Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Їх посадовими і службовими особами

І громадянина, додержанням законів з цих питань органами

Тема 5. Нагляд за додержанням прав і свобод людини

Література

 

1. Про Регламент Генеральної прокуратури України. Наказ Генерального прокурора України від 20.09.2001 року № 43. - http://www.rada.kiev.ua/laws/pravo/new/news.html.

2. Про організацію роботи з кадрами в органах прокуратури України. Наказ Генерального прокурора України від від 20.01.2006 року № 2. - http://www.rada.kiev.ua/laws/pravo/new/news.html.

3. Про затвердження Положення про організацію співпраці Генеральної прокуратури України з Верховною Радою України. Наказ Генерального прокурора України від 24.01.2006 р. № 1/4 - http://www.rada.kiev.ua/laws/pravo/new/news.html.

4. Положення про класні чини працівників органів прокуратури Постанова Верховної Ради України від 6 листопада 1991 року. - http://www.rada.kiev.ua/laws/pravo/new/news.html

5. Дисциплінарний статут прокуратури України Постанова Верховної Ради України від 6 листопада 1991 року. - http://www.rada.kiev.ua/laws/pravo/new/news.html

6. Прокурорський нагляд в Україні: Курс лекцій для студентів юридичних вищих навчальних закладів. – Кол. авторів: Нор В.Т., Береський Я.О., Когутич І.І., Котик З.Д., Гузела М.В., Павлишин А.А., Анікіна Н.П., Писарчук С.І. // За ред. проф. В.Т. Нора. - Львів: Тріада плюс, 2002. – С. 65-87.

7. Анісімов О., Європіна І. Виїзди до нижчестоящих прокуратур. // Вісник прокуратур. – 2003. - № 2(20). – С. 100 – 103.

8. Давиденко Л., Каркач П. Керівник і керівництво в органах прокуратури. // Прокуратура. Людина. Держава. – 2004. - № 2(32). – С. 68 – 72.

9. Остапчук В. Роботу з кадрами органів прокуратури – на рівень вимог дня. // Вісник прокуратури. – 2003. - № 4(22). – С. 12 – 19.

10. Михайленко О.Р. Прокуратура України: Підручник. – К.: Юрінком Інтер, 2005. – С. 62-116.

11. Христинко О. Кадри – визначальний чинник підвищення ефективності діяльності прокуратури. // Вісник прокуратури. – 2003. - № 9(27). – С. 3 – 6.

 

 


виконавчої влади, органами місцевого самоврядування,

(нагляд за додержанням і застосуванням законів).

 

1. Суть та завдання нагляду за додержанням і застосуванням законів.

2. Об'єкт, предмет і межі нагляду за додержанням і застосуванням законів.

3. Повноваження прокурора під час здійснення нагляду за додержанням і застосуванням законів.

4. Основні напрямки нагляду за додержанням і застосуванням законів.

5. Загальні питання організації роботи щодо здійснення нагляду за додержанням і застосуванням законів.

6. Акти прокурорського реагування при здійсненні нагляду за додержанням і застосуванням законів.

 

 

1. Суть та завдання нагляду за додержанням і застосуванням законів. У широкому розумінні нагляд прокуратури - це регламентована законодавством діяльність прокуратури щодо перевірки виконання законів і підзаконних нормативних актів державними і недержавними суб'єктами правовідносин. Це визначення обґрунтовується такими положеннями: 1) нагляд прокуратури – це окремий, специфічний вид державної діяльності; 2) нагляд прокуратури здійснюється спеціально уповноваженим органом держави (прокуратурою) і від її імені та позавідомче; 3) винятковість нагляду прокуратури, котра означає неможливість його здійснення іншими державними, або недержавними органами; 4) здійснення повноважень шляхом перевірки виконання законів та інших підзаконних актів.

Перевірку виконання законів та інших підзаконних актів можуть здійснювати й інші державні органи (по різним оцінкам в Україні таких сьогодні понад ста), діяльність яких у теорії йменується контролем. Правомірно виникає питання, як відмежовуються терміни „нагляд” і „контроль”, які виступають формами перевірочної діяльності і які вони мають схожі методи.

Узагальнивши різноманітні позиції у вирішенні цього питання, можна погодимось з М.В. Мельниковим, який пропонує розмежовувати поняття „прокурорський нагляд” і „контролююча діяльність” шляхом вичленування „ряду основних відмінностей”. До таких відносять: контролюючі органи, як правило, входять у систему органів, виконавчої влади, а прокуратура - самостійний орган влади; зовнішній характер здійснення нагляду, оскільки контроль може бути і внутрішнім; нагляд, на відміну від контролю, здійснюється без втручання в оперативно-господарську діяльність; відмінність в об'єкті, предметі, повноваженнях і засобах нагляду та контролю, зокрема правом безпосереднього притягнення до адміністративної відповідальності наділені тільки контролюючі органи; прокуратура здійснює нагляд і за контролюючими органами та ін.

Отже, суть нагляду за додержанням і правильним застосуванням законів в Україні полягає у здійсненні Генеральним прокурором та підлеглими йому прокурорськими працівниками, від імені держави, на усій її території, специфічної діяльності, скерованої на вивчення ними інформації про порушення законів та інших підзаконних актів, в отриманні ними та аналізі різноманітних матеріалів, статистичних даних про роботу піднаглядних об'єктів, котрі можуть містити відомості, які вказують на необхідність у проведенні перевірок своїми силами або із залученням контролюючих органів, в оцінці правових актів з позиції відповідності їх законам та іншим підзаконним актам, а також у застосуванні заходів прокурорського реагування з метою усунення виявлених порушень, скасування незаконних рішень та притягнення винних до встановленої законодавством юридичної відповідальності.

Завдання цього виду прокурорсько-наглядової діяльності полягає в тому, щоб за допомогою повноважень прокурора досягнути: чіткого та неухильного виконання законів піднаглядними органами і установами та їх посадовими особами; скасування актів, та припинення діяльності, які суперечать законам та підзаконним нормативним актам.

 


Читайте також:

  1. Аудит розрахунків із підзвітними особами.
  2. Біохімічна ОБГРУНТУВАННЯ МЕТОДИКИ занять фізичною культурою і спортом з особами різного віку та статі
  3. Види конституцій. Класифікація конституцій за соціальними та за юридичними ознаками, за формою вираження, порядком прийняття, за способами внесення змін, часу дії.
  4. Визначити ООП можна і багатьма іншими способами.
  5. Вирішити дану проблему у бюджетуванні можна двома основними способами.
  6. Відповідальність за шкоду, завдану особами з пороками волі
  7. Державне регулювання економіки може здійснюватися двома способами.
  8. Документування розрахунків з підзвітними особами
  9. Загальна методика складання процесуальних документів особами, які беруть участь у справі.
  10. Застосування фізичної сили, спеціальних засобів та зброї посадовими особами митної служби України.
  11. Застосування фізичної сили, спеціальних засобів та зброї посадовими особами митної служби України.
  12. Зловживання повноваженнями особами, які надають публічні послуги –ст. 365-2




Переглядів: 638

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Структура та компетенція спеціалізованих прокуратур. | Об'єкт, предмет і межі нагляду за додержанням і застосуванням законів.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.