Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Огляд електроприводів і контроль за їх роботою

Електроприводи, що знаходяться в експлуатації, оглядають тім частіше, чім важчі умови роботи, наприклад велика тривалість розгону електродвигуна, часті пуски, висока

температура навколишнього середовища. Конструкція електродвигунів також може впливати на необхідну періодичність їх оглядів. А також, при встановленні періодичності оглядів враховується і технічний стан електродвигунів, наприклад ступінь їх зношення.

В зв’язку з цим періодичність оглядів електроприводів і їх зміст встановлюється в місцевих інструкціях.

Черговий електромонтер, під час обходів виконуючі огляд електроприводів, перевіряє:

- температуру нагріву двигунів;

- слідкує за тім, щоб вони трималися в чистоті і поблизу їх не знаходилися непотрібні предмети, особливо небезпечні в пожежному відношенні;

- спостерігає, щоб пуск і зупинка електродвигунів виконувалися виробничим персоналом по інструкції,

- щоб електродвигуни не працювали вхолосту;

- контролює напругу мережі, яка повинна знаходитись в межах 95 – 110% від номінальної; - перевіряє в підшипниках, реостатах і пусковій апаратурі рівень масла;

- звертає увагу на справність огороджень, що запобігають від випадкових торкань до частин електроприводу, які обертаються;

- усуває дрібні несправності і проводить зовнішню очистку електродвигунів.

Контроль за температурою електродвигуна – являється суттєвим елементом його експлуатації, тому що частіше за все пошкодження електродвигунів виникають внаслідок перегріву. Систематичний перегрів електродвигуна скорочує термін його роботи.

Допустимий нагрів обмоток електродвигуна залежить від того, до якого класу належить ізоляція його обмоток. Електроізоляційні матеріали відносно їх теплостійкості класифікують на ряд класів:

Класи................................. А Е В F Н С

Робоча температура, °С 105 120 130 155 180 більше180

Перевищення температури (перегріви при температурі повітря 35°С), які допускаються для стальних частин контактних кілець і колекторів, 65 – 70°С, для підшипників ковзання 45°С, для підшипників кочення 60° С. Приведені значення відповідають величинам температури, які отримуються при вимірюваннях, що виконані ртутним термометром.

Вбудованими термометрами забезпечують електродвигуни потужністю 100 кВт і вище, температуру електродвигунів меншої потужності визначають за допомогою переносного термометра, який прикладається одразу після зупинки електродвигуна до той його частини, температура якої вимірюється. Кінець термометра при вимірюванні обгортають олов’яною фольгою, яку закривають шаром вати, що зменшує віддачу тепла в навколишнє середовище (рис.2.5.3).

 

Рис.2.5.3. Вимірювання температури електродвигуна.

1 – вата, 2 – станіоль (фольга), 3 – термометр, 4 – обмотка.

 

На практиці використовується спосіб визначення температури електродвигунів торканням руки до нагрітого елементу двигуна (на ощупування) дає лише приблизне

 

уявлення про нагрів обмоток. Цим способом користуються в тих випадках, коли достатньо отримати орієнтовне уявлення про ступінь нагріву. Якщо рука витримує температуру нагріву (не вище 60°С), то можна вважати, що електродвигун не перегрівається.

Основною причиною, що викликає нагрів електродвигунів, являється навантаження, тому при роботі електродвигунів, а також коли регулюють технологічний процес, стежать за показами амперметрів, які встановлюють в колі статора двигуна потужністю 40 кВт і вище. На шкалі амперметра червоною рискою відмічають величину струму 1,05 Ін, який допускається для електродвигуна без його перевантаження. Якщо встановлено, що електродвигун перегрівається вище допустимої межі, то за допомогою вентиляції понижають температуру приміщення, а якщо це неможливо – зменшують навантаження електродвигуна.

На роботу електродвигунів суттєво впливає величина напруги в мережі живлення. Тому при експлуатації електродвигунів контролюють величину напруги мережі живлення.

Погіршення ізоляції обмоток при експлуатації електродвигуна з часом може призвести до коротких замикань між обмотками, а також до замикань обмоток на корпус двигуна. Для попередження вказаних явищ та пов’язаних з ними виходів електродвигунів з ладу періодично вимірюють опір ізоляції обмоток мегомметрами. Терміни таких перевірок залежать від місцевих умов (вологості, запиленості приміщень і т. п.) і технічного стану електродвигунів. Ці терміни встановлює головний енергетик підприємства. Крім періодичних перевірок проводять і позачергові, після тривалих перерв в роботі електродвигунів, після потрапляння на них води і в тих випадках, коли виникає можли - вість погіршення стану ізоляції обмоток.

Перед тем як приступити до вимірювання опору ізоляції обмоток, електродвигун відключають від мережі живлення. Величини опорів ізоляції обмоток R60 i R60 /R15 не нормуються. Величину R60 /R15 електродвигунів, що перебувають в експлуатації визначають при їх номінальній напрузі 2 кВ і вище, а також у електродвигунів потуж -ністю більше 1000 кВт.

При оцінюванні стану ізоляції обмоток електродвигуна доцільно зіставити дані вимірювань, що отримані з попередніми. Занадто велика розбіжність в результатах виконаних вимірювань повинна послужити підставою для ретельного вияснення причин цього. В тому випадку коли контрольне вимірювання опору ізоляції обмоток електро -двигунів покаже незадовільні результати, то виникає необхідність сушки електродвигуна.

В процесі експлуатації електроприводів можуть виникати явища, при яких електро - двигун необхідно відключити від мережі:

а) появлення диму або вогню з електродвигуна або його апаратури;

б) нещасний випадок з людиною, що вимагає зупинки електродвигуна;

в) вібрація, що загрожує цілості електродвигуна;

г) поломка приводного механізму;

д) нагрів підшипників понад допустимого;

е) зниження обертів електродвигуна, що супроводжується швидким його нагрівом.

В місцевих інструкціях, які затверджуються головним інженером підприємства, повинні бути перераховані ці випадки і вказаний порядок усунення аварійного стану.

 

 


Читайте також:

  1. II. Відкриття і подолання схоластичного світогляду
  2. III. Контроль знань
  3. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  4. POS -Інтелект - відеоконтроль касових операцій
  5. VII Контроль постачальника
  6. Акустичний контроль приміщень через засоби телефонного зв'язку
  7. Аналітичний огляд
  8. Аналітичний огляд використання вторинної сировини і відходів
  9. Банківський контроль та нагляд: форми та мета здійснення. Пруденційний нагляд: поняття, органи та мета проведення.
  10. Біохімічний контроль за розвитком систем енергозабезпечення
  11. Бюджетний контроль - це порівняння показників бюджету зі звітом за від­повідний період часу.
  12. Бюджетний контроль на місцевому рівні




Переглядів: 1959

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Експлуатація підшипників електричних машин | Догляд за окремими елементами електричних машин

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.