Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контрольні питання та завдання

Взаємодія типів, методів та стилів управління

У науці управління системами визначено три типи управління:

Розімкнуте – здійснюється шляхом контролю, аналізу та корекції за кінцевим результатом. Робота проводиться за алгоритмом, який заздалегідь розроблений і доведений до виконавців. Це управління передбачає роботу підлеглих на довірі. Є характерним для ліберального стилю керівництва. Для нього характерна відсутність активної позиції керівника, низька вимогливість, велика залежність від вищих органів управління та ситуації.

Замкнуте – передбачає остійне відстеження за перебігом подій, корекцію у випадку відхилення, навчання в процесі роботи. Замкнуте управління використовується у складних, надзвичайно важливих ситуаціях, характерне для авторитарного стилю керівництва. Цей стиль передбачає високу централізацію керівництва, одно осібність у прийнятті рішень, надмірний контроль.

Змішане – передбачає оптимальне поєднання розімкнутого та замкнутого управління в залежності від ситуації, що склалася. Характерне для демократичного стилю управління. Стиль характеризується чітким розподілом повноважень, колегіальність у прийнятті важливих рішень, вимогливість, дисципліна, орієнтація на успіх.

Уміння керівника управляти гнучко – це ознака ефективного менеджменту за умов мінливості внутрішнього та зовнішнього середовища.

 

Тестовий контроль 1:

1. Управління – це:

а) вид діяльності;

б) наука про діяльність управління;

2. Що виникло першим:

а) управління як діяльність;

б) управління як наука;

в) управління як мистецтво.

3. Термін « наукове управління » ввів:

а) А. Файоль;

б) Ф. Тейлор;

в) Г.Форд.

4. Поняття «функції управління» ввів:

а) А.Файоль;

б) Ф.Тейлор;

в) Г.Гант.

5. Теорію бюрократії як управління про ідеальну організацію започаткував:

а) Мері Кей;

б) М. Вебер;

в) А.Файоль.

6. Представники неокласичної школи досліджували:

а) виробничі процеси;

б) функції управління;

в) людські стосунки в процессі виробництва.

7. Теорія «Х-У» Д. Мак-Грегора ґрунтується на:

а) вивченні поведінки людини;

б) вивченні умов праці керівництва;

в) вивченні залежності управління і поведінки працівника.

8. До основних стратегій управління ХХІ століття не відносяться:

а) управління нововведеннями;

б) централізація управління;

в) гуманізація управління.

9. Якій із шкіл управління належить рекомендація винагороджувати за продуктивну працю:

а) наукового управління;

б) класичній;

в) неокласичній.

10. Менеджмент – це наука:

а) фундаментальна;

б) прикладна;

в) фундаментально-прикладна.

11. Принципи управління були вперше сформовані в рамках :

а) школи наукового управління;

б) класичної школи;

в) неокласичної школи.

12. Мотивація – це процес:

а) винагородження персоналу;

б) задоволення потреб працівників;

в) спонукання працівників до роботи.

13. Автором книги «Принципи наукового управління» був:

а) Анрі Файоль;

б) Федір Хміль;

в) Фредерік Тейлор.

14.За результатами своїх досліджень А.Файоль визначив такі функції управління:

а) координація, мотивування, розпорядництво, планування, контроль;

б) планування, організація, розпорядництво, координація, контроль;

в) організація, мотивація, планування, розпорядництво, контроль.

15. Виберіть правильно хронологічно розташовані школи менеджменту:

а) класична – неокласична – наукового управління – людських стосунків – поведінкових наук;

б) наукового управління – людських стосунків – поведінкових наук – класична – неокласична;

в) наукового управління – класична – неокласична – людських стосунків – поведінкових наук.

 

Тестовий контроль 2:

1. Менеджмент – це вид управлінської діяльності, який:

а) реалізує теорію та практику ефективного управління;

б) передбачає управління ресурсами;

в) передбачає керівництво кадрами.

2. Принципи управління:

а) розробляються вченими як поради щодо ефективного управління;

б) випливають із стійких тенденцій та закономірностей управління;

в) висуваються практиками-управлінцями як перевірені правила діяльності.

3. Загальна мета управління полягає у:

а) створенні умов для реалізації мети організації;

б) створення умов для діяльності керівника;

в) створення системи матеріальних та моральних заохочень.

