Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Значення хімії в розумінні наукової картини світу і формуванні діалектико-матеріалістичного світогляду

Розвиток хімії і її сучасні досягнення

Значення хімії в розумінні наукової картини світу і формуванні діалектико-матеріалістичного світогляду

Література

 

/1/ - Романова Н. В. Загальна та неорганічна хімія. – К.: Ірпінь, ВТФ

«Перун», 2002. – 480 с. (Вступ. Стор. 8).

 

/2/ - Глинка Н. Л. Общая химия. – Л.: Химия, 1987. – 704 с. (Введение.

§ 1-3).

 

 

Хімія належить до природничих наук, які вивчають матеріальний світ у всій різноманітності його існування і перетворень. Предметом природничих наук є матерія і рух у їх нерозривній єдності.

Матерія — це філософська категорія для позначення безлічі всіх існуючих у світі об'єктів і систем, загальної основи всіх явищ, властивостей, зв'язків та відношень. Формами буття і розвитку матерії є рух, простір і час. Джерело руху матерії міститься в ній самій як внутрішня спірність предметів і явищ. Простір виражає співіснування і відокремленість матеріальних об'єктів один від одного, їхні розміри, тип симетрії, порядок розміщення. Час характеризує послідовність явищ, тривалість, швидкість матеріальних процесів. Універсальними властивостями матерії є її нестворюваність і незнищуваність, структурність, взаємоперетворюваність і суперечливість, вічність існування у часі, нескінченність у просторі.

Основні види матерії — це речовина (вода, повітря, земля, вугілля, водень, електрони, нейтрони тощо) і поле (електромагнітне, гравітаційне, ядерне та інші поля, різні мікрочастинки, які не мають маси спокою).

Основна властивість матерії — її здатність рухатись, змінюватись. Рух, як постійна зміна, властивий матерії в цілому і кожній найдрібнішій її частинці. На різних стадіях організації матерії її видам притаманна своя форма руху. Наприклад, взаємодії атомів з утворенням молекул відповідає хімічна форма руху матерії. Форми руху матерії різноманітні: механічні, хімічні, ядерні, електричні, біологічні, суспільні тощо. Одні форми руху можуть переходити в інші.

Певні ступені організації матерії з їх специфічними формами руху вивчають окремі природничі науки — фізика, хімія, біологія та ін.

Хімія вивчає хімічну форму руху матерії, тобто перетворення одних речовин на інші з утворенням нових молекул, кристалів, йонів, вільних радикалів тощо, а також склад і властивості речовин. Речовиною називають вид матерії, що має певні хімічні і фізичні властивості за даних умов. Параметри, що характеризують фізичні властивості речовин (густину, температуру плавлен­ня, розчинність тощо), називають фізичними константами. Тільки чиста речовина має сталі властивості. Речовини в природі у чистому стані практично не трапляються, здебільшого поширені суміші різних речовин.

Якщо у природі відбулась яка-небудь якісна зміна, то це означає, що змінився або хімічний склад, або форма руху, або те й інше, тобто відбулась кількісна зміна. Цей важливий висновок і відбиває один із основних законів діалектики — закон переходу кількісних змін у якісні. Отже, хімія вивчає речовини та їх перетворення.

Неорганічна хімія вивчає речовини неорганічної природи і властивості всіх елементів, органічна — речовини органічної природи, обов'язковим компонентом яких є Карбон, загальна — теоретичні основи системи знань про речовину і хімічні перетворення. Загальна хімія складається з чотирьох фундаментальних вчень: напрямленість хімічних процесів (хімічна термодинаміка) та їх швидкість (хімічна кінетика), теорія будови речовини, періодичність зміни властивостей елементів та їхніх сполук.

Хімія тісно пов'язана з фізикою і біологією, адже хімічні зміни завжди і упроводжуються фізичними, а всі життєві процеси — безперервними хімічними перетвореннями речовин в організмі, обміном речовин між організмом і навколишнім середовищем.

Отже, хімія — наука, що вивчає речовини та процеси їх перетворення, які супроводжуються зміною їхнього складу і структури.

 


Читайте також:

  1. DIMCLRE (РЗМЦВЛ) - колір виносних ліній (номер кольору). Може приймати значенняBYBLOCK (ПОБЛОКУ) і BYLAYER (ПОСЛОЮ).
  2. I визначення впливу окремих факторів
  3. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  4. II. Відкриття і подолання схоластичного світогляду
  5. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  6. Iсторичне значення революції.
  7. Ne і ne – поточне значення потужності і частоти обертання колінчастого вала.
  8. Ocнoвнi визначення здоров'я
  9. Аварійно-рятувальні підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, їх призначення і склад.
  10. Автокореляція залишків – це залежність між послідовними значеннями стохастичної складової моделі.
  11. Автоматизація процесу призначення IP-адрес
  12. Алгебраїчний спосіб визначення точки беззбитковості




Переглядів: 1237

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Розвиток хімії і її сучасні досягнення

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.