Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Порядок відкриття провадження у справі.

Порушення адміністративної справи відбувається за наявності 2-х юридичних фактів:

1) Подання адміністративного позову.

2) Прийняття адміністративним судом позову до свого провадження.

Адміністративний позов подається у формі письмової позовної заяви, особисто позивачем або його представником, або може бути надісланий до адміністративного суду поштою. Позовна заява має містити в собі таку інформацію:

1) Найменування адміністративного суду до якого вона подається.

2) Ім’я (найменування позивача).

3) Ім’я (найменування відповідача).

4) Зміст позовних вимог, та виклад обставин якими позивач обгрунтовує свої вимоги.

5) Підтвердження факту сплати судового збору, або клопотання про звільнення від сплати судового збору.

6) Перелік документів та інших матеріалів що додаються до позовної заяви.

Стосовно позовного провадження ст. 38 КАСУ (передбачає комунікацію зі сторонами в разі скороченого строку розгляду адміністративної справи).

Заява складається з 2-х частин:

1)

2) Мотивувальна частина. Позивач позивається на конкретні фактичні обставини справи та конкретні норми матеріального та процесуального права, які на думку заявника чи його представинка доводять правомірність і обумовленість заявлення до відповідача претензій. Звернене до амдіністративного суду клопотання заявника про вчинення цим судом відповідного способу судового захисту.

Після отримання позовної заяви, суддя з’ясовує обставини чітко визначені ст. 107 КАСУ. Про відкриття провадження у справі чи відмову від відкриття провадження суддя постановляє ухвалу. Копію ухвали про відкриття провадження у справі обов’язково надсилається усім учасникам процесу. Якщо позовна заява за своїм змістом не відповідає вимогам процесуального законодавства, або існують інші перешкоди для її прийняття, то адміністративний суд може прийняти одне із таких рішень:

1) Залишити позовну заяву без руху.

2) Повернути позовну заяву.

3) Відмовити у відкритті адміністративного провадження в адміністративній справі.

В разі залишиння позовної заяви без руху суд приймає ухвалу в якій визначаються недоліки заяви, спосіб їх усунення, та строк достатній для їх усунення. Виправлена позовна заява вважається такою що подана у день первинного її подання.

Повернення позовної заяви позивачеві. Відбувається у разі якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви яку залишено без розгляду. Позивач до відкриття в адміністративній справі подав заяву про її відкликання. Подана особою яка не має на це повноважень. У провадженні цього або іншого адміністративного суду є справа про спір між тими самими сторонами про той самий предмет і з тих самих підстав. Якщо справа не підсудна цьому, або взагалі адміністративному суду. Така ухвала може бути оскаржена.

Відмова у відкритті. Відбувається якщо заяву не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства. У спорі між тими самими сторонами про той самий предмет і з тих самих підстав є такий що набрав законної сили. Ухвала про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі. Ухвала про закриття провадження у зв’язку з примиренням сторін. Настала смерть фізичної особи чи припинення юридичної особи, або до яких пред’явлено адміністративний позов, якщо спірні правовідносини не допускають правонаступництва.

 

3. Поняття та ознаки стадій підготовки справи до судового розгляду, та її роль в адміністративному процесі.

Перша стадія - підготовка справи до судового розгляду. Ознаки:

- обов’язковість стадії;

- підготовка справи до судового розгляду здійснює суддя адміністративного суду, який відкрив провадження у справі;

- суддя зобов’язаний уточнити обставини які мають значення для правильного вирішення публічно-правового спору;

- суддя має визначати обсяг фактів які мають бути доведені та кваліфікувати спірні відносини що виникли між сторонами;

- визначити повний склад учасників адміністративного процесу;

Строк проведення підготовчих дій чітко в КАСУ не передбачений (в розумних строках). Але відповідно до ст.122 КАСУ такий строк не може перевищувати 1-го місяця, з дня відкриття провадження у справі.

- стадія підготовки справи до судового розгляду складається із сукупності процесуальних дій які утворюють 2 основні частини цієї стадії:

1) Підготовка справи до судового розгляду;

2) Попереднє судове засідання;

- підсумком стадії до судового розгляду є постановлення адміністративним судом відповідного рішення у формі ухвали.

Суддя на цій стадії може прийняти рішення про витребування документів та інших матеріалів (ст. 69 КАСУ), навести необхідні довідки, провести письмовий огляд письмових та речових доказів на місці (ст. 147 КАСУ), а також призначити експертизу (ст. 81 КАСУ). Також на цій стадії суддя вирішує питання стосовно участі в провадженні осіб які беруть участь у справі, а також інших осіб які беруть участь у процесі (ст. 53 КАСУ). Приймається рішення про проведення попереднього судового засідання. У разі потреби збирання доказів за межами своєї територіальної підсудності, суд який розглядає справу може доручити відповідному адміністративному суду певні процесуальні дії (ст. 115 КАСУ).

