![]()
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Запити на створення та видалення
Дотепер розглядались тільки запити на вибірку інформації з БД. В Access є можливості будувати запити на зміну даних, додавання даних із однієї таблиці в кінець іншої, видалення непотрібної інформації з таблиць та створення нових таблиць. Тобто спочатку будується простий запит, а потім у вікні конструктора потрібно натиснути на стрілці праворуч від кнопки Тип запиту
14.8 Пошук, заміна і фільтрація даних
Під час обробки даних у режимі таблиці або форми, крім перегляду, оновлення, додавання, видалення записів та значень полів часто необхідно знайти задані значення в полях таблиць великого об'єму, замінити їх, відсортувати записи у відповідності до значень, певного поля або декількох полів. Найважливішою та найчастішою задачею є відбір записів, які відображаються в таблиці або формі, поля яких містять значення, що задовольняють заданим умовам. Ця задача може вирішуватися за допомогою фільтрації записів у режимі таблиці або форми.
14.8.1 Пошук та заміна значень у полях таблиць та форм
Пошук та заміна значень у полях таблиць та форм здійснюється командою Правка / Знайти. Припустимо змінилася назва одного з замовників, замість ЗАТ «Комп’ютерні мережі» фірма отримала назву ЗАТ «Комп’ютери та оргтехніка». Для заміни потрібно: 1 Відкрити таблицю ДОВЗАМ (Довідник замовників). 2 Виконати команду Правка / Знайти. 3 Для пошуку назви фірми ЗАТ «Комп’ютерні мережі» у діалоговому вікні команди на вкладці Пошук заповнити поле вводу Зразок цим значенням. 4 У переліку, що розкривається Пошук в в якості області пошуку обирати поле таблиці НАЙМЕНУВАННЯ_ЗАМОВНИКА. 5 Щоб знайти перше та останнє значення, що задовольняють умові пошуку, натиснути кнопку Знайти далі. 6 Для внесення нового значення в знайдене поле обрати у діалоговому вікні вкладку Заміна. 7 У додатковий рядок, що з’явився Замінити на, ввести нове значення – ЗАТ «Комп’ютери та оргтехніка». 8 Натиснути кнопку Замінити. 14.8.2 Відбір даних за допомогою фільтра
Відбір даних за допомогою фільтра здійснюється командою Записи / Фільтр. Фільтр – це набір умов, що застосовуються для відбору підмножини записів у таблиці, формі або запиті. Access дозволяє використати три типи фільтрів: фільтр за виділеним, звичайний та розширений фільтр.
14.8.3 Відбір записів за виділеним фрагментом
Найпростішим способом завдання умови відбору записів є виділення в таблиці або формі певного значення поля або його частини. 1 Відкриємо таблицю ДОВЗАМ у режимі таблиці. 2 Для відбору всіх записів про фірми, що є відкритими акціонерними товариствами, виділяємо літери ВАТ у полі НАЙМЕНУВАННЯ_ЗАМОВНИКА будь-якої фірми. 3 Обираємо команду Записи / Фільтр / Фільтр за виділеним. Внаслідок фільтрації в таблиці будуть відображені тільки ті записи, в яких назва фірми починається з абревіатури ВАТ.
14.8.4 Звичайний фільтр
Звичайний фільтр дозволяє зробити відбір записів шляхом введення значень в пусту таблицю або форму, що викликається командою Змінити фільтр. Відфільтруємо записи таблиці ДОВРОБ (Довідник робіт), виберемо з робіт тільки ті, що вимірюються у метрах квадратних: 1 Відкрити таблицю ДОВРОБ. 2 Обрати команду Записи / Фільтр / Змінити фільтр. 3 У полі ОД_ВИМ: фільтр задати умови відбору «м.кв.». 4 Виконати фільтрацію таблиці за командою Фільтр / Застосування фільтру. Внаслідок фільтрації у таблиці ДОВРОБ будуть виводитись тільки ті роботи, що відповідають умовам відбору. 5 Для перегляду всіх записів змінити фільтр, виконавши команду Записи / Видалити фільтр.