4. Конкретна мета управління передбачає спрямування зусиль на:

а) забезпечення оптимального функціонування організації;

б) забезпечення розвитку організації;

в) обидві тези правильні.

5. Який ланцюжок понять є логічним?

а) закони – закономірності – принципи;

б) закономірності – закони – принципи;

в) закони – принципи – закономірності.

6. Менеджмент – це галузь знань людини, яка дозволяє здійснювати діяльність:

а) управлінську;

б) маркетингову;

в) бізнесову.

7. У якому порядку реалізуються функції управлінського циклу?

а) аналіз, планування, організація, контроль, регулювання.;

б) планування, організація, контроль, регулювання, аналіз.;

в) планування, організація, контроль, аналіз, регулювання.

8. Яка з управлінських функцій розпочинає і завершує управлінський цикл?

а) планування;

б) аналіз;

в) контроль.

9. Що слід розуміти під методами управління?

а) способи впливу на керовану систему;

б) способи здійснення управлінської діяльності;

в) способи досягнення цілей та виконання завдань організації.

10. Організаційно-адміністративні методи – це:

а) стягнення, розпорядження;

б) заробітна плата, преміювання;

в) переконання, приклад.

11. Які методи вирішення функціональних задач гальмують прояви ініціативи та творчості персоналу?

а) планування;

б) контроль;

в) аналіз.

12. Процесний підхід до управління зосереджений на вивченні:

а) взаємозв’язку функцій управління;

б) шляхів прийняття управлінського рішення;

в) шляхів підвищення продуктивності праці.

13. Сутність системного підходу до управління полягає:

а) у зв’язках між суб’єктами та об’єктами управління;

б) у системному баченні дійсності, розумінні всього існуючого як системи систем;

в) у впливі зовнішніх факторів на керівництво організацією.

14. Системний підхід до управління зосереджений на вивченні:

а) взаємозв’язку функцій управління;

б) єдності взаємопов’язаних частин в організації;

в) мотивів поведінки людей.

15. Ситуаційний підхід до управління виник у наслідок:

а) спроб застосування різних теорій та концепцій управління;

б) неефективності системного підходу;

в) неефективності процесного підходу.

16. Ситуаційний підхід повязує:

а) конкретні технології, конкретні ідеї конкретними ситуаціями;

б) конкретні умови діяльності і конкретні можливості керівника;

в) обидва твердження вірні.

17. Домінування розімкнутого типу управління характерне для стилю управління:

а) авторитарного;

б) ліберального;

в) демократичного.

18. Замкнутому виду управління відповідає стиль управління:

а) авторитарний;

б) ліберальний;

в) демократичний.

 

Завдання для дискусії:

1. Охарактеризуйте сутність використання системного підходу в управлінні освітою.

2. Сформулюйте основні ознаки системи та надайте визначення педагогічної системи.

3. Сформулюйте основні закони управління та обґрунтуйте різницю між законами та закономірностями управління.

4. Сформулюйте основні принципи управління освітою.

5. Наведіть основні методи управління освітою.

6. Розкрийте наявні погляди на виділення основних функцій управління в освіті.

7. Надайте визначення форм управління освітніми системами.

8. Розкрийте основні принципи планування роботи закладів і установ освіти.

9. Розкрийте особливості реалізації функції організації на різних рівнях управління освітою.

10.Проаналізуйте відмінності в дефініціях понять «контроль» і «моніторинг».

 


Читайте також:

  1. IV. Питання самоконтролю.
  2. V. Завдання.
  3. V. Питання для самоконтолю
  4. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  5. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  6. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  7. А.1 Стан , та проблемні питання застосування симетричної та асиметричної криптографії.
  8. Адаптація персоналу: цілі та завдання. Введення у посаду
  9. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  10. АКТУАЛЬНI ПРОБЛЕМИ І ЗАВДАННЯ КУРСУ РОЗМIЩЕННЯ ПРОДУКТИВНИХ СИЛ УКРАЇНИ
  11. Актуальні питання управління земельними ресурсами та їх охорони
  12. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.




Переглядів: 774

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Управлінська діяльність як система | Тенденції розвитку та вплив суспільно-політичних процесів на розвиток музичної культури України в перші десятиріччя ХХ ст.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.