МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Види правопорушень у сфері обігу з відходами і юридичною відповідальністю за їхнє здійснення.
Правопорушення в сфері обігу з відходами, що заподіюють шкоду навколишньому природному середовищу, не рідке явище в реальній дійсності. Ними, у відповідності зі ст.42 Закону, є: порушення встановленого порядку обігу з відходами, які привело або може привести до забруднення навколишнього природного середовища, прямому або опосередкованому шкідливому впливу на здоров'я людини й заподіянню економічних збитків; самовільне складування або видалення відходів; порушення порядку ввозу в Україну, вивозу й транзиту через її територію відходів і вторинної сировини; невиконання розпоряджень і приписань органів, що здійснюють державний контроль і нагляд за операціями обігу з відходами й за місцями їхнього видалення, і т.п. Крім утилізаційного закону, іншими актами можуть бути передбачені інші порушення законодавства про відходи. Особи, винні в здійсненні правопорушень у сфері обігу з відходами, можуть бути притягнуті до дисциплінарної, адміністративної, цивільно-правової або кримінальної відповідальності. Дисциплінарна відповідальністьза порушення законодавства про обіг з відходами може застосовуватися до працівників підприємств, установ і організацій по нормах трудового законодавства. Передбачена нормами КЗпП. Цивільно-правова відповідальністьза скоєні правопорушення в сфері обігу з відходами наступає у формі відшкодування заподіяної шкоди. У відповідності зі ст. 43 Закону підприємства, установи, организації й громадяни, а також іноземні юридичні й. фізичні особи й особи без громадянства зобов'язані відшкодувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення законодавства про відходи, у порядку й розмірах, встановлених чинним законодавством. Практичні складності застосування цивільно-правової відповідальності за правопорушення в сфері обігу з відходами пов'язані з визначенням розмірів заподіяної шкоди, наприклад санітарно-епідемічному стану населених пунктів, якості навколишнього природного середовища території або регіону, окремим природним об'єктам і їхнім ресурсам і т.д. Розміри шкоди, як правило, визначаються на підставі існуючих Такс або Методик обчислення розмірів відшкодування шкоди, заподіяного відповідним природним об'єктам. Крім того, певні види відходів представляють підвищену екологічну небезпеку для навколишнього середовища й здоров'я людини. Тому їхні власники відповідно до норм цивільного законодавства можуть залучатися до цивільно-правової відповідальності як власники джерел підвищеної небезпеки. Адміністративна відповідальністьза порушення законодавства про відходи наступає на підставі норм Кодексу про адміністративні правопорушення. Така відповідальність, наприклад, передбачена в ст. 42 — порушення санітарно-гігієнічних і санітарно-противоепідемічних правил і норм, ст. 82 — порушення правил складування, зберігання, розміщення, транспортування, утилізації, ліквідації й використання промислових і побутових відходів, ст. 83 — порушення правил застосування, зберігання, транспортування, знешкодження, ліквідації й поховання пестицидів і агрохімікатів, токсичних хімічних речовин і інших препаратів, ст. 901 — невиконання правил і норм в процесі створення, виробництва, зберігання, транспортування, використання, знешкодження, ліквідації, поховання мікроорганізмів, біологічно активних речовин і продуктів біотехнологій, і в інших нормах адміністративного законодавства. Найпоширенішими формами адміністративної відповідальності за порушення вимог законодавства про відходи є адміністративне попередження й накладення адміністративного штрафу. Вони застосовуються відповідними органами державної виконавчої влади і їхніх посадових осіб у межах своєї компетенції й у порядку, передбаченому Кодексом про адміністративні правопорушення. Кримінальна відповідальністьза порушення законодавства про обіг з відходами передбачена в декількох статтях Кримінального , кодексу. Вона може наступати, наприклад, по ст. 2271 — утаювання або перекручування відомостей про стан екологічної обстановки або захворюваності населення, ст. 2272 заготівля, переробка або збут радіоактивно забруднених продуктів харчування або іншої продукції, ст. 228 — забруднення водойм і атмосферного повітря, ст. 2281 — забруднення моря речовинами, шкідливими для здоров'я людей або для живих ресурсів моря, або іншими відходами й матеріалами, ст. 2287 — незаконний ввіз на територію України відходів і вторинної сировини.
Читайте також:
|
||||||||
|