МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||
Свої повноваження у сфері контролю ДКРС України здійснює відповідно до Закону України «Про Державну контрольно-ревізійну службу України» від 26 січня 1993 року.Для забезпечення системності й організації фінансового контролю Міністерством фінансів України, в його структурі створені спеціальні органи: Державна контрольно-ревізійна служба України та Державне казначейство України. Головним завданням ДКРС України є здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов’язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності в міністерствах та інших органах виконавчої влади, в державних фондах, у бюджетних установах і у суб’єктів господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах і в організаціях, які отримують кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або використовують державне чи комунальне майно, виконання місцевих бюджетів, розроблення пропозицій щодо усунення виявлених недоліків і порушень та запобігання їм у подальшому. Державний фінансовий контроль реалізується Державною контрольно-ревізійною службою через проведення державного фінансового аудиту та інспектування. Державний фінансовий аудит є різновидом державного фінансового контролю і полягає у перевірці та аналізі фактичного стану справ щодо законного та ефективного використання державних чи комунальних коштів і майна, інших активів держави, правильності ведення бухгалтерського обліку і достовірності фінансової звітності, функціонування системи внутрішнього контролю. Результати державного фінансового аудиту та оцінка викладаються у звіті. Інспектування здійснюється у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті. Порядок проведення Державною контрольно-ревізійною службою державного фінансового аудиту та інспектування встановлюється КМ України. Державне казначейство України є фінансовим органом, на який покладено функцію контролю за організацією виконання Державного бюджету України, а також ведення обліку касового виконання Державного бюджету України та складання звіту про стан його виконання. Згідно Положення «Про Державне казначейство, затвердженим Постановою КМ України від 31 липня 1995 р. №590, цей орган наділений повноваженнями, що сприяють виконанню фінансово-контрольних функцій казначейства: проводити перевірки фінансово-бухгалтерських документів про зарахування, перерахування та використання бюджетних коштів, а також, отримання необхідних пояснень, довідок і даних з питань, що виникають у процесі перевірок; отримувати від установ, банків інформації про стан поточних бюджетних рахунків підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності, що використовують кошти Державного бюджету та державних позабюджетних коштів; вимагати усунення виявлених фактів порушень; припинення фінансування у разі виявлення фактів порушень встановленого порядку виконання Державного бюджету. Поряд із касовим виконанням державного бюджету цей орган здійснює контроль за виконанням Державного бюджету не тільки за принципом «скільки надійшло і на що витрачено», а й з погляду того, наскільки раціонально витрачаються бюджетні кошти. За порушення такого принципу Державне казначейство має право накладати на банки та інші фінансово-кредитні установи штрафи у випадках несвоєчасного зарахування грошових коштів, які надійшли до державного бюджету або до державних цільових фондів. Особливе місце в системі органів фінансового контролю посідає Національний банк України, який здійснює нагляд за діяльністю кредитних установ, організовує і здійснює валютний контроль як безпосередньо, так і через комерційні банки. Закон України «Про Національний банк України» уповноважує НБУ: здійснювати банківське регулювання та нагляд; здійснювати сертифікацію аудиторів, які проводитимуть аудиторську перевірку банків, тимчасових адміністраторів та ліквідаторів банків; здійснювати відповідно до визначених спеціальним законом повноважень валютне регулювання, визначити порядок здійснення операцій в іноземній валюті, організовувати і здійснювати валютний контроль за банками та іншими фінансовими установами, які отримали ліцензію НБУ на здійснення валютних операцій. Читайте також:
|
|||
|