14.8.5 Розширений фільтр
Розширений фільтр надає вікно для завдання умов відбору, що відображаються із записів таблиці або форми. У верхній частинні вікна розширеного фільтра виводиться перелік полів активної таблиці, а в нижній частині вікна бланк запиту. У рядок бланка запиту Поле із переліку мишею треба перетягнути поля, з яких задаються умови відбору записів. Умови відбору записів вводимо в рядок Умова відбору для одного або кількох полів. У бланку запиту в рядку Сортування обираємо тип сортування для одного або декількох полів. У рядку Умови відбору записуємо вираз, результатом якого є конкретне значення. Вираз складається з операндів і операторів. Як операнди, можуть використовуватися: 1 Літери. Так само як літери можуть використовуватись числа, текстові рядки, дати. Текстові рядки беруться в подвійні лапки, дати – в знаки #. Наприклад: 510, або "Інформатика", або # 5 Грудня 01 #. 2 Константи. Константи є незмінними значеннями,які визначені в Access. Наприклад: True, False, Null, Так, Немає. 3 Ідентифікатори (посилання). Ідентифікатор є посиланням на значення поля, елемента управління або властивості. Ідентифікаторами можуть бути імена полів, таблиці, форми звітів тощо. Вони повинні братися в квадратні дужки. Access проводить автоматичну підстановку дужок. У багатьох випадках посилання на конкретне значення має вказати точне його місцеположення в ієрархії об’єктів бази даних, починаючи з об’єкта верхнього рівня. Якщо необхідно вказати посилання на полі в конкретній таблиці, формі, звіті, то перед ім’ям поля треба вказати ім’я таблиці, форми, звіту, також взяти в квадратні дужки, та відокремити від імені поля знаком оклику: [Ім'я таблиці]![Ім'я поля]. Оператори визначають операції над одним або кількома операндами. Операторами порівняння та логічними операторами, використання яких можливе у виразі вимоги відбору, є: =,<,>,<>,<=,>=, Between, In, Like, Аnd, Or, Not. Оператор Between дозволяє задати інтервал числового значення. Наприклад: Between 10 and 100. Оператор Like дозволяє використати зразки, що використовують символи шаблону, під час пошуку в текстових полях. Наприклад: Like "ВАТ*". Оператор зірочка (*) та знак питання (?) – оператори шаблону. Сформулювати умови відбору можна за допомогою будівника виразів. Для цього потрібно перейти у вікно Будівник виразів можна, натиснувши кнопку Побудувати на панелі інструментів конструктора або вибравши команду Побудувати з контекстного меню. Сформуємо розширений фільтр для відбору робіт, що вимірюються у метрах квадратних, та ціна на які не перевищує 100 грн. Для цього потрібно: 1 Відкрити таблицю ДОВРОБ. 2 Виконати команду Записи / Фільтр / Розширений фільтр. 3 У вікно фільтра перетягнути із переліку полів таблиці поля ОД_ВИМ та ЦІНА у рядок бланка запиту Поле. У рядок Умова відбору ввести відповідні умови (для поля ОД_ВИМ: “м.кв.”, дл поля ЦІНА: >=100). 4 Цей фільтр можна зробити параметричним, для цього достатньо у рядок Умова відбору ввести замість умов запрошення, з якими система буде звертатися до користувача під час виконання фільтрації: [Введіть одиниці виміру роботи]; [Введіть максимальну ціну].
14.10 Звіти
При вирішенні різноманітних економічних задач часто потрібно не тільки проаналізувати результат запиту на екрані, але й отримати його тверду копію, оформлену у вигляді документу. Дані, що представлені у вигляді документу в Access, називаються звітами. На відміну від запиту та форми дані в звіті можна згрупувати за декількома рівнями. По кожному рівню групування можна вивести заголовок групи та підсумок (примітки групи). В області даних групи можна зробити сортування за полями даних, які входять в цю групу. Таким чином, звіт складається з наступних частин: 1 Заголовок звіту – містить назву звіту. Якщо звіт займає декілька сторінок, то, можливо, включає й «шапку» звіту. 2 Верхній колонтитул – містить «шапку» звіту, яка з’являється на кожній сторінці, окрім, може, першої. 3 Інформація за групами та вкладеними в них підгрупами (заголовки та примітки, що вкладені один в інший). 4 Область даних – займає центральну частину звіту (до приміток). 5 Нижній колонтитул – містить інформацію, що з’являється в кінці кожної сторінки (наприклад, номер сторінки). 6 Примітки звіту – містить підсумкові дані по всьому звіту (міститься у кінці звіту, але перед останнім нижнім колонтитулом).
