МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Тема 1. Предмет, об`єкт і завдання економічного аналізу.Конспект лекцій Кафедра економіки і управління
з дисципліни “Економічний аналіз”
для студентів напряму підготовки 0501 – “Економіка і підприємництво” освітньо-професійний рівень - бакалавр
Укладач: к.т.н., доц. Фесенко М.С.
Алчевськ 2006 1.1. Предмет та зміст економічного аналізу
В умовах ринку кожен з його учасників повинен вміло користуватися аналітичними методами та прийомами аналізу, оскільки прийняттю будь-якого оптимального рішення передує аналітичне дослідження економічних явищ, процесій, вивчення фінансового стану суб'єктів господарювання. Аналізв широкому розумінні означає пізнавальну процедуру уявного розчленування об'єкта або явища на складові з метою їх вивчення, з'ясування зв'язків між ними. Зворотним до аналізу є синтез (з'єднання окремих частин і елементів в єдине ціле), з яким аналіз досить часто поєднується в практичній та пізнавальній діяльності. Аналіз і синтез взаємопов'язані та взаємозумовлені й у своїй єдності забезпечують наукове вивчення явищ у багатосторонньому діалектичному зв'язку. Перехід від аналізу фактів до синтезу здійснюється за допомогою індукції (спосіб переходу від знання окремих фактів до знання загального, від вивчення причин до результатів) та дедукції (спосіб дослідження від загального до часткового, від результатів до причин). Аналіз і синтез, індукція і дедукція як загальні способи пізнання становлять базис економічного аналізу. Економічний аналіз, як один із різновидів аналізу взагалі, являє собою сукупність послідовних аналітичних процедур, які мають на меті одержання заключень, висновків та рекомендацій щодо прийняття оптимальних рішень стосовно досліджуваного економічного об'єкта чи явища. Зміст економічного аналізускладається з визначення конкретного завдання дослідження певних процесів або явищ господарсько-фінансової діяльності підприємства; комплексної їх оцінки у взаємозв'язку, взаємозалежності; дослідження причин та наслідків цих зв'язків; обчислення величини впливу чинників на кінцевий результатний показник; вивчення пріоритетних напрямів розвитку; оцінки обґрунтованості і дієвості механізму реалізації управлінських рішень. зміст економічного аналізу визначає його як конкретну функціональну науку. Економічний аналіз як наука- це система спеціальних знань, що шляхом розчленування цілого на складові і виділення окремих сторін, властивостей, зв'язків, спрямована на дослідження економічних явищ та процесів у їх взаємозв'язку і взаємозумовленості, яка формується під впливом об'єктивних економічних законів з науковим обґрунтуванням завдань та договірних зобов'язань, оцінкою їх виконання, визначенням величини дії позитивних і негативних чинників, невикористаних резервів і розробленням пропозицій щодо вироблення оптимальних управлінських рішень, спрямованих на підвищення ефективності виробництва. Основними рисами економічного аналізу як науки є: дослідження причинно-наслідкових зв’язків зміни і розвитку економічних явищ і процесів; оцінка прибутковості і конкурентоспроможності як основних критеріїв ефективності розвитку; багатоваріантне аналітичне забезпечення цільових запитів користувачів, ЩО дозволяє сформувати поле вибору управлінських рішень на рейтинговій основі; цільова спрямованість і практична цінність аналізу. Економічний аналіз є важливою частиною економічних наук, які складають теоретичну основу економічної роботи суб'єктів господарювання. Він має свій предмет, об'єкти та методи дослідження економічних показників діяльності та взаємозв'язків між ними. Предмет економічного аналізу включає: економічні процеси, які відбуваються в результаті господарсько-фінансової діяльності; причинно-наслідкові зв'язки, які визначають використання всіх видів ресурсів та результати діяльності; резерви та шляхи підвищення ефективності діяльності та зміцнення конкурентоспроможності підприємств. Читайте також:
|
||||||||
|