Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Інструментальні і методичні похибки.

Абсолютні і відносні похибки

За способом чисельного вираження похибки підрозділяються на абсолютні і відносні.

Абсолютна похибка засобу вимірювання визначається як різниця між виміряним значенням величини X та її дійсним значенням Хд і має розмірність вимірюваної величини:

 

ΔX = X ­-­ Хд .

Відносна похибка δ визначається як відношення абсолютної похибки до дійсного значення вимірюваної величини:

δ = ΔX/ Хд .

 

Через те, що значення Xблизько до значенняХд , а Хд при проведенні вимірювання невідоме, в практиці вимірювань відносну похибку приймають як ΔX/ Хабоу відсотках:

 

δ%= (ΔX/ Х) 100%.

 

Частковим випадком відносної похибки є зведена похибкаδзв , яка визначається як відношення абсолютної до нормованого значення вимірюваної величини Хн і виражається у відсотках:

 

δзв = (ΔX/ Хн) 100%

 

Нормованим значенням вимірюваної величини називається умовно прийняте значення вимірюваної величини:

а) в засобах вимірювань з односторонньою шкалою воно дорівнює верхній границі шкали вимірювань:

б) в засобах вимірювань з двосторонньою шкалою - повному діапазону вимірювань;

в) в засобах вимірювань з номінальним значенням вимірюваної величини (наприклад для частотоміру з fном =50 Гц і діапазону вимірювання 45 – 55 Гц) – воно дорівнює номінальному значенню вимірюваної величини.

Похибки вимірювання залежать від природи їх виникнення і відносно цього поділяються на інструментальні та методичні.

Інструментальні похибки - це похибки вимірювання засобів вимірювань. Вони є наслідком недосконалості принципу дії і конструктивно-технологічного виконання засобів вимірювань, а також відхиленням умов їх застосування від нормативних для даних засобів вимірювань.

Методичні похибки - це похибки вимірювань, що виникають через недосконалість методів вимірювань. Наприклад, застосування наближених формул при непрямих вимірюваннях.

Інструментальні похибки підрозділяються на основні та додаткові. Основною похибкою називається похибка засобів вимірювань в умовах, що встановлені нормативно-технічними документами як нормальні для даних засобів вимірювань. Додаткові похибки з'являються при порушеннях нормальних умов експлуатації засобів вимірювань.

Інструментальні похибки можуть бути адитивними, значення яких не залежить від вимірюваної величини, і мультиплікативними. значення яких залежить від вимірюваної величини. Наприклад, адитивна похибка може з'являтися якщо стрілка вимірювального приладу перед вимірюванням не була встановлена на 0.

Мультиплікативна похибка зростає пропорційно вимірюваної величини. Наприклад, мультиплікативна похибка стрілочного вимірювального приладу може з'явитися при зникненні жорсткості протидіючих пружин внаслідок їх нагріву.


Читайте також:

  1. Головні етапи кількісного аналізу та оцінювання ризику. Методичні підходи до визначення ризику.
  2. Додаткові методичні прийоми вивчення вищої нервової діяльності.
  3. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 1
  4. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 2
  5. Завдання, джерела інформації і методичні прийоми контролю
  6. Завдання, джерела інформації, методичні прийоми і послідовність процедури контролю
  7. Завдання, об’єкти, джерела інформації і методичні прийоми контролю розрахунків
  8. Завдання, об’єкти, джерела інформації та методичні прийоми ревізії
  9. Завдання, послідовність, джерела інформації і методичні прийоми контролю доходів і фінансових результатів діяльності підприємницьких структур
  10. Загальні методичні рекомендації до проведення занять фізичними вправами з учнями СМГ
  11. Загальні правила та методичні положення конструювання
  12. І. Методичні рекомендації до проведення семінарських занять




Переглядів: 1714

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття про похибку вимірювання | Оцінювання і запис результатів вимірювань

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.