Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Основні критерії роботоздатності і розрахунку

У черв’ячній парі міцнішим елементом є черв’як, виготовлений зі сталі. Витки черв’яка значно міцніші бронзових, мосяжових або чавунних зубців черв’ячного колеса, а тому витки черв’яка на міцність не розраховують.

Як і зубчасті, черв’ячні передачі розраховують за контактними напругами і напругами згинання. Але на відміну від зубчастих, у черв’ячних передачах частіше спостерігається спрацювання і заїдання, а не викришування поверхонь зубців. Якщо матеріал зубців колеса м’який (цинові бронзи), то заїдання проявляється в так званому поступовому “намазуванні” бронзи на витки черв’яка, за яким передача може працювати ще тривалий час. Коли матеріал зубців твердий (алюмінієво-залізисті бронзи, чавуни тощо), то заїдання переходить у задир поверхні і, як результат, наступає швидке руйнування зубців колеса.

Досвід показує, що підвищене спрацювання і заїдання черв’ячних передач пов’язані з великими швидкостями ковзання і несприятливим напрямком вектора ковзання щодо лінії контакту, який утворює малий кут із напрямком лінії контакту витків черв’яка та зубців колеса.

Обмежити можливість виникнення заїдання в зачепленні можна не тільки вибором відповідних матеріалів пари черв’як-колесо, але й обмеженням контактних напруг, а інтенсивність спрацювання зубців черв’ячного колеса також залежить від величини контактних напруг. Тому для тривалої роботи передачі слід обмежити контактні напруги на активних поверхнях зубців колеса. Зауважимо, що ймовірність поломок зубців колеса від дії циклічних напруг згинання суттєва лише для маломодульних коліс.

Зазначимо, що усунення заїдання в черв’ячних передачах не усуває абразивного спрацювання зубців. Отже, розрахунок за контактними напругами для черв’ячних передач є основним, а розрахунок за напругами згинання виконується при цьому як перевірний. Лише для дрібномодульних коліс з числом зубців z2 > 100 напруги згинання можуть виявитися вирішальними. А в передачах ручних приводів розрахунок за напругами згинання виконують як основний.

Розрахунок черв'яка на жорсткість. Правильність зачеплення черв'ячної пари забезпечується при достатній жорсткості черв’яка, яка визначається допустимою стрілою прогину f adm. Звичайно приймають

 

.

 

При симетричному розміщенні опор стрілу прогину можна визначити за формулою

 

, (5.13)

 

де l=(0.9...1)d2 – відстань між опорами; Е=2.1·105 МПа – модуль пружності для сталі; Jзв – зведений момент інерції перерізу черв’яка:

 

. (5.14)

Тепловий розрахунок черв’ячного редуктора. У зв’язку з низьким ККД черв’ячної передачі в ній виділяється значна кількість тепла. При нагріванні редуктора до температури вище допустимої в’язкість мастила знижується, що призводить до порушення режиму змащення, заїдання і спрацювання вальниць.

Умова нормальної роботи редуктора полягає в тому, щоб перепад температури мастила і навколишнього середовища Δt був не більше допустимого Δtadm ≈ 40…600С:

Δt = tм – tn = . (5.15)

Тут Q1 = Р1 (l - η) – кількість тепла, яка виділяється в редукторі за секунду:

Р1 – потужність на валі черв’яка, Вт;

η – ККД редуктора;

КТ – коефіцієнт тепловіддачі корпуса редуктора, більші значення при добрій циркуляції і малій запиленості повітря;

А – площа поверхні тепловіддачі, що стикається з повітрям і омивається з середини мастилом; в цю площу входить 50 % ребер, а також днище, якщо воно обдувається повітрям. А визначається після ескізної компоновки редуктора.

Загальна поверхня А, м2 охолодження корпуса редуктора наближено визначається залежністю

А ≈ 12,0 , (5.16)

 

де міжвісева відстань αw, м.

За наявності вентилятора частина поверхні корпуса, яка обдувається, визначається як Ав ≈ 0,3А.

Для задовільної роботи редуктора, встановленого на металевій рамі або плиті, необхідно забезпечити умову:

а) редуктор без штучного охолодження

 

tроб = 103(l - η)Р1/(КтА(l + Ψ)) + t0 , (5.17)

 

де Кт = 1218 – коефіцієнт тепловіддачі (більші значення при добрих умовах охолодження), Вт/(м2 0С); tроб – температура корпуса редуктора при усталеному режимі роботи;

t0 = 200С – температура навколишнього повітря;

Ψ = 0.25…0,3 – коефіцієнт, що враховує відведення тепла від корпуса редуктора в металеву плиту або раму. При встановленні редуктора на бетонному або цегляному фундаменті Ψ = 0;

tadm = 950 – максимально допустима температура нагрівання оливи в мастильній ванні редуктора;

б) редуктор зі штучним охолодженням за допомогою вентилятора

 

tроб = 103(l - η)Р1/((Кт(0,7 + Ψ) +0,3Ктв)А) + t0 ≤ t, (5.18)

 

де Ктв – коефіцієнт тепловіддачі частини поверхні корпуса редуктора, яка обдувається вентилятором, залежно від nв – частоти обертання вентилятора.

 


Читайте також:

  1. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  2. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  3. Алгебраїчні критерії стійкості
  4. Алгоритм маркетингового розрахунку цін.
  5. Алгоритм розрахунку апаратів псевдозрідженого шару.
  6. Алгоритм розрахунку ризиків за загрозою відмова в обслуговуванні
  7. Алгоритм розрахунку та підбору технологічного обладнання
  8. Алгоритм розрахунку температури поверхні чипу ІМС процесора
  9. Амортизація основних засобів, основні методи амортизації
  10. Артеріальний пульс, основні параметри
  11. Банківська система та її основні функції
  12. Біржові товари і основні види товарних бірж. Принципи товарних бірж.




Переглядів: 666

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Матеріали черв’ячних передач | Мотор-редукторів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.