Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Структура та компетенція спеціалізованих прокуратур.

Структура органів прокуратури України.

Структура органів прокуратури України. Структура (від латин. Structura - будівля, розташування, порядок) - сукупність стійких зв'язків об'єкта, що забезпечують його цілісність і тотожність самому собі, тобто збереження основних властивостей при різних зовнішніх і внутрішніх змінах. Структуру Генеральної прокуратури складають Головні управління, управління, відділи.

Частина 3 статті 14 Закону передбачає створення колегії Генеральної прокуратури України при розгляді найбільш важливих проблем прокурорсько-слідчої діяльності, такі колегії утворюються й у прокуратурах другої ланки.

Відповідну структуру з урахуванням свого правового статуту та компетенції мають й прокуратури другої ланки.

Міські, районні, міжрайонні і прирівняні до них прокуратури утворять основну (третю) ланку прокурорської системи, діючи на всієї території України. Міські прокуратури функціонують у межах окремих міст обласного підкорення. Міжрайонні прокуратури охоплюють своєю діяльністю або два сусідніх райони або місто і прилеглий район.

Прокуратури міст районів прирівняні до них прокуратури очолюють відповідні прокурори (керівник), які призначаються на посаду Генеральним прокурором України. У цих прокуратурах є посади заступника прокурора, старшого помічника прокурора, помічників прокурора, старшого слідчого, слідчого. Штатна чисельність прокуратур таких прокуратур неоднакова, залежить від об'єму роботи, що виконується і затверджується Генеральним прокурором України. Об'єм роботи визначається рівнем злочинності у регіоні, чисельністю населення, кількістю і специфікою піднаглядних об'єктів, чисельним складом суду і іншими обставинами.

 

Структура та компетенція спеціалізованих прокуратур. Зі статусом міських районних прокуратур на території України створені і функціонують спеціалізовані прокуратури. Вони будуються на загальних для всіх органів прокуратури принципах. Перед ними стояти загальні для всіх органів прокуратури завдання, використовують ті ж методи прокурорського реагування на виявлені порушення закону. Разом з тим, особливості піднаглядних об'єктів (а звідсіль предмет нагляду) визначає специфіку їх структурній побудові.

1. Транспортні прокуратури діють на правах міжрайонних прокуратур і здійснюють нагляд за дотриманням і правильним застосуванням законів (загальний нагляд) підприємствами, установами, організаціями і посадовими особами залізничного, морського, річкового і повітряного транспорту. Діяльність транспортної прокуратури спрямована на боротьбу з аварійністю, втратами вантажів, безгосподарним використанням транспортних засобів, забезпечення прав пасажирів, а також соціальних прав працівників залізничного, повітряного, морського і річкового транспорту.

Транспортним прокурорам доручене проведення розслідування з кримінальних справ про злочини, вчинені на залізниці, вокзалах, станціях, станційних спорудах, поїздах, у смугах відведення, відособлених від населених пунктів, метрополітенах, повітряних і водних шляхах України, портах, причалах і пристанях, літальних апаратах і судах, а також розслідування службових злочинів, вчинених працівниками залізничного, морського, річкового і повітряного транспорту, співробітниками органів внутрішніх справ на транспорті.

Цей напрям діяльності прокуратури регламентований Наказом Генерального прокурора Україні № 3/3 від 28 жовтня 2002 р. „Про сферу та особливості діяльності транспортних прокуратур і розмежування їх компетенції з територіальними прокуратурами”.

2. Прокуратури по нагляду за додержанням кримінально-виконавчого законодавства діють на правах міжрайонних прокуратур. Відповідно до п. 2 Наказу Генерального прокурора Україні № 8 від 23.05.2004 р. „Про організацію прокурорського нагляду за додержанням законів при виконанні судових рішень у кримінальних справах, а також при застосуванні інших заходів примусового характеру, пов’язаних з обмеженням особистої свободи громадян” заступникам Генерального прокурора України, начальникам структурних підрозділів Генеральної прокуратури України, прокурорам Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва і Севастополя, військовим прокурорам регіонів та Військово-морських Сил України при здійсненні нагляду за додержанням законів при виконанні судових рішень у кримінальних справах, а також при застосуванні інших заходів примусового характеру, пов’язаних з обмеженням особистої свободи громадян, забезпечити:

Єдину систему організації прокурорського нагляду за додержанням законів усіма органами та установами, які виконують кримінальні покарання, а також заходи примусового характеру, що призначаються судом.

