Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Показники для аналізу економічної результативності товару

Аналіз маркетингових складових елементів товару

Маркетинговий аналіз структурних елементів товару доцільно здійснювати за такими напрямами:

– аналіз споживчої цінності;

– аналіз бренду товару;

– аналіз упаковки;

– аналіз життєвого циклу товару.

Головне місце в маркетингу займає споживач. У зв’язку з цим маркетинговий аналіз має базуватися в основному на аналізі задоволення його потреб. Однак підприємство, формуючи товарну політику, також намагається задовольнити свої економічні інтереси. Тому важливим напрямом аналізу товару є аналітична оцінка економічної результативності товару, зокрема, з позицій підприємства.

Основний перелік показників для аналізу економічної результативності товару наведений у табл. 4.1.

Досягнення економічної результативності товару напряму залежить від рівня корисності, яку може отримати споживач від його купівлі та споживання. В даному аспекті важливим напрямом маркетингового аналізу є аналіз споживчої цінності товару.

Аналізуючи споживчу цінність товару, необхідно дати відповідь на наступні питання:

- Які властивості, характеристики товару мають цінність для споживача?

- Як споживачі ранжирують ці характеристики за критерієм важливості?

- Чи виправдовує товар очікування споживача?

- Чи відповідає позиціонування товару за певними вигодами реальному уявленню споживачів про товар?

- Як оцінюють споживачі товар фірми у порівнянні з конкурентами?

- Як можна підвищити споживчу цінність товару?

- Що таке ідеальний товар?

Таблиця 5.1

Показник Визначення
Обсяг продажу (фіз. од) Сукупна кількість реалізованих одиниць товару
Валовий дохід (грн.) Добуток сукупної кількості реалізованих одиниць товару та ціни одиниці товару (сукупна виручка)
Прибуток (грн.) Різниця між сукупною виручкою та сукупними витратами
Прибутковість одиниці товару (грн.) Різниця між ціною одиниці продукту і собівартістю її виробництва
Маржинальний прибуток (%) Відношення різниці між ціною одиниці товару і змінними витратами в розрахунку на одиницю товару до ціни одиниці товару
Рівень беззбитковості продажів товарів (%) Відношення постійних витрат до маржинального прибутку
Частка ринку компанії в сегменті даної категорії товару (%) Відношення обсягу продажу товару до сукупних ринкових продажів товару
Приріст продажів (фіз. од.) Різниця між обсягом продажу за певний період до базового обсягу продажу

 

Для аналізу споживчої цінності товару доцільним є використання аналітичної моделі Розенберга, моделі із ідеальною точкою, багатомірних моделей.

В умовах висококонкурентного середовища на підприємствах відбувається перехід від управління товарами до управління торговими марками (брендами), що пов’язане зі зростанням значущості торгової марки для просування товару. Тому аналіз торгової марки є важливою складовою аналізу товару. Його доцільно здійснювати за двома основними напрямами:

- аналіз позиціонування марки;

- аналіз капіталу марки.

Найчастіше для аналізу позиціонування марки з погляду її сприйняття споживачами використовують семантичний диференціал та карти перцепції (сприйняття).

Сприйняття торгової марки прямо впливає на лояльне ставлення до торгової марки. Тому важливо проаналізувати рівень лояльності до марки та фактори, що на неї впливають. З метою аналізу можуть бути використані різні показники лояльності: частка покупців, які придбали товар певної марки двічі за певний час; частка покупців, які купують лише товар цієї марки; частка покупців, які купують товар певної марки нарівні з іншими; частка покупців, які купують товар певної марки за відсутності товару пріоритетної для них марки. Окрім зазначених визначених вище способів лояльності, можна використовувати й ряд інших показників, які різним чином характеризують лояльність клієнтів. Їх перелік наведено в таблиці 4.2.

Таблиця 5.2


Читайте також:

  1. IV група- показники надійності підприємства
  2. V теорія граничної корисності визначає вартість товарів ступенем корисності останньої одиниці товару для споживача.
  3. Абсолютні показники фінансової стійкості
  4. Абсолютні показники фінансової стійкості та її типи
  5. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  6. Автомати­зовані інформаційні систе­ми для техніч­ного аналізу товар­них, фондових та валют­них ринків.
  7. АГД як галузь економічної науки
  8. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  9. Актуальні проблеми економічної безпеки України.
  10. Алгоритм однофакторного дисперсійного аналізу за Фішером. Приклад
  11. Аналіз економічної ефективності капітальних вкладень
  12. Аналіз економічної та неекономічної результативності маркетингової діяльності




Переглядів: 670

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Сутність та основні завдання аналізу | Вихідні дані для аналізу життєвого циклу товару

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.