МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Тема 5. Класики зарубіжної педагогіки та шкільництваТема 5. Я.А.Коменський як засновник наукової педагогіки. Тема 4. Педагогічна думка епохи Відродження Розвиток освіти та педагогічної думки в епоху Відродження. Сутність педагогічних основ філософії гуманістів. Зародження шкіл нового типу (Вітторіно де Фельтре). Ідеї вільного виховання у творах французьких гуманістів Ф.Рабле та М.Монтеня. Педагогічні погляди Е.Роттердамського. Педагогічні аспекти соціальних утопій Т.Мора та Т.Кампанелли. Основні етапи діяльності Я.А.Коменського. Формування філософського світогляду та суспільно-політичних поглядів Коменського. Підготовка до потойбічного життя як мета виховання. Призначення людини в цьому світі: пізнання світу, володіння собою, наближення до Бога. Загальнопедагогічні ідеї Коменського. Ідея природовідповідності виховання. Джерела її формування, історична обмеженість. Зміст ідеї народності виховання: загальний характер освіти, рівні можливості її здобуття, школа як “майстерня мудрості, працелюбства і гуманності”, навчання рідною мовою, виховання патріотизму і поваги до інших народів. Принципи побудови школи. Типи шкіл відповідно до вікової періодизації. “Велика дидактика” (1632), “Закони гарно організованої школи” (1633). Дидактичні принципи: свідомість і активність, наочність, послідовність і систематичність, вправи і міцне засвоєння знань. Розробка теоретичних основ класно-урочної системи навчання. Роль учителя. Моральні чесноти та правила їх виховання. Шкільна дисципліна. Ідеї Коменського на Україні. Їх роль у розвитку світової педагогічної думки.
Джон Локк як класичний представник англійського просвітництва. Суспільні погляди Дж. Локка. Теорія суспільного договору. Теорія “чистої дошки”. Мета виховання як виховання джентльмена, який має здоровий дух в здоровому тілі, вміє вести свої справи розумно та передбачливо. “Думки про виховання”. Засоби фізичного виховання як дисциплінування тіла. Зміст та засоби морального виховання. Основи батьківського виховання. Дидактичні погляди Локка. Розвиток пізнавального інтересу дитини, її самостійного мислення як умови успішного навчання. Педагогічна творчість Ж.Ж.Руссо. Вплив на неї його суспільних поглядів. Людина як вінець природи. Фактори її розвитку. Провідні загально педагогічні ідеї: саморозвитку сил людської природи, природного вільного виховання, поетапного формування сил людської природи, єдності фізичного, емоційного, розумового, морального та естетичного виховання з працею. Вікова періодизація Руссо. Розвиток зовнішніх почуттів дитини. Сутність методу природних наслідків. Виховання жінки. Загальнолюдські та національні основи виховання. Роман-трактат “Еміль, або Про виховання”. Ідеї розвиваючого навчання в педагогічній концепції Й.Г.Песталоцці. Природовідповідний гармонійний розвиток троякого роду людської сутності як мета виховання. Теорія поелементного розвитку людської сутності, розроблена Песталоцці. Розробка теоретичних і практичних основ трудової народної школи. Роман-трактат “Лінгард і Гертруда”. Педагогічна теорія Й.Гербарта як наукова система знань про виховання і освіту. Шляхи реалізації виховуючого навчання. Ідея багатостороннього інтересу. Структура процесу навчання. Зміст та засоби морального виховання та керування дітьми. Педагогічна творчість А.Дістервега. Провідні загальнопедагогічні принципи його концепції: природовідповідність, культуровідповідність, загальнолюдське виховання, самодіяльність. Мета виховання за Дістервегом: розвиток самодіяльності на служінні істині, добру і красі. Провідні дидактичні принципи. Ідеї формальної та матеріальної освіти. Методи розвиваючого навчання. Вимоги до вчителя. Основні положення праці “Керівництво до освіти німецьких вчителів”.
Семінарський модуль
Семінарське заняття 1 Тема: Західноєвропейська педагогіка епохи Нового часу та Просвітництва. 1. Педагогічна спадщина Джона Локка. 2. Життя, діяльність та соціально-філософські погляди Ж.Ж.Руссо. 3. Принципи педагогічної системи Ж.Ж.Руссо. 4. Вікова періодизація Ж.Ж.Руссо. Читайте також:
|
||||||||
|