Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Зловживання повноваженнями особами, які надають публічні послуги –ст. 365-2

Перевищення повноважень службовою особою юридичної особи приватного права незалежно від організаційно-правової форми – ст.365-1.

1. Перевищення повноважень, тобто умисне вчинення службовою особою юридичної особи приватного права незалежно від організаційно-правової форми дій, які явно виходять за межі наданих повноважень, якщо вони завдали істотної шкоди охоронюваним законом правам, інтересам окремих громадян, державним чи громадським інтересам, інтересам юридичних осіб, -

карається штрафом від трьох тисяч до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

2. Те саме діяння, якщо воно спричинило тяжкі наслідки, -

карається штрафом від десяти тисяч до двадцяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

{ Кодекс доповнено статтею 365-1 згідно із Законом N 3207-VI ( 3207-17 ) від 07.04.2011; із змінами, внесеними згідно із Законом N 4025-VI ( 4025-17 ) від 15.11.2011 }

Правова характеристикаа цього складу злочину в основному аналогічна ст. 365 КК, за винятком :

з об'єктивної сторонни – вітсутність таких кваліфікуючих ознак як : насильство, застосування зброї чи спеціальних засобів або болісніх дій і таких, що ображають особисту гідність потерпілого ( тобто відсутність таких обов 'язкових ознак об'єктивної сторони як спосіб та засоби).

суб'єкта –службова особа юридичної особи приватного права незалежно від організаційно- правової форми.

 

1. Зловживання своїми повноваженнями аудитором, нотаріусом, оцінювачем, іншою особою, яка не є державним службовцем, посадовою особою місцевого самоврядування, але здійснює професійну діяльність, пов'язану з наданням публічних послуг, у тому числі послуг експерта, арбітражного керуючого, незалежного посередника, члена трудового арбітражу, третейського судді (під час виконання цих функцій), з метою отримання неправомірної вигоди для себе чи інших осіб, якщо це завдало істотної шкоди охоронюваним закономправам або інтересам окремих громадян, державним чи громадським інтересам або інтересам юридичних осіб, -

карається штрафом від однієї тисячі до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

2. Те саме діяння, вчинене стосовно неповнолітньої чи недієздатної особи, особи похилого віку або повторно, -

карається штрафом від трьох тисяч до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

3. Дії, передбачені частинами першою або другою цієї статті, якщо вони спричинили тяжкі наслідки, -

караються штрафом від десяти тисяч до двадцяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та з конфіскацією майна або без такої.

{ Кодекс доповнено статтею 365-2 згідно із Законом N 3207-VI ( 3207-17 ) від 07.04.2011; із змінами, внесеними згідно із Законом N 4025-VI ( 4025-17 ) від 15.11.2011 }

Правова характеристикаа цього складу злочину аналогічна ст. 364 КК, за винятком :

суб'єктивної сторони –обов*язковість мети -отримати неправомірну вигоду для себе чи інших осіб;

суб'єкта– особи, які надають публічні послуги,а саме : аудитор, нотаріус, оцінювач, інша особа, яка не є державним службовцем, посадовою особою місцевого самоврядування, але здійснює професійну діяльність, пов'язану з наданням публічних послуг, у тому числі послуг експерта, арбітражного керуючого, незалежного посередника, члена трудового арбітражу, третейського судді (під час виконання цих функцій).

Крім того, склад цього злочину з кваліфікуючими ознаками ( частина 2 ст.365-2 ) передбачає особливе коло потерпілих, як : неповнолітні , недієздатніособи та особи похилого віку, а також обставину - повторність тотожніх злочинів ,передбачених частиною першою цього складу .

 

2.6. Службове підроблення- ст. 366

1. Складання, видача службовою особою завідомо неправдивих офіційних документів, внесення до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей, інше підроблення офіційних документів -

караються штрафом до двохсот п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на строк до трьох років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

2. Ті самі діяння, якщо вони спричинили тяжкі наслідки, -

караються позбавленням волі на строк від двох до п'яти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та зі штрафом від двохсот п'ятдесяти до семисот п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

{ Стаття 366 із змінами, внесеними згідно із Законами N 1508-VI ( 1508-17 ) від 11.06.2009 - зміни втратили чинність на підставі Закону N 2808-VI ( 2808-17 ) від 21.12.2010; в редакції Закону N 3207-VI ( 3207-17 ) від 07.04.2011 }

Під службовим підробленням закон розуміє внесення службовою особою до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей, інше підроблення документів, а також складання і видачу завідомо неправдивих документів.

Основним безпосереднім обктом службового підроблення є встановлений законом порядок діяльності державних органів, органів місцевого самоврядування,об'єднань громадян,юридичних осіб незалежно від форми власноті в частині підготовки,складення,використання і видачі офіційних документів , а також посвідчення фактів,які мають юридичне значення. Факультативним додатковим об'єктом цього злочину можуть бути права та свободи особи,власність , тощо.

Предметом цього злочину є офіційні документи, визначення якого наведено у примітці до ст. 358 КК ( а також в підрозділі 1.1 даної лекції).

Видами офіційних документів є службові та приватні офіційні документи, що містять інформацію, яка підтверджує чи посвідчує певні події, явища або факти, які спричинили чи здатні спричинити наслідки правового характеру, чи може бути використана як документи - докази у правозастосовчій діяльності,.

Документи, які складаються службовими особами, а також складаються певними категоріями осіб у зв’язку з виконанням ними професійних чи службових обов’язків, є службовими документами.

