Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Характеристика позаурочних форм навчання.

Факультативи - форма диференційованого навчання з метою поглиблення загальноосвітніх знань, трудової підготовки, розвиток різнобічних інтересів і здібностей школярів. Факультативи проводяться паралельно з вивченням обов'язкових навчальних предметів.

Мета факультативних занять:

1) додаткова підготовка учнів;

2) вивчення нового предмета, що не входить до шкільного навчального плану.

Предметні гуртки та наукові спілки створюються на добровільній основі учні паралельних класів або всіх охочих.

Завдання. Запишіть питання, які виникли в ході лекції.


Лекція №

Про шестирічну дитину

ТРИ СКЛАДОВІ ГОТОВНОСТІ ПЕРШОКЛАСНИКА ДО ШКОЛИ

Але спробуймо подивитися на тестування дещо з іншого боку. По-перше, якщо його проводить фаховий психолог, він може, зважаючи на особливості дитини (наприклад, темперамент, швид­кість процесів мислення), реко­мендувати батькам конкретного вчителя, клас, навіть програму. А по-друге, якщо йдеться про спеціалізований навчальний за­клад, то батькам варто зважити, чи «потягне» дитина більш склад­ну програму?

І основне: мета співбесіди з психологом полягає не в тому, щоб з’ясувати, чи вміє дитина читати, а в тому, аби оцінити всі складові готовності малюка до школи. А це — не лише ін­телектуальний рівень. Тож пого­воримо про шкільну зрілість де­тальніше.

Більшість батьків упевнена, що найважливіше — вміти писа­ти, читати і лічити. Але насправ­ді ці навички — лише малесень­ка частка того, що спеціалісти називають «готовністю до шко­ли». Якщо дитина все це вміє, ще не факт, що їй пора до шко­ли. Бо шкільна зрілість насправ­ді складається з трьох частин — фізіологічної, психологічної та інтелектуальної. Зазвичай бать­ки зосереджуються на останній. І не здогадуються про важли­вість двох перших. Адже, якщо дитина не готова до школи фі­зіологічно, це може вилитися у хвороби. А, якщо немає психо­логічної зрілості (тобто вміння працювати в колективі, знахо­дити спільну мову з однолітка­ми і вчителем), дитина згодом може відчути відразу до школи і навчання.

ФІЗІОЛОГІЯ: ЯК ДІСТАТИ ДО ВУХА?

Багато батьків навіть не чуло, що, виявляється, є спеціальні тести, за допомогою яких можна чітко визначити, чи достатньо дитин­ка фізично «дозріла» до школи. Основний з них — так званий «філліпінський тест» шкільної зрілості. Дитина має дотягнути­ся правою рукою через голову до мочки лівого вуха (чи навпаки). Як варіант — прикласти зап’ястя до маківки і дотягнутися до вуха кінчиками пальців.

Коли я розповіла про ці тести в редакції, мої колеги — дорослі дяді й тьоті — почали з ентузі­азмом шукати власні вуха. Зви­чайно, з’ясувалося, що вони до школи дозріли повністю. А ось серед шестирічок цю нескладну вправу не може виконати майже ніхто. Що цікаво, в сім років — це зовсім не проблема!

Ще одна ознака: вважаєть­ся, що до початку навчання в дитини має помінятися міні­мум два зуби. Логопедичні про­блеми, слабкість, хворобливість теж є протипоказаннями. До чого може привести нехтуван­ня фізіологічною зрілістю? Не­зріла дитина не може витримувати шкільні навантаження (особливо, якщо школа — спе­ціалізована, зі складною програ­мою). Деякі спеціалісти вважа­ють, що фізично незріла дитина не спроможна не те що 45 хви­лин висидіти на одному місці, а навіть півгодини нерухомості для неї забагато — може призвести до проблем із серцем.

