МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Основним методом правового регулювання фінансового права є метод владних розпоряджень (імперативний, командно-вольовий).Метод фінансового права базується на способах приписів (зобов’язань), дозволів і заборон, що дає підстави визнати його як владно-вартісний метод, який характеризується: - наявністю державно-владних приписів; - юридичною нерівністю сторін у фінансових відносинах; - відсутністю можливості домовленості сторін; - вартісним механізмом впливу на суб’єктів-учасників фінансових відносин.
Використання державними органами того чи іншого методу визначається тим, з якими суб’єктами держава вступає у відносини, а також конкретними умовами збору і розподілу грошових коштів. Відповідно до трьох сторін фінансової діяльності методи її здійснення прийнято також поділяти на три групи: - методи формування (мобілізації) грошових коштів (податки, добровільні внески грошових коштів – придбання облігацій, лотерей і ін., мито, страхування майна, внески до спеціальних соціальних фондів); - методи розподілу грошових коштів (фінансування, кредитування); - методи використання грошових коштів (безготівковими коштами і готівкою).
3. Система і джерела фінансового права.
Маючи свій предмет і метод правового регулювання фінансове право обґрунтовано визнається самостійною галуззю єдиної правової системи держави. Фінансове право тісно пов’язане з усіма галузями права, але найтісніше – з конституційним правом, адміністративним і цивільним. Фінансове право тісно пов’язане з іншими галузями права: кримінальним (оскільки кримінальне законодавство встановлює відповідальність за правопорушення у сфері фінансових відносин), трудовим (нарахування прибуткового податку та обов’язкових платежів на фонд оплати праці), пенсійним тощо. Під системою фінансового права розуміють об’єктивно обумовлену внутрішню його побудову, єдність, взаємозв’язок і диференціацію фінансово-правових норм за окремими правовими інститутами з урахуванням особливостей змісту регламентованих ними суспільних відносин. Як самостійна галузь права воно включає в себе загальну і особливу частину. До загальної частини фінансового права традиційно включаються інститути, що містять ті норми, дія яких, як правило, поширюється на всі регламентовані цією галуззю відносини. Загальна частина включає в себе норми, які визначають принципи фінансового права, регулюють його структуру, порядок і принципи функціонування вітчизняної фінансової системи, зміст фінансового законодавства України та встановлюють порядок здійснення фінансового контролю, а також особливості притягнення до відповідальності за порушення фінансового законодавства. Особлива частина фінансового права включає в себе норми, що регулюють особливості функціонування фінансової системи та її складових елементів: - бюджетної системи (відносини в цій сфері регулюються підгалуззю фінансового права – бюджетним правом); - податкової системи (відносини в цій сфері регулюються податковим правом); - платіжної (розрахунково-грошової) системи (відносини в цій сфері регулюються грошовим обігом, а частково і нормами банківського права); - валютної системи (відносини у цій сфері регулюються валютним правом, а також нормами банківського права). Норми особливої частини фінансового права містяться в Бюджетному та Митному кодексах, законах про бюджет, систему оподаткування, валютне регулювання і валютний контроль та в інших правових актах.
Для того, щоб норми права могли виконувати своє завдання регуляторів суспільних відносин, вони повинні бути відомими їх учасникам і виражені зовні від імені держави. Таким чином, джерела фінансового права в формальному розумінні – це зовнішня форма вираження права, це спосіб вираження державної волі.
Читайте також:
|
||||||||
|