МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Культура ЛатенЛатенська культура (V-I ст. до н.е.) знаменна розквітом мистецтва кельтів. Кельти підтримували торговельні зв'язки із Середземноморськими країнами, переважливо з етрусками й греками. У середземноморських народів кельти запозичили рослинний орнамент; разом з тим у кельтськім мистецтві зберігалися абстрактні мотиви, що відносяться до культури Гальштата, а від Сходу воно сприйняло, можливо за посередництвом етрусків, мотиви, пов'язані із тваринним світом і з людиною. Усі ці різні елементи сплавилися, утворивши єдиний стиль із перевагою анімалістичних і квіткових мотивів і стійкою тенденцією до вигнутих ліній, стиль початком, якого є декоративність. Ми маємо дуже нечисленні приклади кельтського різьблення по каменю, переважливо це зразки архітектурного декору. Цікаві; опорний стовп із Пфальцфельда, біля Сен-Гоар (Бонн, Музей), з рельєфним зображенням людського обличчя й стилізованого листя, що відносяться до більш пізнього часу (III ст.) перемичка над портиком з рельєфними кінськими протомами (Марсель, Музей Борелі). Для кельтської кераміки характерні вази, знайдені в похованнях біля Марни; за формою вони імітують металеві посудини й відрізняються дивною добірністю. Інший тип представляють посудини з візерунком з концентричних дуг. Слід згадати й посудину з Бавей (Франція), прикрашений сьома рельєфними погруддями, що відповідають семи дням тижня. Серед ювелірних виробів кельтів чудовий великий чан з Гундеструпа. Хоча він і знайдений у Данії, але створений був, у Центральній Європі. Чан складається зі срібних пластин, що йдуть у два шари — усередині й зовні. Усі вони прикрашені карбованим візерунком. На зовнішніх пластинах зображені людські погруддя з великими головами в оточенні маленьких фігурок. Впадає в око присутність деталей східної іконографії, наприклад крилатий грифон. І це вражає. Цей видатний пам'ятник кельтського мистецтва датується приблизно 100-м роком до н.е. Інші ювелірні вироби носять специфічно кельтський характер; такий диск із Овера (Париж, Національна бібліотека), прикрашений криволінійними мотивами; він виконаний з карбованої бронзи, зверху покритий тонким золотим листом, закріпленим за допомогою кування. Золоті й срібні кельтські монети відтворюють тією чи іншою мірою грецькі зразки. Однак поступово це наслідування слабшає, поступаючись місцем стилізації, яка буде доходити зрештою до повної абстракції. Існуючий у кельтів культ коня спонукав їх зображувати на монетах цю тварину без колесниці. Цікавими зразками художньої обробки металів є своєрідні бронзові посудини більших розмірів. Звужене циліндричне горло закінчується подовженим носиком-дзьобом, у основи якого зображено дві лежачі тварини. Ручка має форму казкової тварини, мабуть, небезпечної, тому що він прив'язаний до кришки ланцюгом. Цей дуже стилізований звір нагадує фігурки козерогів, які служать ручкою ахеменидських ваз, або ж ручку у формі кізки в єгипетській вазі. У цих двох посудинах добірність форми сполучається з лаконічною інкрустацією коралом, що йде уздовж носика й по нижній частині тулуба. Цю ж пристрасть до витончених вигнутих ліній ми бачимо в динамічному гравірованому орнаменті на диску ручного дзеркала з Дизборо (Лондон, Британський музей), навіть ручка якого являє собою ажурне плетиво. Це дзеркало датується відносно пізно (кінець I століття до н е.). До епохи заліза належать вироби з кутого заліза, і серед їх чудова в декоративнім відношенні підставка для дров, увінчана двома бичачими головами, що виготовлялася в Бартоні, біля Кембриджу. Читайте також:
|
||||||||
|