Предметом цього злочину у формі внесення службовою особою до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей, можуть бути будь-які офіційні документи , в тому числі і приватні офіційні документи, а не лише ті, які походять від органів влади, підприємств, установ та організацій.

Об'єктивна сторона підроблення може полягати в одній з та­ких дій: 1) внесення до документів неправдивих відомостей; 2) інше підроблення документів; 3) складання неправдивих документів; 4) видача неправдивих документів.

1. Внесення до документів неправдивих відомостей означає по­міщення інформації, що не відповідає дійсності, в справжній доку­мент, який при цьому зберігає всі ознаки і реквізити справжнього.

2. Підроблення документів передбачає повну або часткову зміну змісту документа або його реквізитів шляхом виправлень, підчис­ток, дописок, витравлювань та іншими подібними способами.

3. Складання неправдивих документів — це повне виготовлення документа, що містить інформацію, яка не відповідає дійсності.

4. Видача неправдивих документів — це надання фізичним або юридичним особам документів, зміст яких повністю або частково не відповідає дійсності і які були складені службовою особою, яка їх видала, чи іншою особою.

Аналіз зазначених дій свідчить, що за способом свого вчинення підроблення може бути матеріальним — внесення різних змін в справжній документ, і інтелектуальним — складання неправдиво­го за змістом, але справжнього за формою документа.

Складом злочину ст. 366 ( спеціальний склад ), на відміну від ст. 358 ( загальний склад) , не передбачена відповідальність за використання завідомо підроблених документів, тому їх використання як службовою особою, яка їх підробила, так і будь-якою іншою особою, може кваліфікуватися за ч. 4 ст. 358, за винятком випадків, коли використання певних підроблених документів утворює склади інших злочинів, які є спеціальними щодо складу злочину, передбаченого ч. 3 ст. 358 ( напр. використання завідомо незаконно виготовлених виборчих бюлетенів – ст.158 ).

За ч. 1 ст. 366 злочин визнається закінченим з моменту вчинення вказаних дій незалежно від того, чи спричинили вони на­слідки і чи був використаний підроблений документ., тобто це є формальний склад злочину.

Якщо підроблення було вчинено службовою особою лише як го­тування до вчинення іншого злочину або винний намагався вико­ристати підроблений ним документ для вчинення іншого злочину, але не довів його до кінця з причин, що не залежать від його волі, його дії кваліфікуються за сукупністю — за ст. 366, 14 або 15 і тією статтею Особливої частини КК, яка передбачає відповідаль­ність за відповідний злочин. За сукупністю слід кваліфікувати і ви­падки, коли підроблений службовою особою документ використо­вується нею для вчинення іншого закінченого злочину. Однак, якщо підроблення є необхідною ознакою іншого складу злочину (наприк­лад, ч. 2 ст. 372- притягнення завідомо невинного до кримінальної відповідальності) або утворює спеціальний склад злочину (наприклад ч. 2 ст. 158 – фальсифікація виборчих документів …), дії винного додатково кваліфікуватиза ст. 366 не потрібно.

Суб'єктивна сторона підроблення за ч. 1 ст. 366 характери­зується тільки прямим умислом, а за ч. 2, де кваліфікуючою озна­кою є настання тяжких наслідків, вина щодо останніх може бути умисною і необережною.

Суб'єктомпідроблення може бути тільки службова особа ,яка є суб'єктом даного розділу КК. То­му, якщо його вчиняє приватна особа, або працівник юридичної особи будь якої форми власності,який не є службовою особою або особа, яка надає публічні послуги,то залежно від конкретних обставин справи відповідальність наступає за ст. 358 або іншими статтями КК.

У ч. 2 ст. 366 встановлена відповідальність за службове підроблення, якщо воно спричинило тяжкі наслідки, тобто цей склавд злочину є матеріальним.Тому, якщо винний вчинив службове підроблення, маючи умисел на спричинен­ня тяжких наслідків, які не настали з причин, що не залежали від його волі, дії винного слід кваліфікувати за ст. 15 і ч. 2 ст. 366 — як замах на кваліфікований вид службового підроблення. (поняття “тяжкі наслідки” – див. п.4 примітки до ст.364 КК та в підрозділі 1.2. даної лекції ).

 


Читайте також:

  1. Аудиторської фірми/аудитора про виконані роботи/надані послуги за 200_р.
  2. Безкоштовні послуги та подарунки
  3. Взаємовідносини Нацбанку з комерційними банками (послуги) та органами державної влади.
  4. Види економічної діяльності та послуги рослинництва
  5. Види соціальних послуг, пільг і матеріального забезпечення, що надаються населенню в Україні
  6. Готівкові розрахунки – платежі готівкою за реалізовану продукцію (товари, виконані роботи, надані послуги).
  7. Деякі протоколи і послуги Рівня застосувань.
  8. Динаміка індексів цін реалізації сільськогосподарської продукції та на промислові товари і тарифи на послуги, спожиті аграрним виробництвом, 1991 – 2003 рр., разів
  9. Діагностика політичної ситуації та стан політичної напруженості. Консультаційні послуги як інструмент усунення політичних конфліктів.
  10. Доходи по коштах, отриманих як плата за послуги
  11. Економічне значення ціни на товари та послуги. Види цін та етапи створення ціни продукцію та послуги.
  12. Економічні блага. Товари та послуги.




Переглядів: 2303

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Перевищення влади або службових повноважень – ст.365 | Службова недбалість - ст. 367

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.