Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Предметом фінансового права є суспільні відносини, що виникають, змінюються та припиняються у сфері фінансової діяльності держави.

Фінансове право – це галузь публічного права, предметом якого є норми, що регулюють державні фінанси.

Фінансове право – це система правових норм, що регулюють суспільні відносини, які виникають між державою в особі уповноважених нею органів та юридичними і фізичними особами з приводу формування (мобілізації), розподілу, перерозподілу та використання централізованих і децентралізованих фондів грошових коштів держави й місцевого самоврядування з метою виконання поставлених перед ними завдань і функцій.

 

2. Предмет і метод фінансового права.

 

 

Із загальної теорії держави і права відомо, що для розмежування галузей права, які в своїй сукупності становлять систему права, використовують дві основні ознаки – предмет і метод правового регулювання.

Фінансове право регулює суспільні відносини, що виникають винятково у процесі фінансової діяльності держави, а норми фінансового права завжди спрямовані на регулювання відносин з приводу виконуваних у процесі фінансової діяльності держави розподільної, контрольної та стимулюючої функцій при розподілі суспільного продукту і національного доходу в грошовійформі.

Специфіка відносин, що регулюються нормами фінансового права, полягає в тому, що вони складаються в особливій сфері життя суспільства – фінансовій діяльності держави.

 

 

Ознаки суспільних відносин, що складають предмет фінансового права:

- мають владно-майновий характер;

- направлені на утворення, розподіл і використання державних фінансових ресурсів;

- однією із сторін завжди виступає держава або її орган.

 

Фінансові відносини, що є предметом фінансового права, виникають при:

- встановленні бюджетної, податкової, грошово-кредитної систем держави;

- складенні, розкладі та затвердженні актів про бюджет;

- розподілі доходів і видатків між окремими ланками бюджетної системи;

- виконанні державного і місцевого бюджетів;

- збиранні податків, зборів, інших обов’язкових платежів;

- фінансуванні та кредитуванні;

- обов’язковому державному майновому й особистому страхуванні;

- відносинах державного кредиту;

- регулюванні грошово-кредитної та валютної систем.

 

Отже, предметом фінансового права є суспільні фінансові (бюджетні, податкові, розрахунково-кредитні, валютні, фінансово-контрольні) відносини, що виникають у процесі формування, розподілу і використання грошових коштів державою і органами місцевого самоврядування під час реалізації поставлених перед ними завдань та функцій.

До предмета фінансового права належать суспільні відносини, що виникають у процесі побудови структури фінансової системи, розподілу повноважень органами держави і місцевим самоврядуванням, відносини щодо регулювання всієї фінансової діяльності.

 

Метод тієї чи іншої галузі права залежить від характеру суспільних відносин, які галузь регулює, від правового статусу суб’єктів цих відносин.

Фінансове право за методом правового регулювання, на перший погляд, збігається з адміністративним правом, адже той же метод владних приписів, нерівність суб’єктів правовідносин та ін. Однак варто наголосити, що адміністративне право не регулює фінансові відносини, адже їх специфіка визначає необхідність застосування фінансово-правового методу. Більша частина таких розпоряджень виходить від фінансово-кредитних органів влади. У нормах фінансового права жорстко закріплюються вимоги держави у сфері фінансів.

У загальному розумінні в системі права метод визначається як система способів, засобів та прийомів правового впливу на свідомість і поведінку людей, діяльність організацій, установ та підприємств. Методи застосовуються не ізольовано один від іншого, а в поєднанні, комплексно, інакше стане неможливим забезпечити ефективність правового впливу.


Читайте також:

  1. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  2. IV. Обов'язки і права керівника та заступника керівника подорожі
  3. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  4. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  5. А/. Фізичні особи як суб’єкти цивільного права.
  6. Абсолютні показники фінансової стійкості
  7. Абсолютні показники фінансової стійкості та її типи
  8. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  9. Автоматизація банківської діяльності в Україні
  10. Автоматизація метрологічної діяльності
  11. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  12. Аграрна реформа 1861 р. Скасування кріпостного права в надніпрянській Україны.




Переглядів: 1015

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Критика теорії Платона про світ ідей | Основним методом правового регулювання фінансового права є метод владних розпоряджень (імперативний, командно-вольовий).

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.