Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Школа як систем

Ознаки соціальних систем

Соціальні системи – це ті системи, які об’єднують людей на підставі спільних цілей діяльності та інтересів.

Ознаки соціальних систем:

1. Конкретна загальна мета всієї сукупності елементів системи.

2. Підпорядкування завдань кожного елементу загальній меті системи.

3. Усвідомлення і узгодження кожним елементом системи своїх задач для досягнення спільної мети.

4. Виконання кожним елементом функцій, які витікають із загальної сети системи.

5. Взаємодія між елементами системи в процесі узгодження та досягнення спільної мети.

6. Наявність органу управління системою.

7. Обов’язковість зв’язків системи між оточуючими системами та системами вищого порядку.

Всі системи мають організаційну структуру та характерні для них властивості.

Навчальний заклад як соціально-педагогічна система

Навчальний заклад – це соціальна та педагогічна система.

Педагогічна система визначається як певна сукупність взаємопов’язаних структурних та функціональних компонентів, які підпорядковані цілям освіти, виховання та навчання підростаючого покоління

Навчальний заклад як система:

1. Це цілеспрямована, самокерована цілісність закономірно пов’язаних між собою компонентів, які сприяють одержанню інтегрального результату при виконанні своїх функцій, пов’язана із зовнішнім середовищем і спрямована на формування особистості, здатної жити і працювати в конкретному суспільстві.

2. Це соціально зумовлена цілісність активно взаємодіючих учасників педагогічного процесу, духовних і матеріальних факторів, спрямованих на формування особистості, здатної до саморозвитку (самовдосконалення) і розвитку оточуючої дійсності.

Компоненти педагогічної системи повинні бути необхідні а достатні для її оптимального функціонування.

Системоутворюючими факторами системи є: цілі та результати.

Загальна мета педагогічної системи деталізується у окремих цілях її підсистем. Результати визначаються сукупністю найбільш реальних та стійких критеріїв, що визначають рівень досягнення цілей.

Аспекти Структурні компоненти
Управління Аналіз – планування – організація – контроль – регулювання
Діяльність Мотиви – мета – зміст – форми – методи –результати – рефлексія
Ступені навчання І (1-4 класи) – ІІ (5-9 класи) – ІІІ (10-11 класи)
Зміст педагогічної роботи Навчання – виховання – розвиток
Вік Молодші школярі – підлітки – старшокласники – дорослі
Склад колективу Педагогічний колектив – учнівський колектив – батьківський колектив –колектив класу – колектив вчителів певного методичного об’єднання тощо
Учасники навчально-виховного процесу Учні – педагоги – батьки – адміністрація

 

Описати систему управління – це означає послідовно дати характеристику таким чинникам:

· ціннісне підґрунтя та принципи побудови системи управління;

· місце і роль наявної системи у мета системі, до якої вона входить;

· вимоги до системи управління, об’єктивні задачі, які висуває дійсність;

· функції управління;

· спрямованість, орієнтації та цілі системи управління;

· властивості управління, що визначають його тип;

· організаційна структура управління;

· методи, засоби, технології управляння, послідовність дій та визначення механізмів управлінської діяльності;

· умови та ресурси ефективної діяльності (кадрові, фінансові, матеріальні, нормативно-правові, термін часу);

· продукти системи управління (накази, рішення, плани, схеми, моделі, документи).


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  3. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  4. II. Анатомічний склад лімфатичної системи
  5. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  6. III етап. Системний підхід
  7. IV. Розподіл нервової системи
  8. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  9. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
  10. IV. Філогенез кровоносної системи
  11. OSI - Базова Еталонна модель взаємодії відкритих систем
  12. POS-системи




Переглядів: 1124

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Концепція процесного підходу до управління | Управлінська діяльність як система

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.