МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Основні риси та філософські школи Давньоіндійської філософіїІндійська філософія більш багатоманітна. Базується на ведах, в яких зібрані міфологічні та релігійні знання з найдавніших часів. Веди: гімни, заклинання, жертвоприношення. Упанішади («сидіти біля ніг вчителя»). Початок буття, пов’язаний з існуванням «ніщо”. 2 основні поняття : брахман і атман. Брахман – незмінна сутність буття, першопричина всього існуючого, яка перебуває в спокої як всепроникаюча сутність світу. Атман – індивідуальна душа, що наділена окремішною сутністю. Відділена від всьго матеріального і поверхневого. Єдине – взаємозв язок А і Б. З одного боку, Б – повна сутність світу, А – індивідуальна. Душа повинна прагнути злитися з космічною сутністю. Карма характеризується як закон універсального причинного зв’язку, згідно з яким все, що здійснює душа під час її існування в тілі, становить її життєвий контекст, оскільки ні добре, ні погане не зникає в процесі її подальших перевтілень. Дхарма – закон. Карма – виявлення дхарми для кожної конкретної душі. Сансара – «колесо життя», мандри душі, перевтілення душ. «Біг,що повертається до свого початку». В ідеалі позбавлення душі від матеріального здійснюється лише тоді, коли вона виконує цей закон. Душа може перевтілюватись в будь-які форми матеріальної організації. Санкхья – досконале, вірне знання; вища каста – брахмани. В Китаї, Індії філософія малоіменна. Виникнення ортодоксальних шкіл: веданта, санкхья ,вайшешіка, йога, міманса. Буддизм, джайнізм, чарвака-лакьята – неортодоксальні школи. Ортодоксальні школиспрямовані на дослідження проблеми існування світу, досягнення досконалого знання. Йога– гармонізація взаємовідносин людини і світу. Людина – основа космосу. Мінералолюдина, ..., людинолюдина, яка має займатись самовдосконаленням. Важливе місце – школа ньяя – проблеми логіки пізнання. Вища форма пізнання – усне свідчення. Шлях пізнання не від матеріального світу, він допомагає довіритися ведам. Важливий соціально-політичний момент. Кожна каста пов язана з законами, які існують. Перехід з касти в касту неможливий (відмінності,які призводять до виникнення неортодоксальних шкіл). Неортодоксальні школи: Чарвака– не існує ні Бога, на карми, ні винагороди за благочинне життя. Дослідження матеріального світу,який складається з землі, води, повітря і вогню (4 елементи). Тіло і атман – 2 складові елемнти людини. Після смерті зникає і тіло, і душа.Потойбічного світу не існує. Насолода земним життям – коли людина вміє і прагне уникати страждань. Основна полеміка – між ними і представниками джайнізму. В основі пізнання – відчуття і мислення,але людина має вміти звільнитись від плотцьких бажань,оскільки вони пригнічуюють душу. Ціль – звільнитись від сансари і перемога над законом карми. Саме це вчення може допомогти досягнути цієї цілі. Не вчення як виклад ідеї, а як проповідування (24 проповідники). 3 основні цінності («дорогоцінності»): 1) віра у вчення джайнізму (правильна віра); 2) правильні знання (сукупність знань 24 проповідників); 3) правильна поведінка – виконання 5 обітниць, в основі яких лежить здатність людини до аскетичного життя,його суворий регламент, а також людина не повинна заподіювати шкоду будь-якій живій істоті. 8 видів карм: лихі і добрі. Здатність її подолати через 3 основні дорогоцінності. Школа буддизму– V ст. До н.е. В ІІІ ст. до н.е. – канонізована.Потім стала однією з трьох світових релігій. 3 корзини коштовностей : 1. Учитель Будда. 2. Вчення буддизму. 3. Зберігач істини. Корзина – «тіпітака».2 книги : «Велика колісниця» і «Мала колісниця». 4 істини,які відкрились Будді : 1) Життя – це страждання. 2) Причина страждання – бажання. 3) Щоб звільнитись від страждань, потрібно звільнитися від бажань. 4) Потрібно вести життя за законами правильної поведінки і правильного знання (моральні вимоги), засвідчення принципів буддизму і здатність до самозаглиблення та медитації. Їх поглиблення – через проповідування восьмирічного шляху: - правильне судження; - правильне рішення; - правильна мова; - правильне устремління; - правильне життя; - правильна увага; - правильне зосередження; - правильний шлях в житті. Стан внутрішньої нірвани при змінному житті. Намагання показати можливі зміни карми. Можливість накопичення заслуг – зміна статусу. Можливість змінювати майбутнє життя для людей низьких каст, надія на зміни в майбутньому. Читайте також:
|
||||||||
|