Додержання законності під час перебування осіб у місцях попереднього ув’язнення, виправних і виховних колоніях, інших установах, що виконують покарання або заходи примусового характеру.

Додержання кримінально-виконавчого законодавства щодо порядку та умов тримання або відбування покарання особами у цих установах, їх прав і виконання ними своїх обов’язків.

Особливу увагу звертати на неухильне додержання конституційних прав громадян, вимог Загальної Декларації прав людини, інших міжнародних правових норм і стандартів поводження з ув’язненими і засудженими.

Безумовне реагування на виявлені порушення закону, поновлення порушених прав і законних інтересів громадян, усунення причин та умов, що їм сприяли.

3. Природоохоронні прокуратури створені на принципах міжрайонних прокуратур, контроль і керівництво за ними покладений на прокурорів областей і Автономної Республіки Крим.

Природоохоронні прокуратури забезпечують нагляд за дотриманням і правильним застосуванням природоохоронного законодавства Кабінетом Міністрів України, міністерствами, державними комітетами і відомствами, іншими органами державного і господарського управління, урядом Автономної Республіки Крим, місцевими радами, військовими частинами, підприємствами, установами й організаціями, посадовими особами і громадянами. Першочерговою задачею цих прокуратур є нагляд за дотриманням законодавства, спрямованого на ліквідацію наслідків Чорнобильської катастрофи, безпечну експлуатацію діючої на Україні АЕС, і, регулюючого утилізацію, знищення і поховання радіоактивних токсичних промислових і побутових відходів.

Цей напрям діяльності прокуратури регламентований Наказом Генерального прокурора Україні № 3/2 від 28 жовтня 2002 р. „Про організацію прокурорського нагляду за додержанням законів про охорону навколишнього середовища”.

4. До системи органів військових прокуратур належать військові прокуратури регіонів і військова прокуратура Військово-Морських Сил України (на правах обласних), військові прокуратури гарнізонів (на правах міських).

Ці прокуратури здійснюють нагляд за дотриманням законів органами військового управління, військовими об'єднаннями, частинами, підрозділами, установами, учбовими заставами і посадовими особами Збройних Сил, Прикордонних військ, Національної гвардії, Управління державної охорони, Служби безпеки України й інших військових формувань, дисциплінарних батальйонів на території України.

На органи військової прокуратури покладається здійснення нагляду за виконанням законів при виробництві дізнання і попереднього слідства, здійснюване у цих установах і формуваннях. Розслідувати всі злочини, які здійснюються військовослужбовцями і службовцями військових установ і установ.

На органи військової прокуратури покладений обов'язок підтримки державного обвинувачення у військових судах, брати участь у розгляді судами цивільних і арбітражних справ, а також внесення подань у апеляційному або касаційному порядку на вироки, рішення й ухвали військових судів.

 


Читайте також:

  1. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  2. VІ. План та організаційна структура заняття
  3. Адміністративно – територіальний устрій і соціальна структура Слобожанщини у половині XVII – кінці XVIII століття
  4. Акти з охорони праці, що діють в організації, їх склад і структура.
  5. АРХІВНІ ДОВІДНИКИ В СИСТЕМІ НДА: ФУНКЦІЇ ТА СТРУКТУРА
  6. Атомно-кристалічна структура металів
  7. Базова алгоритмічна структура
  8. Банківська система та її структура. Функції Центрального банку.
  9. Безцехова виробнича структура.
  10. Будова систем: підсистема, елемент, структура, зв'язок.
  11. Бухгалтерська оцінка капіталу банку. Структура капіталу
  12. Бюджетна структура




Переглядів: 1117

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття прокурорського нагляду в Україні. | Їх посадовими і службовими особами

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.