Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Якість продукції, її оцінка і рівень якості.

Обчислення потреби у матеріальних ресурсах.

Виробнича потужність підприємства, її визначення.

Планування виробничої програми підприємства. Ресурсне обґрунтування виробничої програми.

Загальна характеристика продукції. Показники обсягу продукції.

ЛК-7 Виробництво, якість і конкурентноспроможність продукції.

Інфраструктура підприємства – це комплекс цехів, господарств і служб підприємства, які забезпечують необхідні умови для функціонування підприємства в цілому.

Інфраструктура підприємства, її поняття, види і значення.

Розрізняють виробничу і соціальну інфраструктуру.

До виробничої інфраструктури підприємства належать підрозділи, які не беруть безпосередньої участі у створенні

профільної продукції, але своєю діяльністю створюють умови необхідні для роботи основних виробничих цехів.

Виробнича інфраструктура включає

· ремонтне господарство;

· транспортне господарство;

· енергетичне господарство;

· інструментальне господарство;

· складське господарство.

Значення виробничої інфраструктури полягає в тому, що вона є необхідною умовою нормального перебігу виробничих процесів на підприємстві.

Соціальна інфраструктура забезпечує задоволення соціально-побутових і культурних потреб працівників підприємтсва.

До складу підрозділів соціальної інфраструктури можуть входити:

¨ їдальні, кафе, буфети;

¨ лікарні, поліклініки, медпункти;

¨ власні житлові будинки, заклади побутового обслуговування;

¨ школи, професійно-технічні училища, факультети;

¨ дитячі дошкільні заклади, бібліотеки, клуби, палаци культури;

¨ бази та будинки відпочинку, спортивні споруди.

Соціальна інфраструктура забезпечує створення комфортного соціального середовища, сприятливого психологічного клімату у трудовому колективі й соціальну мотивацію праці, що в кінцевому результаті впливає на рівень продуктивності праці і прибутки підприємтсва.


 

1. Загальна характеристика продукції.

Використовуючи засоби виробництва, засоби праці і предмети праці у процесі виробництва людина створює певні матеріальні блага, які виступають у вигляді конкретної продукції або виробів.

Під час виготовлення продукція перебуває на різних стадіях технологічного процесу і тому може називатись

~ незавершене виробництво;

~ напівфабрикати;

~ готова продукція.

Результатом (продуктом) праці на промислових підприємствах є обсяг випущеної продукції, на підприємствах транспорту обсяг перевезень вантажів або пасажирів, в підприємствах побуту – обсяг поданих послуг, в торгівлі – обсяг товарообороту.

Продукти праці поділяються за економічним призначенням на засоби виробництва і предмети споживання, в цілому вони називаються продукція І та ІІ підрозділів, а у промисловості група "А" і група "Б".

Засоби виробництва поділяються на засоби праці і предмети праці, а предмети споживання на продовольчі і непродовольчі товари.

Облік обсягу випущеної продукції здійснюється в натуральних і вартісних показниках. Натуральними показниками є обсяг продукції по номенклатурі і асортименту у певних фізичних одиницях виміру. Номенклатура продукції – це перелік назв окремих видів продукції; асортимент – це різновиди виробів в межах даної номенклатури. Вимірниками

обсягу продукції в натуральному виразі є конкретні фізичні одиниці – штуки, тонни, метри і т. п.

У практиці планування та обліку обсягу продукції іноді використовують умовно-натуральні (наприклад, умовні банки консервів, умовні листи шиферу, штуки цегли) і подвійно натуральні показники (наприклад ,виробництво сталевих труб може вимірюватись тоннами та метрам, тканини – погонними та квадратними метрами).

Вартісними показниками виробничої програми є обсяги товарної, валової, реалізованої і чистої продукції.

Товарна продукція – це загальна вартість усіх видів готової продукції, напівфабрикатів, робіт і послуг виробничого характеру призначених для реалізації різним споживачам.

Обсяг товарної продукції (ТП) визначають за формулою:

ТП = ГП + ПФ + Р, грн.

де ГП – готова продукція, визначається як добуток кількості виготовленої продукції(К) на її ціну(Ц). ® ГП = ( К × Ц )

ПФ – напівфабрикати, що реалізуються на сторону;

Р – вартість робіт і послуг на сторону.

 

Валова продукція – загальний обсяг виробництва продукції у вартісному виразі незалежно від ступеня її готовності

ВП = ТП - ( НЗВп -- НЗВк ), грн.

де НЗВ – незавершене виробництво – це розпочата, але незакінчена продукція. Обсяг незавершеного виробництва (НЗВ) визначається як добуток кількості продукції (К), що знаходиться у незавершеному виробництві на її ціну) і на коефіцієнт готовності цієї продукції ( Кгот.).

НЗВ = К × Ц × К гот.

Реалізована продукція – це товарна продукція, яка відвантажена споживачеві і за яку надійшли або мають надійти кошти у зазначений термін на рахунок підприємства.

РП = ТП + НЗп – НЗк, грн.

де НЗп і НЗк – залишки нереалізованої продукції на початок і кінець періоду.

Чиста продукція – це новостворена на підприємстві вартість за певний період.

ЧП = ТП – МВ – А, грн.

де МВ – матеріальні витрати на виробництво продукції, грн.

А – нарахована амортизація за відповідний продукт, грн.

 


Читайте також:

  1. II рівень
  2. IV. Оцінка вигідності залучення короткотермінових кредитів
  3. Аналіз виявлених проблем і їхня оцінка
  4. Аналіз і оцінка рівня соціальної відповідальності бізнесу
  5. Аналіз і оцінка стану охорони праці
  6. Аналіз рейтингових підходів і оцінка інвестиційної
  7. Аналіз руху грошових коштів у контексті нової фінансової звітності Важливим завданням аналізу фінансового стану підприємства є оцінка руху грошових коштів підприємства.
  8. Аналіз стану й оцінка рівня нормування праці
  9. Аналіз та оцінка виробничого травматизму в галузі
  10. Аналіз та оцінка інвестування в умовах ризику. Якісні та кількісні методи оцінювання проектних ризиків.
  11. Аналіз та оцінка організаційних структур управління
  12. Аналіз та оцінка проведеного уроку




Переглядів: 593

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Організаційні типи виробництв. | Планування виробничої програми підприємства. Ресурсне обґрунтування виробничої програми.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.