14.10.1 Створення звітів Як правило, звіт створюється на базі запиту, в якому зібрані всі потрібні для звіту дані. Хоча можливе його побудова шляхом безпосереднього вибору потрібних полів з таблиць. Для створення звіту за допомогою майстра потрібно: 1 Після натискання кнопки Створити обрати запит як джерело даних, а у переліку вказати елемент Майстер звітів. Натиснути ОК. 2 У першому вікні майстра обрати всі поля запиту, що повинні бути представлені у звіті. 3 У другому вікні майстра вказати поля, за якими створюватимуться групування та їх рівні. 4 У третьому вікні майстра задати порядок сортування за полями, що залишилися, а також поля, за якими потрібно обчислювати підсумкові значення, та функцію для обчислення. 5 У четвертому вікні майстра обрати вид макету для звіту. 6 У п’ятому вікні обрати стиль оформлення звіту. 7 В останньому вікні майстра задати ім’я звіту.
14.10.2 Редагування звіту
Для вдосконалення звіту, зміни, додавання, видалення елементів правління та розділів звіту необхідно відкрити його у режимі конструктора. Якщо не потрібно виводити заголовок або примітки будь-якої групи потрібно виділити смугу з відповідною назвою та у вікні властивостей на вкладниці Макет властивості Вивід на екран задати значення Ні. Якщо потрібна не вся інформація, то під час створення запиту можна вказати необхідні умови відбору. Наприклад, у полі ДАТА у рядку Умова відбору можна задати вираз Between [Початок періоду] AND [Кінець періоду]. Конструкцію Between можна створити за допомогою будівника виразів командою Оператори / Порівняння / Between / Вставити. Якщо звіт побудований на базі запиту з параметром, то перед попереднім переглядом або друком необхідно ввести потрібні значення параметрів. Щоб забезпечити вивід у звіті введених значень параметрів запиту, потрібно: 1 За допомогою панелі елементів створити на макеті звіту по одному полю для кожного параметру (наприклад, для значень початку та закінчення періоду). 2 По черзі виділити кожне новоутворене поле, викликати вікно властивостей та на вкладниці Данні у властивості Данні ввести текст, що співпадає із текстом параметру та починається з символу дорівнює (наприклад, =[Початок періоду]).
14.10.3 Друк звіту Перед друком звіту необхідно його переглянути у режимі попереднього перегляду, а потім встановити потрібні параметри сторінки. Настроювання параметрів друку здійснюється у діалоговому вікні Параметри сторінки, що викликається командою Файл / Параметри сторінки. У цьому вікні є наступні вкладники: - Поля – встановлюються розміри полів в мм. - Сторінка – визначається орієнтація сторінки, розмір паперу, параметри принтера. - Стовбці – встановлюються розміри кожного стовпця, ширина та висота рядка. Після встановлення параметрів можна виконувати друк виділеного у вікні бази даних звіту командою Файл / Друк. У діалоговому вікні Друк окрім вказаних вище параметрів можна також задати номера сторінок, що друкуються, кількість копій та натиснути кнопку ОК. Якщо у режимі попереднього перегляду будь-які дані виводяться не повністю, це свідчить про те, що потрібно збільшити розміри відповідного елементу управління в режимі конструктора.
