжурний, пісчаний, без клопоту, молодший; в) ягідка, сцідити, косьба, просьба; г) борідка, стомиться, юшка, дужка.
18. Позначте рядок, у якому всі фразеологізми означають „рано": а) заяча душа, душа в душу, душа болить; б) класти зуби на полицю, взяти на зуби, озброєний до зубів; в) чуть на зорю, ще й чорти навкулачки не бились, на зорі; г) лиха година, голці ніде впасти, у глибині душі.
19. Позначте, за яким словником ми дізнаємося значення слова: а) орфографічний; б) етимологічний; в) тлумачний; г) синонімічний.
20. З’ясуйте, у якому рядку в усіх словах наголошується суфікс –ець: а) біженець, мешканець, мовець, вузівець; б) алтаєць, полтавець, чернігівець, гуртківець; в) іскрівець, мартенівець, спартаківець, початківець; г) дубець, туманець, стрілець, ґрунтець. 21. Позначте рядок, у якому всі слова пишуться з м'яким знаком: а) ручен..ка, джерел..це, їдал..ня, вуз..ко; б) донец..кий, сім..десят, чернівец..кий, Гриц..ко; в) багат..ма, кін..чик, міл..йон, літ..ні; г) ковал..чук, кіл..це, різ..ко, доч..ці.
Читайте також:
|
||||||||
|