МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Основним методом правового регулювання фінансового права є метод владних розпоряджень (імперативний, командно-вольовий).Метод фінансового права базується на способах приписів (зобов’язань), дозволів і заборон, що дає підстави визнати його як владно-вартісний метод, який характеризується: - наявністю державно-владних приписів; - юридичною нерівністю сторін у фінансових відносинах; - відсутністю можливості домовленості сторін; - вартісним механізмом впливу на суб’єктів-учасників фінансових відносин.
Використання державними органами того чи іншого методу визначається тим, з якими суб’єктами держава вступає у відносини, а також конкретними умовами збору і розподілу грошових коштів. Відповідно до трьох сторін фінансової діяльності методи її здійснення прийнято також поділяти на три групи: - методи формування (мобілізації) грошових коштів (податки, добровільні внески грошових коштів – придбання облігацій, лотерей і ін., мито, страхування майна, внески до спеціальних соціальних фондів); - методи розподілу грошових коштів (фінансування, кредитування); - методи використання грошових коштів (безготівковими коштами і готівкою).
3. Система і джерела фінансового права.
Маючи свій предмет і метод правового регулювання фінансове право обґрунтовано визнається самостійною галуззю єдиної правової системи держави. Фінансове право тісно пов’язане з усіма галузями права, але найтісніше – з конституційним правом, адміністративним і цивільним. Фінансове право тісно пов’язане з іншими галузями права: кримінальним (оскільки кримінальне законодавство встановлює відповідальність за правопорушення у сфері фінансових відносин), трудовим (нарахування прибуткового податку та обов’язкових платежів на фонд оплати праці), пенсійним тощо. Під системою фінансового права розуміють об’єктивно обумовлену внутрішню його побудову, єдність, взаємозв’язок і диференціацію фінансово-правових норм за окремими правовими інститутами з урахуванням особливостей змісту регламентованих ними суспільних відносин. Як самостійна галузь права воно включає в себе загальну і особливу частину. До загальної частини фінансового права традиційно включаються інститути, що містять ті норми, дія яких, як правило, поширюється на всі регламентовані цією галуззю відносини. Загальна частина включає в себе норми, які визначають принципи фінансового права, регулюють його структуру, порядок і принципи функціонування вітчизняної фінансової системи, зміст фінансового законодавства України та встановлюють порядок здійснення фінансового контролю, а також особливості притягнення до відповідальності за порушення фінансового законодавства. Особлива частина фінансового права включає в себе норми, що регулюють особливості функціонування фінансової системи та її складових елементів: - бюджетної системи (відносини в цій сфері регулюються підгалуззю фінансового права – бюджетним правом); - податкової системи (відносини в цій сфері регулюються податковим правом); - платіжної (розрахунково-грошової) системи (відносини в цій сфері регулюються грошовим обігом, а частково і нормами банківського права); - валютної системи (відносини у цій сфері регулюються валютним правом, а також нормами банківського права). Норми особливої частини фінансового права містяться в Бюджетному та Митному кодексах, законах про бюджет, систему оподаткування, валютне регулювання і валютний контроль та в інших правових актах.
Для того, щоб норми права могли виконувати своє завдання регуляторів суспільних відносин, вони повинні бути відомими їх учасникам і виражені зовні від імені держави. Таким чином, джерела фінансового права в формальному розумінні – це зовнішня форма вираження права, це спосіб вираження державної волі.
Читайте також:
|
||||||||
|