Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Поняття кошторисно-бюджетного фінансування

Тема 11. Правові основи кошторисно - бюджетного фінансування

 

 

Виділення коштів з бюджету на забезпечення діяльності апарату законодавчої та виконавчої влади, управління, суду й прокуратури, обороноздатності країни, на утримання соціально-культурної сфери, а також державних та комунальних підприємств, установ та організацій, які не мають своїх доходів (бюджетних установ), здійснюється шляхом кошторисно-бюджетного фінансування.

 

Бюджетна установа – це орган, установа, організація, яка повністю утримується за рахунок відповідного державного або місцевого бюджету.

Кошторисно-бюджетне фінансування здійснюється на основі загальних принципів бюджетного фінансування (див. тему 10).

 
 

 

 


2. Кошторис як індивідуально-плановий акт

 

Основним документом, що визначає витрати бюджетних установ, є кошторис.

 
 


Кошторис витрат на утримання бюджетних установ є індивідуальним фінансово-плановим актом, що встановлює права і обов’язки керівників цих установ по використанню зазначеного обсягу грошових засобів, а також права і обов’язки фінансуючих органів по виділенню цих грошових коштів і контролю за їх правомірним використанням. Для кожної бюджетної установи правильно складений і своєчасно затверджений кошторис є індивідуальним фінансово-плановим актом, на основі якого ця установа фінансується протягом календарного року.

 
 

 


План асигнувань - це помісячний розподіл бюджетних асигнувань, затверджених у кошторисі, за скороченою формою економічної класифікації видатків, який регламентує протягом року взяття бюджетних зобов'язань та здійснення платежів. Він є невід’ємною частиною кошторису, затверджується разом з ним.

3. Порядок складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ

Будучи планово-фінансовим актом, кошторис має певний порядок проходження, названий кошторисним процесом. Він складається з ряду послідовних етапів.

 

 

Складання Мінфін, Міністерство фінансів АРК, місцеві фінансові органи доводять до головних розпорядників відомості про граничні обсяги видатків та надання кредитів з бюджету загального фонду проекту відповідного бюджету на наступний рік, що є підставою для складання проектів кошторисів. Головні розпорядники розглядають показники проектів кошторисів розпорядників нижчого рівня та складають проекти зведених кошторисів, на основі яких формують бюджетні запити, які подаються Мінфіну, Міністерству фінансів АРК, місцевим фінансовим органам для включення до проектів відповідних бюджетів. Після затвердження державного та місцевих бюджетів проекти зведених кошторисів приводяться у відповідність з показниками цих бюджетів.
Розгляд і затвердження У тижневий термін після опублікування закону про Державний бюджет України, відповідного рішення Верховної Ради АРК, місцевих рад Мінфін, Міністерство фінансів АРК, місцеві фінансові органи доводять до головних розпорядників лімітні довідки про бюджетні асигнування - це документи, які містять затверджені бюджетні призначення та їх помісячний розподіл. Розпорядники нижчого рівня уточнюють проекти кошторисів, складають проекти планів асигнувань загального фонду бюджету, планів надання кредитів із загального фонду бюджету, планів спеціального фонду, планів використання бюджетних коштів, помісячних планів використання бюджетних коштів і подають ці документи головним розпорядникам для уточнення показників проектів зведених документів. Розпорядники свої витрати приводять у відповідність з бюджетними асигнуваннями та іншими показниками, що доведені лімітними довідками. Головні розпорядники у двотижневий термін після одержання лімітних довідок подають Мінфіну, Міністерство фінансів АРК, місцевим фінансовим органам уточнені проекти зведених кошторисів та інших документів. Мінфін надсилає Державному казначейству для реєстрації, обліку та виконання затверджений розпис державного бюджету. Кошториси, плани асигнувань загального фонду бюджету, плани надання кредитів із загального фонду бюджету, плани спеціального фонду, плани використання бюджетних коштів (крім планів використання бюджетних коштів одержувачів), помісячні плани використання бюджетних коштів і штатні розписи затверджуються керівником відповідної вищестоящої установи.
Виконання Для здійснення контролю за відповідністю асигнувань органи Державного казначейства проводять реєстрацію та ведуть облік зведених кошторисів та відповідних планів. Розпорядники мають право провадити діяльність виключно в межах асигнувань. Здійснення видатків або надання кредитів з бюджету без затверджених у встановленому порядку кошторисів припиняється через 30 календарних днів після затвердження розписів відповідних бюджетів. У разі коли бюджетний розпис на наступний рік не затверджено в установлений законодавством термін, в обов'язковому порядку складається тимчасовий розпис бюджету на відповідний період. При цьому зведені тимчасові кошториси не складаються. Зміни до кошторисів вносяться після внесення змін до розпису відповідного бюджету. Виконання кошторисів, планів асигнувань, інших планів здійснюється наростаючим підсумком з початку року. Звіти про виконання подаються у порядку та за формами, встановленими Державним казначейством.

 

 


Читайте також:

  1. II. Поняття соціального процесу.
  2. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  3. А джерелами фінансування державні капітальні вкладення поділяються на централізовані та децентралізовані.
  4. А/. Поняття про судовий процес.
  5. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  6. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  7. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  8. Альтернативні варіанти довгострокового фінансування діяльності підприємства
  9. Аналіз співвідношення активів із джерелами їх фінансування
  10. Аналіз ступеня вільності механізму. Наведемо визначення механізму, враховуючи нові поняття.
  11. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ
  12. Аудиторські докази: поняття та процедури отримання




Переглядів: 1413

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Особливості бюджетного фінансування | Банківська система України та роль у ній Національного банку України

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.