МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Характеристика позаурочних форм навчання.Факультативи - форма диференційованого навчання з метою поглиблення загальноосвітніх знань, трудової підготовки, розвиток різнобічних інтересів і здібностей школярів. Факультативи проводяться паралельно з вивченням обов'язкових навчальних предметів. Мета факультативних занять: 1) додаткова підготовка учнів; 2) вивчення нового предмета, що не входить до шкільного навчального плану. Предметні гуртки та наукові спілки створюються на добровільній основі учні паралельних класів або всіх охочих. Завдання. Запишіть питання, які виникли в ході лекції. Лекція № Про шестирічну дитину ТРИ СКЛАДОВІ ГОТОВНОСТІ ПЕРШОКЛАСНИКА ДО ШКОЛИ Але спробуймо подивитися на тестування дещо з іншого боку. По-перше, якщо його проводить фаховий психолог, він може, зважаючи на особливості дитини (наприклад, темперамент, швидкість процесів мислення), рекомендувати батькам конкретного вчителя, клас, навіть програму. А по-друге, якщо йдеться про спеціалізований навчальний заклад, то батькам варто зважити, чи «потягне» дитина більш складну програму? І основне: мета співбесіди з психологом полягає не в тому, щоб з’ясувати, чи вміє дитина читати, а в тому, аби оцінити всі складові готовності малюка до школи. А це — не лише інтелектуальний рівень. Тож поговоримо про шкільну зрілість детальніше. Більшість батьків упевнена, що найважливіше — вміти писати, читати і лічити. Але насправді ці навички — лише малесенька частка того, що спеціалісти називають «готовністю до школи». Якщо дитина все це вміє, ще не факт, що їй пора до школи. Бо шкільна зрілість насправді складається з трьох частин — фізіологічної, психологічної та інтелектуальної. Зазвичай батьки зосереджуються на останній. І не здогадуються про важливість двох перших. Адже, якщо дитина не готова до школи фізіологічно, це може вилитися у хвороби. А, якщо немає психологічної зрілості (тобто вміння працювати в колективі, знаходити спільну мову з однолітками і вчителем), дитина згодом може відчути відразу до школи і навчання. ФІЗІОЛОГІЯ: ЯК ДІСТАТИ ДО ВУХА? Багато батьків навіть не чуло, що, виявляється, є спеціальні тести, за допомогою яких можна чітко визначити, чи достатньо дитинка фізично «дозріла» до школи. Основний з них — так званий «філліпінський тест» шкільної зрілості. Дитина має дотягнутися правою рукою через голову до мочки лівого вуха (чи навпаки). Як варіант — прикласти зап’ястя до маківки і дотягнутися до вуха кінчиками пальців. Коли я розповіла про ці тести в редакції, мої колеги — дорослі дяді й тьоті — почали з ентузіазмом шукати власні вуха. Звичайно, з’ясувалося, що вони до школи дозріли повністю. А ось серед шестирічок цю нескладну вправу не може виконати майже ніхто. Що цікаво, в сім років — це зовсім не проблема! Ще одна ознака: вважається, що до початку навчання в дитини має помінятися мінімум два зуби. Логопедичні проблеми, слабкість, хворобливість теж є протипоказаннями. До чого може привести нехтування фізіологічною зрілістю? Незріла дитина не може витримувати шкільні навантаження (особливо, якщо школа — спеціалізована, зі складною програмою). Деякі спеціалісти вважають, що фізично незріла дитина не спроможна не те що 45 хвилин висидіти на одному місці, а навіть півгодини нерухомості для неї забагато — може призвести до проблем із серцем. ПСИХОЛОГІЯ: РОЗУМІЮ СЛОВО «ТРЕБА» Психологічну зрілість фахівці поділяють на дві складові: емоційну й соціальну. Емоційна зрілість — це вміння опанувати власні імпульсивні реакції і досить тривалий час виконувати не дуже цікаву справу. Психологи називають це — «довільність поведінки». Під соціальною зрілістю мається на увазі потреба у спілкуванні з однолітками і вміння підкорити свою поведінку законам дитячих груп, здатність приймати роль учня, вміння слухати і виконувати вказівки вчителя. Якщо вміння читати і писати легко перевірити при вступі до школи, то вирішити, чи готова дитина психологічно, набагато важче. Можливо, декому з батьків тут якраз і допоможе професійний психолог. На що треба звернути увагу? Насамперед, на те, як дитина реагує на невдачі, рутинну працю, на прохання зробити щось. Як узагалі вона сідає працювати, чи сприймає слово «треба». Навіть, якщо дитина дуже розумна, але не бажає навчатися, марнує час на різні там «не хочу», «не буду», користі від навчання також не буде. Ще одна проблема психологічно незрілих дітей — неспроможність відчути себе «одним з багатьох». Особливо це стосується діток, які виховувалися тільки у сім’ї, не відвідували дитсадок. Вони звикли почуватися «пупом землі», а тут: «Я піднімаю руку, а мене не запитують!». Раз не запитали, два, три — і дитина припиняє працювати, цікавитися тим, що відбувається на уроці. Добре це? Авжеж ні… ІНТЕЛЕКТ: УМІННЯ ВЧИТИСЯ Ось що-що, а критерії інтелектуальної готовності добре відомі. Знайти їх можна в будь-якому довіднику. Більшість стандартних тестів також спрямована на те, аби визначити ступінь інтелектуального розвитку дитини. Якщо спростити й узагальнити, то інтелектуальна зрілість для дитини шести — семи років — це вміння виділити фігуру з фону, здатність концентрувати увагу, знаходити зв’язки між явищами та подіями, можливість логічного запам’ятовування, вміння відтворювати зразок, а також розвиток дрібної моторики руки і координація її рухів. Коли батьки готують дитину до школи, левову частку зусиль вони зазвичай вкладають саме в розумову підготовку. Але іноді розуміють її вельми своєрідно: ставлять знак рівності між «добре підготовленою» і «добре дресированою» дитиною. Звичайно, можна навчити малюка письма, читання, лічби. Можна навіть «натаскати» його на всі запитання стандартних тестів — були б час та бажання. Але навіщо це робити? Вчителі молодших класів можуть розповісти багато історій про те, як вимуштрувані діти дуже швидко перетворюються з відмінників на трієчників. Це трапляється саме тому, що вони вміють зубрити, але не вміють навчатися. Вміння вчитися передбачає готовність мозку до сприйняття нових знань. А мозок теж визріває в певний час. До речі, смішний, на перший погляд, тест з пошуками власного вуха теж нерозривно пов’язаний зі зрілістю мозку. Читайте також:
|
||||||||
|