МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||
Тема 4 Зведення і групування статистичних данихНа І етапі статистичного спостереження одержують значну кількість початкової інформації, яку фактично неможливо проаналізувати, тому І етап – зведення і групування статистичних даних. Зведення – це наукова обробка, систематизація первинних даних з метою одержання узагальнюючих характеристик про досліджувані явища по ряду суттєвих ознак. Вирізняють прості і складні зведення. В простих є тільки один узагальнюючий підсумок, а в складних зведеннях є деякі елементи групування, тобто проміжні підсумки, проте зведення не дозволяє зробити поглиблений аналіз фактів, тому на рівні із зведенням в економ. дослідж. широко використовується групування. Групування – це розподіл сукупності одиниць спостереження на однорідні групи по суттєвим, важливим для них ознакам. Ознаки, які приймають різні кількісні значення наз. кількісними; а ознаки, які приймають якісні значення наз. якісними (атрибутивними). Отже розрізняють групування по якісним і кількісним ознакам. В залежності від задач, які потрібно вирішувати, розрізняють типологічні, структурні і факторні групування. Типологічні передбачають розподіл сукупності на класи або соціально-економічні групи. Структурні дозволяють надати характеристику структурі явища, що вивчається, тобто співвідношення окремих складових частин в цілому. Факторні дозволяють вивчити причинно-наслідкові зв'язки між факторами і результативним показником. Основою групування є ряд розподілу, тобто упорядкований розподіл одиниць сукупності на певні варюючі групи. Ряд розподілу складається з двух елементів: варіантів (Х) і частот (f). Часто на рівні з частотами використовують частки f1 – це питома вага кожної частоти в загальній сумі частот: Варіанта – це окреме значення групувальної ознаки, а частота показує скільки разів повторюються окремі значення варіантів. Приклад групування
Ряди розподілу одиниць сукупності по ознакам, які мають кількісний вираз називаються варіаційними рядами розподілу. Варіаційні ряди розподілу в залежності від способу побудови бувають дискретні і інтервальні. Дискретні ряди – це такі ряди, де значення варіанти дано в окремих числах. Інтервальні ряди – це ряди, де значення варіант дані у вигляді інтервалів. Інтервал – це проміжок між двома значеннями кількісної ознаки, в межах якого всі значення ознаки відносяться до однієї тієї ж групи. Розрізняють такі інтервали: відкриті і закриті, рівні і нерівні, зростаючі і спадаючі. Для побудови інтервального ряду розподілу потрібно перш за все визначити величину інтервалу і кількість груп. Для цього використовуються наступні формули:
, де і – величина інтервалу; Хmax і Xmin – відповідно максимальне і мінімальне значення показників сукупності даних; К – кількість груп п – кількість одиниць сукупності. В деяких випадках побудоване групування по деяким причинам не задовільняє аналітиків і можуть виникнути випадки необхідності розширити або знизити величину інтервалу. На підприємствах інколи приходиться звести два або більше групувань в одне. В таких випадках проводять повторне групування.
Читайте також:
|
|||||||||||||||||
|