Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Догляд за окремими елементами електричних машин

 

При експлуатації електричних машин постійного струму необхідно слідкувати за чистотою колектора, тому що це являється одною з умов, що забезпечують роботу машин без іскріння. Забруднює колектор вугільна пил, яки створюється при роботі щіток. Очищують колектор щоденно за допомогою чистої сухої ганчірки. При появленні на контактних кільцях нагару його видаляють скляним папером.

При виникненні подряпин або іншої шорсткості на поверхні колектора його робота погіршується, тому при невеликих нерівностях колектор шліфують, а при великих ремонтують (проточують) з послідуючою шліфовкою. Шліфовку колектора виконують на ходу машини з використанням дерев’яної колодки зі скляним папером (рис.2.5.4).

 

Рис.2.5.4. Колодка для шліфовки колектора:

а – з одною ручкою; б – з двома ручками; 1 – дерев’яна колодка; 2 – скляний папір.

 

 

Слюда, що прокладена між пластинами колектора, зношується щітками менше і тому може виступати над поверхнею колектора, що викликає іскріння і биття щіток.

Виступаючі частини слюди видаляють «продорожуванням» колектора за допомогою спеціальної пилки (рис.2.5.5). Слюду випилюють на глибину 1 – 2 мм від поверхні колектора.

Рис.2.5.5. Скребок – пилка для

продорожування колектора:

1 – дерев’яна ручка; 2 – ножівкове полотно.

 

Основною умовою, що забезпечує нормальну роботу контактних кілець, є чистота їх поверхні. При недостатній чистоті поверхні погіршується їх контакт зі щітками і при роботі електродвигуна виникає іскріння щіток, тому контактні кільця систематично протирають сухою ганчіркою. Якщо щітки мають недостатньо гладку поверхню або недостатню площину торкання з колектором або кільцями, то при роботі машини буде чутно ненормальний шум і спостерігається іскрення під щітками. При заміні зношених або дефектних нові щітки повинні бути попередньо пришліфовані (притерті) до колектору скляним папером робочою стороною до щітки. Папір протягують тільки в напрямку обертання колекторів (рис.2.5.6).

 

Рис.2.5.6. Процес притирання щіток:

1 – щітка; 2 – скляний папір; 3 – колектор.

 

Після пригонки щіток скляним папером і очищування колектора від пилу щітки знов пришліфовують до колектору на холостому ходу машини.

 

Для нормальної роботи щіток суттєве значення має правильний підбір марки щіток: марка нових щіток повинна відповідати інструкції заводу-виробника електродвигуна. При відсутності цих даних використовують наступні марки щіток: для електродвигунів постійного і змінного струму з постійно накладеними щітками – графітні (Г) і електрографітні (ЕГ); для електродвигунів, яки працюють з піднятими щітками, – міднографітні (МГ).

Величина натискання щіток на колектор впливає на їх роботу: слабо притиснені щітки в роботі будуть іскрити, сильно притиснені – нагріватися і швидко зношуватися. Зусилля натискання всіх щіток у електродвигуна повинно бути однаковим. Перевіряють величину натискання щіток за допомогою динамометра, який прикріплюється до щіткотримача (рис.2.5.7).

 

Рис.2.5.7. Перевірка величини натискання щіток.

 

Покази динамометра на початку підйому важелю щітко - тримача буде вказувати на величину тиску щітки на колектор. Ця величина може бути також визначена за допомогою листа тонкого паперу, який треба підкласти під щітку і утримувати з натягом; покази динамометра при цьому поступово будуть збільшуватися. Покази динамо - метра, при яких папір буде витягуватися з-під щітки, визначать величину натискання щітки на колектор.

Розміри щіток підбирають таким чином, щоб вони відповідали внутрішнім розмірам обойми. Щітки в обоймах не повинні хитатися, але й не повинні застрявати. Якщо такі явища спостерігаються, то щітки заміняють. Між обоймою щіткотримача і поверхнею колектора для нормальної роботи електродвигуна залишають зазор величиною 2 – 4 мм.

Важливим показником правильної експлуатації машини постійного струму – добра комутація. Необхідною умовою для цього являється розташування щіток на нейтральній лінії. Якщо ця умова не виконується, то виникає іскріння під більшої частиною щіток або у всіх з наявністю неусувного почорніння колектора і зі слідами нагару на щітках. У машин постійного струму при номінальному режимі роботи повинно спостерігатися лише слабе іскріння приблизно у половини щіток. При цьому на колекторі появляються лише сліди почорніння, яки легко стираються з його поверхні. Визначають положення щіток на нейтральній лінії по схемі, приведеній на рис. 2.5.8.

 

Рис.2.5.8. Схема для контролю положення щіток на нейтралі.

 

В цій схемі до обмотки збудження ОЗ підводиться струм від батареї Б, рівний 5 –10% від номінального значення струму збудження. При замиканні і розмиканні

струму в обмотці збудження рубильником Р, що знаходиться в цьому колі, можна спостерігати, як стрілка мілівольтметру в колі якоря буде відхилятися в ту чи іншу сторону в залежності від переміщення щіток. Щітки переміщують до тих пір, поки включення і відключення струму збудження перестане викликати відхилення стрілки. Це положення щіток і буде відповідати їх розміщенню на нейтралі.

 


Читайте також:

  1. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  2. Аеродинамічні властивості колісної машини
  3. Аналіз витрат на підприємстві за їх елементами та статтями калькуляції.
  4. Аналогові обчислювальні електронні машини.
  5. БАГАТОКОВШОВІ ЕКСКАВАТОРИ. ВИЙМАЛЬНО-ТРАНСПОРТУЮЧІ МАШИНИ. КОМПЛЕКСИ МАШИН БЕЗПЕРЕРВНОЇ ДІЇ
  6. БАГАТОПОЛЮСНИМИ ЕЛЕМЕНТАМИ
  7. Безпека праці під час експлуатації електронно-обчислювальних машин
  8. Боротьба ОУН—УПА з радянською репресивною машиною
  9. Будова й основні елементи машини
  10. Будова машин постійного струму
  11. Взаємодія між елементами інформаційної системи управління.
  12. ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК ОПЕРАЦІЙНИХ ВИТРАТ ЗА СТАТТЯМИ ТА ЕЛЕМЕНТАМИ




Переглядів: 1308

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Огляд електроприводів і контроль за їх роботою | Основні види несправностей в електродвигунах і причини їх виникнення.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.