МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Структура та компетенція спеціалізованих прокуратур.Структура органів прокуратури України. Структура органів прокуратури України. Структура (від латин. Structura - будівля, розташування, порядок) - сукупність стійких зв'язків об'єкта, що забезпечують його цілісність і тотожність самому собі, тобто збереження основних властивостей при різних зовнішніх і внутрішніх змінах. Структуру Генеральної прокуратури складають Головні управління, управління, відділи. Частина 3 статті 14 Закону передбачає створення колегії Генеральної прокуратури України при розгляді найбільш важливих проблем прокурорсько-слідчої діяльності, такі колегії утворюються й у прокуратурах другої ланки. Відповідну структуру з урахуванням свого правового статуту та компетенції мають й прокуратури другої ланки. Міські, районні, міжрайонні і прирівняні до них прокуратури утворять основну (третю) ланку прокурорської системи, діючи на всієї території України. Міські прокуратури функціонують у межах окремих міст обласного підкорення. Міжрайонні прокуратури охоплюють своєю діяльністю або два сусідніх райони або місто і прилеглий район. Прокуратури міст районів прирівняні до них прокуратури очолюють відповідні прокурори (керівник), які призначаються на посаду Генеральним прокурором України. У цих прокуратурах є посади заступника прокурора, старшого помічника прокурора, помічників прокурора, старшого слідчого, слідчого. Штатна чисельність прокуратур таких прокуратур неоднакова, залежить від об'єму роботи, що виконується і затверджується Генеральним прокурором України. Об'єм роботи визначається рівнем злочинності у регіоні, чисельністю населення, кількістю і специфікою піднаглядних об'єктів, чисельним складом суду і іншими обставинами.
Структура та компетенція спеціалізованих прокуратур. Зі статусом міських районних прокуратур на території України створені і функціонують спеціалізовані прокуратури. Вони будуються на загальних для всіх органів прокуратури принципах. Перед ними стояти загальні для всіх органів прокуратури завдання, використовують ті ж методи прокурорського реагування на виявлені порушення закону. Разом з тим, особливості піднаглядних об'єктів (а звідсіль предмет нагляду) визначає специфіку їх структурній побудові. 1. Транспортні прокуратури діють на правах міжрайонних прокуратур і здійснюють нагляд за дотриманням і правильним застосуванням законів (загальний нагляд) підприємствами, установами, організаціями і посадовими особами залізничного, морського, річкового і повітряного транспорту. Діяльність транспортної прокуратури спрямована на боротьбу з аварійністю, втратами вантажів, безгосподарним використанням транспортних засобів, забезпечення прав пасажирів, а також соціальних прав працівників залізничного, повітряного, морського і річкового транспорту. Транспортним прокурорам доручене проведення розслідування з кримінальних справ про злочини, вчинені на залізниці, вокзалах, станціях, станційних спорудах, поїздах, у смугах відведення, відособлених від населених пунктів, метрополітенах, повітряних і водних шляхах України, портах, причалах і пристанях, літальних апаратах і судах, а також розслідування службових злочинів, вчинених працівниками залізничного, морського, річкового і повітряного транспорту, співробітниками органів внутрішніх справ на транспорті. Цей напрям діяльності прокуратури регламентований Наказом Генерального прокурора Україні № 3/3 від 28 жовтня 2002 р. „Про сферу та особливості діяльності транспортних прокуратур і розмежування їх компетенції з територіальними прокуратурами”. 2. Прокуратури по нагляду за додержанням кримінально-виконавчого законодавства діють на правах міжрайонних прокуратур. Відповідно до п. 2 Наказу Генерального прокурора Україні № 8 від 23.05.2004 р. „Про організацію прокурорського нагляду за додержанням законів при виконанні судових рішень у кримінальних справах, а також при застосуванні інших заходів примусового характеру, пов’язаних з обмеженням особистої свободи громадян” заступникам Генерального прокурора України, начальникам структурних підрозділів Генеральної прокуратури України, прокурорам Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва і Севастополя, військовим прокурорам регіонів та Військово-морських Сил України при здійсненні нагляду за додержанням законів при виконанні судових рішень у кримінальних справах, а також при застосуванні інших заходів примусового характеру, пов’язаних з обмеженням особистої свободи громадян, забезпечити: Єдину систему організації прокурорського нагляду за додержанням законів усіма органами та установами, які виконують кримінальні покарання, а також заходи примусового характеру, що призначаються судом. Додержання законності під час перебування осіб у місцях попереднього ув’язнення, виправних і виховних колоніях, інших установах, що виконують покарання або заходи примусового характеру. Додержання кримінально-виконавчого законодавства щодо порядку та умов тримання або відбування покарання особами у цих установах, їх прав і виконання ними своїх обов’язків. Особливу увагу звертати на неухильне додержання конституційних прав громадян, вимог Загальної Декларації прав людини, інших міжнародних правових норм і стандартів поводження з ув’язненими і засудженими. Безумовне реагування на виявлені порушення закону, поновлення порушених прав і законних інтересів громадян, усунення причин та умов, що їм сприяли. 3. Природоохоронні прокуратури створені на принципах міжрайонних прокуратур, контроль і керівництво за ними покладений на прокурорів областей і Автономної Республіки Крим. Природоохоронні прокуратури забезпечують нагляд за дотриманням і правильним застосуванням природоохоронного законодавства Кабінетом Міністрів України, міністерствами, державними комітетами і відомствами, іншими органами державного і господарського управління, урядом Автономної Республіки Крим, місцевими радами, військовими частинами, підприємствами, установами й організаціями, посадовими особами і громадянами. Першочерговою задачею цих прокуратур є нагляд за дотриманням законодавства, спрямованого на ліквідацію наслідків Чорнобильської катастрофи, безпечну експлуатацію діючої на Україні АЕС, і, регулюючого утилізацію, знищення і поховання радіоактивних токсичних промислових і побутових відходів. Цей напрям діяльності прокуратури регламентований Наказом Генерального прокурора Україні № 3/2 від 28 жовтня 2002 р. „Про організацію прокурорського нагляду за додержанням законів про охорону навколишнього середовища”. 4. До системи органів військових прокуратур належать військові прокуратури регіонів і військова прокуратура Військово-Морських Сил України (на правах обласних), військові прокуратури гарнізонів (на правах міських). Ці прокуратури здійснюють нагляд за дотриманням законів органами військового управління, військовими об'єднаннями, частинами, підрозділами, установами, учбовими заставами і посадовими особами Збройних Сил, Прикордонних військ, Національної гвардії, Управління державної охорони, Служби безпеки України й інших військових формувань, дисциплінарних батальйонів на території України. На органи військової прокуратури покладається здійснення нагляду за виконанням законів при виробництві дізнання і попереднього слідства, здійснюване у цих установах і формуваннях. Розслідувати всі злочини, які здійснюються військовослужбовцями і службовцями військових установ і установ. На органи військової прокуратури покладений обов'язок підтримки державного обвинувачення у військових судах, брати участь у розгляді судами цивільних і арбітражних справ, а також внесення подань у апеляційному або касаційному порядку на вироки, рішення й ухвали військових судів.
Читайте також:
|
||||||||
|