Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Основним методом правового регулювання фінансового права є метод владних розпоряджень (імперативний, командно-вольовий).

Метод фінансового права базується на способах приписів (зобов’язань), дозволів і заборон, що дає підстави визнати його як владно-вартісний метод, який характеризується:

- наявністю державно-владних приписів;

- юридичною нерівністю сторін у фінансових відносинах;

- відсутністю можливості домовленості сторін;

- вартісним механізмом впливу на суб’єктів-учасників фінансових відносин.

 

 

Використання державними органами того чи іншого методу визначається тим, з якими суб’єктами держава вступає у відносини, а також конкретними умовами збору і розподілу грошових коштів. Відповідно до трьох сторін фінансової діяльності методи її здійснення прийнято також поділяти на три групи:

- методи формування (мобілізації) грошових коштів (податки, добровільні внески грошових коштів – придбання облігацій, лотерей і ін., мито, страхування майна, внески до спеціальних соціальних фондів);

- методи розподілу грошових коштів (фінансування, кредитування);

- методи використання грошових коштів (безготівковими коштами і готівкою).

 

 

3. Система і джерела фінансового права.

 

 

Маючи свій предмет і метод правового регулювання фінансове право обґрунтовано визнається самостійною галуззю єдиної правової системи держави. Фінансове право тісно пов’язане з усіма галузями права, але найтісніше – з конституційним правом, адміністративним і цивільним. Фінансове право тісно пов’язане з іншими галузями права: кримінальним (оскільки кримінальне законодавство встановлює відповідальність за правопорушення у сфері фінансових відносин), трудовим (нарахування прибуткового податку та обов’язкових платежів на фонд оплати праці), пенсійним тощо.

Під системою фінансового права розуміють об’єктивно обумовлену внутрішню його побудову, єдність, взаємозв’язок і диференціацію фінансово-правових норм за окремими правовими інститутами з урахуванням особливостей змісту регламентованих ними суспільних відносин.

Як самостійна галузь права воно включає в себе загальну і особливу частину. До загальної частини фінансового права традиційно включаються інститути, що містять ті норми, дія яких, як правило, поширюється на всі регламентовані цією галуззю відносини.

Загальна частина включає в себе норми, які визначають принципи фінансового права, регулюють його структуру, порядок і принципи функціонування вітчизняної фінансової системи, зміст фінансового законодавства України та встановлюють порядок здійснення фінансового контролю, а також особливості притягнення до відповідальності за порушення фінансового законодавства.

Особлива частина фінансового права включає в себе норми, що регулюють особливості функціонування фінансової системи та її складових елементів:

- бюджетної системи (відносини в цій сфері регулюються підгалуззю фінансового права – бюджетним правом);

- податкової системи (відносини в цій сфері регулюються податковим правом);

- платіжної (розрахунково-грошової) системи (відносини в цій сфері регулюються грошовим обігом, а частково і нормами банківського права);

- валютної системи (відносини у цій сфері регулюються валютним правом, а також нормами банківського права).

Норми особливої частини фінансового права містяться в Бюджетному та Митному кодексах, законах про бюджет, систему оподаткування, валютне регулювання і валютний контроль та в інших правових актах.

 

Для того, щоб норми права могли виконувати своє завдання регуляторів суспільних відносин, вони повинні бути відомими їх учасникам і виражені зовні від імені держави. Таким чином, джерела фінансового права в формальному розумінні – це зовнішня форма вираження права, це спосіб вираження державної волі.

 

 


Читайте також:

  1. D) методу мозкового штурму.
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. I Метод Шеннона-Фано
  4. I. Метод рiвних вiдрiзкiв.
  5. IV. Обов'язки і права керівника та заступника керівника подорожі
  6. VII. Нахождение общего решения методом характеристик
  7. А. науковий факт, b. гіпотеза, с. метод
  8. А/. Фізичні особи як суб’єкти цивільного права.
  9. Авоматизація водорозподілу регулювання за нижнім б'єфом з обмеженням рівнів верхнього б'єфі
  10. Автоматизація водорозподілу з комбінованим регулюванням
  11. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  12. Автоматизація водорозподілу регулювання зі сталими перепадами




Переглядів: 560

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Предметом фінансового права є суспільні відносини, що виникають, змінюються та припиняються у сфері фінансової діяльності держави. | Методичні вказівки щодо вивчення модуля.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.