Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Управлінська діяльність як система

Системні вміння керівника

Соціально-педагогічна система утворюється людьми, конструюється під певну мету та завдання. Відтак, необхідними уміннями керівника є:

· уміння розробити (створити) нову систему (підсистему);

· уміння розчленувати систему на підсистеми та складову.

З середини століття системний підхід почав розглядатись як методологічна основа управління, в тому числі й освітою. Він дозволяє розглядати, по-перше, організацію як систему, а, по-друге, представити у вигляді системи управлінську діяльність. Цим проблемам присвячено багато наукових досліджень Г.В.Єльниковою, Ю.А.Конаржевського, В.С. Пікельної.

Концепція системного підходу реалізується керівниками навчальних закладів. Уміння керівника бачити безліч структурних елементів школи як системи дозволяє :

1. Висвітлити слабкі місця, ліквідація яких підвищить ефективність функціонування системи.

2. Бачити школу в цілому, комплексно.

3. Пізнавати школу з різних аспектів, що дозволяє поглиблювати знання про неї.

Таким чином:

· системний підхід передбачає усвідомлення керівником навчального закладу як системи;

· управління навчальним закладом як соціально-педагогічною системою повинно мати системний характер;

· оволодіння системним підходом до управління навчальним закладом як системою є підґрунтям ефективності діяльності закладу та керівника.

8. Концепція ситуаційного підходу до управління

Ситуаційний підхід виник внаслідок спроб застосування різних теорій «шкіл» менеджменту до реальних життєвих ситуацій. Основоположниками ситуаційного підходу є американські вчені П.Лоуренс та Дж. Лорша, які довели, що диференціація управлінської діяльності залежить від визначальних зовнішніх факторів.

Ситуаційний підхід пов'язує засоби, технології, концепції, ідеї з конкретними ситуаціями, а значить, різні ситуаційні моделі впливають на управління і роблять його рухливим та гнучким.

Управлінська ситуація – це прояв конкретної діяльності, яка впливає на функціонування організації, на досягнення поставлених цілей. Складові: інтелект керівника, ресурси організації, можливості зовнішнього середовища.

Перш ніж шукати рішення, необхідно визначитись із ситуацією. Уміння розв’язувати ситуацію ( врахувати безліч фактів і факторів, суджень, думок, перевірити інформацію) – це теж майстерність керівника. Найвище управлінське мистецтво пов’язане з умінням керівника моделювати ситуації, прогнозувати силове поле розвитку організації, готуватись до проблем, уникати їх.

М.Мексон пропонує методику ситуаційного підходу:

1. Керівник повинен володіти ефективними засобами професійного управління, індивідуальної та групової поведінки людей, методами системного аналізу, планування, контролю та кількісних методів прийняття рішень.

2. Керівник повинен передбачати наслідки від застосування конкретної методики чи концепції.

3. Керівник повинен правильно визначати ситуацію, використовувати найбільш чутливі елементи , вплив на які дасть найбільший ефект.

4. Керівник повинен повязувати конкретні прийоми з конкретними ситуаціями, забезпечуючи досягнення мети організації найбільш ефективно.


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  3. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  4. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
  5. V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок
  6. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  7. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  8. VI. Узагальнення та систематизація знань
  9. VII. Закріплення нового матеріалу і систематизація знань.
  10. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  11. Автоматизована система ведення державного земельного кадастру
  12. Автоматична система сигналізації




Переглядів: 1171

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Школа як систем | Контрольні питання та завдання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.402 сек.