14.10.4 Робота зі звітами Побудова багаторівневого звіту Побудову багаторівневого звіту розглянемо на прикладі визначення вартості запланованих робіт за кожним замовником та за всіма замовниками в цілому. Оскільки потребуються як проміжні дані, так і підсумкові результати, то рішення буде представлене у вигляді звіту. Він будується на підставі всіх даних, що містяться у таблиці Кошторис, а також у допоміжних довідкових таблицях. Тому задача вирішується в три етапи: 1 Підготовка базового запиту. 2 Побудова попередньої версії звіту за допомогою майстра. 3 Доопрацювання звіту у конструкторі. Підготовка базового запиту Базовий запит ВСІ_КОШТОРИСИ_ЗП_ВАРТІСТЬ для звіту ЗАПЛАНОВАНІ_РОБОТИ можна побудувати на підставі вже існуючого запиту ВСІ_КОШТОРИСИ_ЗП. Для цього потрібно: 1 В режимі відображення запитів вікна БД скопіювати запит ВСІ_КОШТОРИСИ_ЗП в буфер і тут же вставити його, надавши новому запиту ім’я ВСІ_КОШТОРИСИ_ЗП_ВАРТІСТЬ. 2 Відкрити запит ВСІ_КОШТОРИСИ_ЗП_ВАРТІСТЬ в режимі конструктора та додати поле, що обчислюється, – ВАРТІСТЬ, значення якого визначається за допомогою виразу ЦІНА*КІЛЬКІСТЬ. 3 Перевірити правильність роботи запиту у режимі таблиці. 4 Зберегти запит ВСІ_КОШТОРИСИ_ЗП_ВАРТІСТЬ в БД. Побудова попередньої версії звіту за допомогою майстра: 1 У вікні БД встановити режим відображення звітів, натиснувши кнопку Звіти. 2 На панелі інструментів натиснути кнопку Створити. 3 У переліку вікна Новий звіт обрати елемент Майстер звітів, а в полі із переліком в якості джерела даних – запит ВСІ_КОШТОРИСИ_ЗП_ВАРТІСТЬ. 4 У першому вікні майстра звітів обрати наступні поля із запиту ВСІ_КОШТОРИСИ_ЗП_ВАРТІСТЬ: – НАЙМЕНУВАННЯ_ЗАМОВНИКА, – НАЙМЕНУВАННЯ_РОБОТИ, – ОД_ВИМ, – ЦІНА, – КІЛЬКІСТЬ, – ВАРТІСТЬ. 5 У другому вікні майстра вказати, що перший рівень групування створюється за полем НАЙМЕНУВАННЯ_ЗАМОВНИКА. 6 У третьому вікні майстра задати сортування за зростанням за полем НАЙМЕНУВАННЯ_РОБОТИ, щоб забезпечити вивід інформації по роботах за абеткою в кожній групі (за кожним замовником). 7 У тому ж вікні натиснути кнопку Підсумки та вказати, що за полем Вартість буде здійснюватися підсумовування по кожній групі та по всьому звіту в цілому. 8 У четвертому вікні майстра обрати вид макету Сходинковий. 9 У п’ятому вікні обрати стиль звіту Діловий. 10 В останньому вікні майстра ввести ім’я звіту ЗАПЛАНОВАНІ_РОБОТИ, натиснути кнопку Готово.
Побудова звіту за одним об’єктом Побудову звіту розглянемо на прикладі створення документу КОШТОРИС_РОБІТ. Створення звіту здійснюється в два етапи: 1 Побудова попередньої версії за допомогою майстра. 2 Доопрацювання звіту у конструкторі. Перший етап повністю співпадає з аналогічним етапом рішення попередньої задачі, за виключенням того, що в даному випадку як джерело даних вказується параметричний запит КОШТОРИС_ЗА_ЗАМОВНИКОМ_ЗП, та як ім’я звіту вводиться текст КОШТОРИС_РОБІТ. Другий етап виконується аналогічно тому, як це виконувалось у рішенні попередньої задачі, але окрім цього на цьому етапі потрібно: 1 Видалити всі дані із розділу приміток групи і зменшити його розмір до мінімуму. 2 Поле НАЙМЕНУВАННЯ_ЗАМОВНИКА вирізати з області даних, вставити до заголовку звіту та супроводити надписом «Замовник:». 3 Вставити у правій частині заголовку звіту два надписи, у першому з яких ввести текст «Виконувач», а у другому «ТОВ «Оздоблювач». Після закінчення редагування звіту зберегти його в БД та зачинити вікно. 14.11 Практичні завдання
Читайте також:
|
||||||||
|