Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Типи конфліктів. Стадії розвитку конфлікту

При розгляді соціальних конфліктів важливим є питання «про діючі особи і «виконання» ролей у конфліктних відносинах».

Учасником конфлікту може бути будь – яка людина, організація або група осіб, які беруть участь у конфлікті, але не усвідомлюють цілі конфліктної суперечності. Це може бути і стороння особа, що випадково опинилась в зоні конфлікту і не має свого власного інтересу.

Суб’єктом соціального конфлікту є окрема людина або соціальна група, здатна створювати конфліктну ситуацію, тобто міцно і відносно самостійно впливати на хід конфлікту відповідно до своїх інтересів, чинити вплив на поведінку і положення інших, викликати ті або інші зміни в соціальних відносинах.

В соціології не існує одностайності щодо класифікації конфліктів.

Соціальні конфлікти можна класифікувати за такими критеріями:

- за включеністю до системи організаційних зв’язків: функціональні та дисфункціональні;

- за специфікою впливу на організацію: конструктивні та деструктивні;

- за тривалістю: короткотермінові й довготермінові.

Конфлікти бувають агоністичні (примиримі) й антагоністичні (непримиримі).

Залежно від суб’єктів і зон розбіжностей виділяють:

- особистісний конфлікт – конфлікт, що відбувається всередині особистості на рівні свідомості;

- міжособистісний конфлікт – розбіжності між двома або більш людьми однієї або декількох груп;

- конфлікт між особистістю і групою;

- міжгруповий конфлікт – конфлікт між соціальними групами і соціальними спільнотами людей з протилежними інтересами;

- конфлікт приналежності – коли індивіди мають ніби подвійну приналежність (люди, які конфліктують, утворюють групу всередині якоїсь великої групи, або індивід входить одночасно до двох конкуруючих груп, які переслідують одну мету);

- конфлікт із зовнішнім середовищем – індивіди, які складають групу, відчувають тиск ззовні, перш за все з боку адміністративних і економічних норм і розпоряджень. Вони вступають в конфлікт з інститутами, що підтримують ці норми і розпорядження.

Серед основних типів соціального конфлікту виділяють також політичні, економічні, соціокультурні, міжнаціональні, міжетнічні, міжконфесіональні, міжнародні.

В своєму розвитку конфлікт проходить такі стадії:

1. Прихована стадія – суб’єкти оцінюють свої можливості, консолідують сили, шукають прихильників. Формується стратегія і тактика.

2. Стадія формування конфлікту – формуються протиріччя, усвідомлюються претензії, що можуть бути виставлені протилежній стороні у вигляді вимог, демонструються свої аргументи, критикуються аргументи супротивника.

Учасники конфлікту можуть приховувати плани, використовувати провокації.

Цей етап триває доти, коли не з’являються перші результати протиборства, які осмислюються, обмірковуються та аналізуються суб’єктами конфлікту.

Це період найбільшого вагання учасників. Можна починати дії, що дозволяють зупинити відкрите зіткнення, а також прийти до компромісного рішення.

3. Стадія інциденту – для виникнення конфлікту потрібні:

- конфліктна ситуація;

- учасники конфлікту;

- наявність приводу для конфлікту (подія, що переводить конфлікт в активну стадію).

4. Стадія активних дій – вимагає великої енергії від учасників. Дії можуть бути як відкритими так і прихованими.

5. Стадія завершення конфлікту – конфлікт завершується, але це не означає, що всі інтереси сторін повністю задоволені. Ознака завершення конфлікту – завершення інциденту (але цього недостатньо для погашення конфлікту).

Розв’язання конфлікту може бути повним і частковим.

Повне розв’язання – це припинення конфлікту, кардинальна перебудова всієї конфліктної ситуації («образ ворога» трансформується в «образ партнера»), орієнтація на співробітництво.

Часткове розв’язання – змінюється зовнішня форма, зберігаються внутрішні спонукальні установки щодо продовження протиборства.

 


Читайте також:

  1. III.Цілі розвитку особистості
  2. III.Цілі розвитку особистості
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  5. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  6. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  7. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  8. Агроекологічні проблеми розвитку і шляхи їх розв'язання
  9. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  10. Альтернативність у реалізації стратегії розвитку підприємства
  11. АНАЛІЗ ПЕРСПЕКТИВНИХ НАПРЯМІВ|направлень| РОЗВИТКУ МЕТОДІВ РОЗПІЗНАВАННЯ
  12. АНАЛІЗ ПЕРСПЕКТИВНИХ НАПРЯМІВ|направлень| РОЗВИТКУ МЕТОДІВ РОЗПІЗНАВАННЯ




Переглядів: 1732

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Конфлікт як соціальне явище. Причини та функції конфліктів | Управління конфліктом та методи його вирішення

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.