Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Свої повноваження у сфері контролю ДКРС України здійснює відповідно до Закону України «Про Державну контрольно-ревізійну службу України» від 26 січня 1993 року.

Для забезпечення системності й організації фінансового контролю Міністерством фінансів України, в його структурі створені спеціальні органи: Державна контрольно-ревізійна служба України та Державне казначейство України.

Головним завданням ДКРС України є здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов’язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності в міністерствах та інших органах виконавчої влади, в державних фондах, у бюджетних установах і у суб’єктів господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах і в організаціях, які отримують кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або використовують державне чи комунальне майно, виконання місцевих бюджетів, розроблення пропозицій щодо усунення виявлених недоліків і порушень та запобігання їм у подальшому.

Державний фінансовий контроль реалізується Державною контрольно-ревізійною службою через проведення державного фінансового аудиту та інспектування.

Державний фінансовий аудит є різновидом державного фінансового контролю і полягає у перевірці та аналізі фактичного стану справ щодо законного та ефективного використання державних чи комунальних коштів і майна, інших активів держави, правильності ведення бухгалтерського обліку і достовірності фінансової звітності, функціонування системи внутрішнього контролю. Результати державного фінансового аудиту та оцінка викладаються у звіті.

Інспектування здійснюється у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті.

Порядок проведення Державною контрольно-ревізійною службою державного фінансового аудиту та інспектування встановлюється КМ України.

Державне казначейство України є фінансовим органом, на який покладено функцію контролю за організацією виконання Державного бюджету України, а також ведення обліку касового виконання Державного бюджету України та складання звіту про стан його виконання. Згідно Положення «Про Державне казначейство, затвердженим Постановою КМ України від 31 липня 1995 р. №590, цей орган наділений повноваженнями, що сприяють виконанню фінансово-контрольних функцій казначейства: проводити перевірки фінансово-бухгалтерських документів про зарахування, перерахування та використання бюджетних коштів, а також, отримання необхідних пояснень, довідок і даних з питань, що виникають у процесі перевірок; отримувати від установ, банків інформації про стан поточних бюджетних рахунків підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності, що використовують кошти Державного бюджету та державних позабюджетних коштів; вимагати усунення виявлених фактів порушень; припинення фінансування у разі виявлення фактів порушень встановленого порядку виконання Державного бюджету.

Поряд із касовим виконанням державного бюджету цей орган здійснює контроль за виконанням Державного бюджету не тільки за принципом «скільки надійшло і на що витрачено», а й з погляду того, наскільки раціонально витрачаються бюджетні кошти. За порушення такого принципу Державне казначейство має право накладати на банки та інші фінансово-кредитні установи штрафи у випадках несвоєчасного зарахування грошових коштів, які надійшли до державного бюджету або до державних цільових фондів.

Особливе місце в системі органів фінансового контролю посідає Національний банк України, який здійснює нагляд за діяльністю кредитних установ, організовує і здійснює валютний контроль як безпосередньо, так і через комерційні банки. Закон України «Про Національний банк України» уповноважує НБУ: здійснювати банківське регулювання та нагляд; здійснювати сертифікацію аудиторів, які проводитимуть аудиторську перевірку банків, тимчасових адміністраторів та ліквідаторів банків; здійснювати відповідно до визначених спеціальним законом повноважень валютне регулювання, визначити порядок здійснення операцій в іноземній валюті, організовувати і здійснювати валютний контроль за банками та іншими фінансовими установами, які отримали ліцензію НБУ на здійснення валютних операцій.


Читайте також:

  1. D) оснащення виробництва обладнанням, пристроями, інструментом, засобами контролю.
  2. IV. Питання самоконтролю.
  3. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  4. А/. Верховна Рада України.
  5. Автоматизація контролю та діагностування вузлів РЕА
  6. АГРАРНЕ ПРАВО УКРАЇНИ
  7. Аграрні закони України
  8. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  9. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  10. Адміністративно-правовий статус Кабінету Міністрів України
  11. Адміністрація Президента України
  12. Адреси бібліотек України




Переглядів: 636

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Контрольні повноваження парламенту України реалізуються також і через його профільні комітети, зокрема Комітет ВР України з питань фінансів і банківської діяльності. | Бюджет – загальне поняття, що об’єднує різноманітні фінансові документи, які включають заплановані доходи і державні видатки на відповідний період.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.