Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Основні положення гігієни навчання

Основною гігієнічною вимогою до викладу нового матеріал є профілактика стомлення учнів. Чим цікавіший урок для дітей, чим активніше вони беруть участь у вивченні нового матеріалу, тим менше вони стомлюються. Інтерес учнів до навчального матеріалу залежить від його змісту і головним чином, від методу викладання. З фізіології відомо що слабкі ритмічні подразники при тривалій дії викликають розлите гальмування в корі півкуль головного мозку, яке переходить у сон. Це явище особливо проявляється під час стомлення. Монотонна мова вчителя, яка є по суті слабким, ритмічним подразником, що довго діє, сприяє виникненню в учнів сонливого стану, і навчальний матеріал вони сприймають погано. Навпаки, емоційний і цікавий виклад навчального матеріалу, застосування методів! при яких новий матеріал сприймається одночасно зоровим, слуховим і іншими аналізаторами, сприяє легшому засвоєнню його учнями. Цей принцип емоційного, цікавого і наочного викладання особливо важливо враховувати в проведенні навчально-виховної роботи з учнями початкових класів. Словесний метод сприяє швидшому стомленню, ніж викладання з використанням наочних посібників, демонстрацій дослідів, спостережень.

Гігієна читання та писання. Основні гігієнічні вимоги до читання такі:

1) добре освітлення книжки;

2) чіткий, виразний шрифт;

3) під час читання тримати книжку на відстані 35—40см від очей у похилому положенні (для цього рекомендується школяреві дома мати спеціальну підставку;

4) не можна читати лежачи, в трамваях, автобусах, бо це порушує зорову функцію очей;

5) робити перерви між читанням для відпочинку очей;

6) при читанні вголос слід читати виразно, але без зайвого напруження голосових зв'язок, щоб не зіпсувати голосу.

Під час писання, крім достатнього освітлення і правильної посадки учня, дуже важливо виробляти в учнів звичку правильно тримати ручку і зошит. Ручку треба брати пальцями на відстані 4—5см від гострого кінця пера і тримати без напруження, між ручкою і зошитом повинен бути кут 60°. При цьому кисть руки спирається на зовнішній край мізинця. Зошит при косому письмі повинен лежати на парті так, щоб його нижній край утворював з краєм стола кут в 30—40°.

Учням І—III класів ще важко писати. Діти І класу можуть писати без перерви не більше 5хв., діти віком 8—10 років — 10хв.; 10—років— 15хв.; 13—15 років — 20хв.; 15—18 років — 25—30хв.

Велике значення має правильне положення тулуба, освітлення робочого місця розсіяним світлом. Для малювання з натури потрібне світло з тінями. Відстань від поверхні, на якій зображується об'єкт, до очей повинна бути — 35—40см. Заняття з малювання, і особливо з креслення, вимагають значного напруження зору. Тому вони повинні тривати не більше 45хв., бо треба дати відпочинок очам. Після уроку з малювання не можна проводити уроки, зв'язані з напруженням зору (читання, писання та ін.).

 

 


Читайте також:

  1. II. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ.
  2. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  3. V Засоби навчання
  4. Адаптації та навчання
  5. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  6. Активний метод навчання
  7. Амортизація основних засобів, основні методи амортизації
  8. Аналіз основних систем трудового і професійного навчання: предметної, предметно-операційної, операційної, операційно-предметної, системи ЦІП, операційно-комплексної тощо.
  9. Аналіз та планування витрат організації на професійне навчання персоналу
  10. Артеріальний пульс, основні параметри
  11. Б. Особливості диференціації навчання у школах Великобританії
  12. Багатокрокове прогнозування з перенавчанням нейромережі на кожному кроці прогнозу




Переглядів: 1170

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Гігієнічні вимоги до шкільного режиму | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.