Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Набуття та припинення права власності на природні ресурси

 

Право державної власності на природні ресурси набувається і реалізується державою в особі Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій відповідно до закону. Держава набуває власність на природні ресурси шляхом конфіскації, реквізиції, шляхом переходу у власність держави безхазяйного природного об’єкта (тобто якщо власник відмовляється від права на природний об’єкт або втрачає це право), а також шляхом примусового відчуження природних ресурсів у приватних власників у разі виникнення суспільних потреб або суспільної необхідності. Право комунальної власності на природні ресурси набувається при розмежуванні в установленому законом порядку земель державної та комунальної власності, шляхом передачі земельних ділянок з державної власності в комунальну, шляхом примусового відчуження природних ресурсів у приватних власників у разі виникнення суспільних потреб або суспільної необхідності та з інших підстав, не заборонених законом. Право державної та комунальної власності на природні ресурси може виникати також на підставі двосторонніх правочинів та у разі спадкування.

Громадяни України набувають право власності на природні ресурси на підставі: 1) придбання за договором купівлі-продажу, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами; 2) безоплатної передачі земельної ділянки із земель державної і комунальної власності; 3) приватизації земельних ділянок, що були раніше надані їм у користування; 4) прийняття спадщини; 5) виділення в натурі (на місцевості) належної їм земельної частки (паю); 6) набуття у власність у складі угідь селянських, фермерських та інших господарств замкнених лісових ділянок, загальною площею до п’яти гектарів; 7) набуття у власність замкнутих природних водойм до 3 гектарів, у складі угідь фермерських господарств; 8) виникнення інших підстав, передбачених законом.

Юридичні особи (засновані громадянами України або юридичними особами України) можуть набувати у власність земельні ділянки для здійснення підприємницької діяльності у разі: 1) придбання за договором купівлі-продажу, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами; 2) внесення таких земельних ділянок її засновниками до статутного фонду; 3) прийняття спадщини; 4) виникнення інших підстав, передбачених законом.

Право приватної власності природні ресурси осіб України виникає з моменту одержання ними документів, що посвідчують право власності на природні ресурси, та їх державної реєстрації. Документом, що посвідчує право приватної власності на природні ресурси, є державний акт на право власності.

Припинення права власності на природні ресурси може здійснюватися на підставі припинення існування об’єкта права власності або суб’єкта права власності; на підставі цивільно-правових договорів та на підставі примусового відчуження у власника природних ресурсів на підставах, зазначених у законі.

Право власності гарантується законом. Тобто державою встановлені та закріплені Конституцією і законодавством спеціальні засоби, здатні забезпечити власникам реалізацію правомочностей володіння, користування, розпоряджання належним їм майном на свій розсуд[63]. Припинення права власності на природний ресурс чи його частину може мати місце лише у випадках і на підставах, передбачених законодавством.

 

 


Читайте також:

  1. I. Теорія граничної продуктивності і попит на ресурси
  2. IV. Обов'язки і права керівника та заступника керівника подорожі
  3. V. ЗЕМЕЛЬНІ РЕСУРСИ. ОХОРОНА НАДР ТА ПРОБЛЕМИ ЕНЕРГЕТИКИ
  4. А/. Право власності.
  5. А/. Фізичні особи як суб’єкти цивільного права.
  6. Аграрна реформа 1861 р. Скасування кріпостного права в надніпрянській Україны.
  7. Аграрна реформа 1861 р. Скасування кріпостного права в надніпрянській Україны.
  8. Аграрне право як галузь права, його історичні витоки та особливості.
  9. Адміністративне право як галузь права
  10. Адміністративний захист об’єктів інтелектуальної власності від недобросовісної конкуренції
  11. Адміністративно-правовий захист об’єктів інтелектуальної власності
  12. Адміністративно-правовий захист права інтелектуальної власності




Переглядів: 5360

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Форми власності на природні ресурси | Загальна характеристика

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.