ПСИХОЛОГІЯ: РОЗУМІЮ СЛОВО «ТРЕБА»

Психологічну зрілість фахівці по­діляють на дві складові: емоційну й соціальну. Емоційна зрілість — це вміння опанувати власні імпульсивні реакції і досить три­валий час виконувати не дуже цікаву справу. Психологи нази­вають це — «довільність пове­дінки». Під соціальною зрілістю мається на увазі потреба у спіл­куванні з однолітками і вміння підкорити свою поведінку зако­нам дитячих груп, здатність при­ймати роль учня, вміння слуха­ти і виконувати вказівки вчителя.

Якщо вміння читати і писа­ти легко перевірити при вступі до школи, то вирішити, чи гото­ва дитина психологічно, набагато важче. Можливо, декому з бать­ків тут якраз і допоможе профе­сійний психолог. На що треба звернути увагу? Насамперед, на те, як дитина реагує на невда­чі, рутинну працю, на прохання зробити щось. Як узагалі вона сі­дає працювати, чи сприймає сло­во «треба». Навіть, якщо дитина дуже розумна, але не бажає на­вчатися, марнує час на різні там «не хочу», «не буду», користі від навчання також не буде.

Ще одна проблема психоло­гічно незрілих дітей — неспро­можність відчути себе «одним з багатьох». Особливо це стосуєть­ся діток, які виховувалися тільки у сім’ї, не відвідували дитсадок. Вони звикли почуватися «пупом землі», а тут: «Я піднімаю руку, а мене не запитують!». Раз не запитали, два, три — і дитина припиняє працювати, цікавити­ся тим, що відбувається на уро­ці. Добре це? Авжеж ні…

ІНТЕЛЕКТ: УМІННЯ ВЧИТИСЯ

Ось що-що, а критерії інтелек­туальної готовності добре ві­домі. Знайти їх можна в будь-якому довіднику. Більшість стандартних тестів також спря­мована на те, аби визначити ступінь інтелектуального роз­витку дитини. Якщо спростити й узагальнити, то інтелектуаль­на зрілість для дитини шести — семи років — це вміння виді­лити фігуру з фону, здатність концентрувати увагу, знахо­дити зв’язки між явищами та подіями, можливість логічного запам’ятовування, вміння від­творювати зразок, а також роз­виток дрібної моторики руки і координація її рухів.

Коли батьки готують дитину до школи, левову частку зусиль вони зазвичай вкладають саме в розумову підготовку. Але іно­ді розуміють її вельми своєрід­но: ставлять знак рівності між «добре підготовленою» і «добре дресированою» дитиною. Зви­чайно, можна навчити малюка письма, читання, лічби. Мож­на навіть «натаскати» його на всі запитання стандартних тес­тів — були б час та бажання. Але навіщо це робити? Вчи­телі молодших класів можуть розповісти багато історій про те, як вимуштрувані діти дуже швидко перетворюються з від­мінників на трієчників. Це тра­пляється саме тому, що вони вміють зубрити, але не вміють навчатися.

Вміння вчитися передбачає готовність мозку до сприйнят­тя нових знань. А мозок теж визріває в певний час. До речі, смішний, на перший погляд, тест з пошуками власного вуха теж нерозривно пов’язаний зі зрілістю мозку.



Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  3. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  4. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  5. Автобіографія. Резюме. Характеристика. Рекомендаційний лист
  6. Автокореляційна характеристика системи
  7. Амплітудно-частотна характеристика, смуга пропускання і загасання
  8. Аплікація як вид образотворчої діяльності дошкільнят, його характеристика.
  9. Архітектура СЕП та характеристика АРМ-1, АРМ-2, АРМ-3
  10. Афіксальні морфеми. Загальна характеристика
  11. Банківська система України і її характеристика
  12. Банківські ризики та їх характеристика




Переглядів: 613

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Це метапредметний урок | ПОРАДИ БАТЬКАМ ПЕРШОКЛАСНИКА

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.