Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Прогнозування продажу.

 

Місткість ринку - це обсяги продажу товарів за конкретний проміжок часу. Вона визначається кількістю споживачів на ринку, їхньою купівельною спроможністю та схильністю до обміну.

Існує кілька визначень місткості ринку.

Місткість потенційного ринку (Qp) - це можливі обсяги продажу товарів покупцям, які мають потребу в них і виявляють інтерес до продукції фірми

Qp = np * qp * p,

 

де np - кількість потенційних споживачів;

qp — кількість закупівель продукції середнім потенційним споживачем;

p - середня ціна продукту.

Місткість реального ринку (QR) - це можливі обсяги продажу товарів покупцям, які виявляють інтерес і мають змогу придбати продукцію фірми

QR = nR * qR * р,

 

де nR - кількість реальних покупців;

qR - кількість закупівель продукції середнім реальним покупцем.

 

Для визначення кількості реальних покупців необхідно з кількості потенційних споживачів виключити тих, для яких ця продукція має занадто високу ціну.

Місткість цільового ринку - це можливість обсягу продажу товарів реальним покупцям, яких обслуговуватиме фірма. Кількість останніх визначається виробничими можливостями фірми.

Місткість зайнятого ринку - це обсяги продажу, які були досягнуті фірмою у минулому періоді.

Кон'юнктура ринку - це наявна економічна ситуація, яку характеризують співвідношення між попитом і пропонуванням, рівень і динаміка цін, товарних запасів та інші економічні показники й фактори (історичні й національні, природно-кліматичні й територіальні, політичні й соціально-економічні).

Прогноз продажу - це ті обсяги товарів, які фірма розраховує продати у конкретний проміжок часу, виходячи з існуючої кон'юнктури та місткості ринку. Відомі два підходи до прогнозування обсягів продажу:

- всеосяжний - розподіл сукупної оцінки на її основні складові (за асортиментом, часом продажу та ін.);

- з нарощуванням - додавання прогнозного значення обсягів продажу кожного товару, щоб отримати загальний прогноз.

Для прогнозування обсягів продажу можна скористатися такими методами. 1. Судження менеджера:

- прямий прогноз - визначення обсягів збуту без будь-якого попереднього аналізу;

- пошук “коня, що зник”, - прогнозування, відштовхуючись від останньої відомої величини (ставлять себе на місце покупця, розглядають фактори, що можуть вплинути на його поведінку, і намагаються прийняти таке ж рішення, яке міг би прийняти він).

2. Судження добре обізнаних з проблемою груп:

- потенційних покупців (чи є в них наміри щось купити у майбутньому);

- торговельних агентів (пропозиції, оцінювання обсягів продажу майбутніх періодів);

- виконавців (робітників і службовців фірми);

- експертів;

- технічний прогноз (оцінка того, які наукові досягнення будуть використані у майбутньому).

3. Статистичні методи:

а) метод напрямленої екстраполяції - перенесення тенденцій моделі збуту на майбутнє (рис. 23);

б) метод стандартного розподілу ймовірностей: експертним шляхом визначаються три види прогнозів збуту:

О - оптимістичний;

Р - песимістичний;

М - найбільш імовірний; розраховується очікуване значення прогнозу збуту (Пз)

Пз = О + 4М + Р

 

розраховується стандартне відхилення (Св)

СВ = О – Р

 

в) прогнозування збуту на базі минулих періодів;

г) кореляційний аналіз: визначення статистично значущих чинників впливу на збут продукції підприємства та ступеня їх впливу;

д) прогнозування на основі вивчення частки ринку (обсяг збуту прогнозується як процент частки фірми на ринку у даній галузі бізнесу, тобто спочатку прогнозують збут галузі в цілому, а потім розраховують частку фірми і прогнозні обсяги збуту);

е) аналіз кінцевого використання (прогноз базується на основі аналізу збуту кінцевої продукції).

4. Пробний маркетинг. Його суть полягає у здійсненні продажу партій товару окремим групам покупців. Так перевіряють настрої покупців, їхню заінтересованість у запропонованих товарах. Отримані результати за аналогією поширюються на весь ринок.

 


Читайте також:

  1. Аварійне та довгострокове прогнозування хімічної обстановки
  2. Багатокрокове прогнозування
  3. Багатокрокове прогнозування з перенавчанням нейромережі на кожному кроці прогнозу
  4. Бюджетне планування та прогнозування.
  5. Бюджетне прогнозування
  6. Визначення потреби організації у персоналі як основа для прогнозування і планування його розвитку
  7. Договір роздрібної купівлі – продажу.
  8. Досвід бюджетного прогнозування.
  9. Доходи від операцій з капіталом– будь-які доходи, отримані від операцій з капіталом, які включають надходження від його продажу.
  10. Екологічне прогнозування
  11. Е_4. Пояснення і прогнозування моделей
  12. Завдання демографічного прогнозування




Переглядів: 2459

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Маркетингові дослідження конкуренції та конкурентів | Ідентифікація маркетингових сегментів та вибір цільових ринків.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.