Під час проведення підготовчих дій адміністративний суд може вчинити наступні процесуальні дії (шляхом прийняття ухвали):

1) Об’єднати для спільного розгляду кілька адміністративних справ за однорідними позовними заявами (ст. 116 КАСУ);

2) Вжити заходів щодо забезпечення адміністративного позову (ст. 117 КАСУ);

3) Визнання обов’язковою особисту участь сторін чи третіх осіб у судовому засіданні (ст. 120 КАСУ);

Під час підготовчого провадження сторони мають право:

1) Відмовитись від адміністративного позову;

2) Визнати адміністративний позов;

3) Врегулювати спір на основі взаємних поступок;

При прийнятті відмови від адміністративного позову суд постановляє ухвалу про закриття провадження у справі. У разі часткової відмови позивача від адміністративного позову, суд постановляє ухвалу про закриття провадження у справі, щодо частини позовних вимог.

В разі часткового визнання позову відповідачем і прийняття його судом, може бути прийнята постанова про задоволення визнаних відповідачем позовних вимог (ст. 164 КАСУ).

Ухвала про закриття провадження у справі у зв’язку із примиренням сторін, в якій обов’язково визначаються умови такого примирення. В разі невиконання умов примирення однією із сторін суд поновлює провадження у справі за клопотанням іншої сторони.

Попереднє судове засідання. Входить до складу стадії підготовки адміністративної справи до судового розгляду і його строк включається в загальний місячний строк розгляду та вирішення публічно-правового спору по суті. Попереднє судове засідання проводиться суддею який здійснює підготовку справи до судового розгляду (ст. 111 КАСУ). Якщо спір не вдалось врегулювати на даному етапі то відповідно до ч. 4 ст. 111 КАСУ суд вчиняє такі процесуальні дії:

1) Суд має з’ясувати чи сторони будуть особисто приймати участь у розгляді справи чи через представників…

Ухвали:

1) Залишення позовної заяви без розгляду;

2) Зупинення провадження у справі;

3) Закриття провадження у справі;

4) Ухвала про закінчення підготовчого провадження і призначення справи до судового розгляду.

Відповідно до ч. 3 ст. 121 КАСУ якщо під час досудового засідання на яке прибули усі особи які беруть участь у справі то за письмовою згодою сторін судовий розгляд може бути розпочатий в той же день.

 

Вставити текст!!!

 

Складання протоколу регулюється ст.45 та 46 КАСУ. Режим відео-конференції судового засідання регулюється ст.122/1. Суд за власною ініціативою або за клопотанням сторони чи іншого учасника адміністративного процесу може постановити ухвалу про їх участь в судовому засіданні в режимі відеоконференції. Після з'ясування усіх обставин у справі, сторони та інші особи мають право виступити із додатковими поясненнями чи подати додаткові докази (ст.151 КАСУ). Суд постановляє ухвалу про закінчення з'ясування обставин у справі та перехід до скдових дебатів.

Правова оцінка спірним правовідносинам. Оцінюються докази та обов'язково дається посилання на закон, на основі якого слід вирішити справу.

Послідовність виступу учасників судових дебатів. Першим виступає позивач (його представник). Другим виступає відповідач або його представник. Третім виступає третя оосба із самостійними вимогами. Третій особі без самостійних вимог надається слово після особи на стороні якої вона бере участь. Суд не може обмежувати тривалість дебатів певним часом. Але можливо зупинити дебати в випадку визоду за межі предмету спору. Після судових дебатів з довзолу суду сторони мають право обмінятися репліками. Якщо під час судових дебатів з'явилися нові докази у справі, суд постановляє ухвалу про повернення до з'ясування обставин у справі.

Завершальною частиною розгляду адміністративної справи є ухвалення і оголошення судового рішення у справі. З дотриманням таємниці наради суддів. Вихід до нарадчої кімнати ст.153 КАСУ. Для дослідження додаткових доказів чи для повторного допиту свідків, суд який знаходиться в нарадчій кімнаті постановляє ухвалу про поновлення судового розгляду. Суддя зобов'язаний зазначити дату, час та рішення проголошення у справі. Судове рішення яким закінчується розгляд справи в адміністративному суді ухвалюється іменем України. Постанови та ухвали суду в адміністративних справах що набрали законної сили є обов'язковими до виконання на всій території України, а їх невиконання тягне за собою адміністративну чи кримінальну відповідальність.

 


Читайте також:

  1. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  2. II. Відкриття і подолання схоластичного світогляду
  3. The peace – порядок
  4. X Впровадження Зростання Зрілість Спад Час
  5. А.1. Порядок Magnoliales - магнолієцвіті
  6. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  7. Антидоти і порядок їхнього використання. Само і взаємодопомога при ураженні ОР.
  8. АПЕЛЯЦІЙНЕ ПРОВАДЖЕННЯ
  9. Атестація аудиторів та порядок скасування атестата
  10. База оподаткування, ставки податку та порядок обчислення.
  11. Великі географічні відкриття і первісне нагромадження капіталу
  12. Великі географічні відкриття та їхній вплив на економічний розвиток Європи




Переглядів: 752

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема. Розгляд адміністративної справи в суді першої інстанції. | Тема. Апеляційне провадження в адміністративному суді.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.021 сек.