МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Статистичні фактори.ВПЛИВ ЗАМІСНИКА НА ОРІЄНТАЦІЮ ЗАМІЩЕННЯ. Для розуміння характеру утворення продуктів при взаємодії ароматичного субстрату з неорганічним реагентом, дещо зупинимося на характеристиці субстрату. Молекула бензолу – плоский правильний шестикутник, і π-електрони розміщені в молекулі рівномірно. Але вже в монозаміщених бензолу симетрія π-електронів порушена і електрофільна частинка атакує в таких молекулах переважно місця з найбільшою електронною густиною. На характер напрямку атаки електрофільної частинки мають вплив статистичні, динамічні і кінематичні фактори. Як правило статистичні і динамічні фактори діють неузгоджено, заміщення проходить з утворенням енергетично більш вигідного σ-комплексу, так як вирішальну роль в цих випадках відіграють динамічні фактори. До статистичних факторів відносять індукційний і мезомерний ефект. До динамічних чинників відносять енергетичну вигідність утворення в момент реакції того або іншого σ-комплексу. До кінематичних чинників відносять реакційну здатність реагента. Класифікація замісників. По впливу на реакційну здатність бензольного ядра замісники, звичайно, ділять на орієнтанти I і II роду. До орієнтантів I роду відносять замісники, які полегшують входження другого замісника і орієнтують його переважно в орто- і пара-положення відносно групи Y. До орієнтантів II роду відносять замісники, які затруднюють входження другого замісника і направляють його переважно в мета-положення відносно групи Y. Але ця класифікація не враховує галогени. Класифікація стає більш загальною, якщо враховувати вплив обидвох ефектів. Тоді замісники можна класифікувати наступним чином: 1.Перша група – замісники, які полегшують протікання реакції електрофільного заміщення: – замісники, які мають +І ефект і не мають М-ефекту. До цієї групи відносяться алкільні групи, які направляють електрофільний замісник переважно в орто- і пара-положення і дещо полегшують його входження. – замісники, які мають незначний -І ефект, і великий +М ефект. Сюди відносяться групи OH і OAlk, NH2, NHAlk і N(Alk)2. Ці замісники значно прискорюють реакції електрофільного заміщення і направляють новий замісник в орто- і пара-положення. 2. Друга група – замісники, які затруднюють протікання реакції електрофільного заміщення: – замісники, які мають великий -І ефект і невеликий +М ефект. Сюди відносяться галогени. Внаслідок великого -І ефекту галоїди затруднюють протікання реакції ЕлЗа, але направляють ЕлфРе відповідно до динамічних факторів в орто- і пара-положення. – замісники, які мають -І і -М ефекти. Сюди відносяться групи NO2, CN, COAlk, CHO, COOR, CON(Alk)2. Ці замісники сильно затруднюють протікання реакції ЕлЗа і направляють замісник переважно в мета-положення. – замісники, які мають -І ефект і М ефект рівний нулю. Сюди відносяться групи +N(CH3)2, CCl3. Ці замісники сильно затрудняють протікання реакцій ЕлЗа і направляють замісник в мета-положення. Крім перечислених п'яти типів замісників є групи змішаного характеру, які мають одночасно як +І, так і -І ефект, але М-ефект який рівний нулю. Сюди відносяться групи –CH2–NO2, –CH2Cl, –CHCl2, –CH2OH. Ці замісники дещо сповільнюють реакцію ЕлЗа і дають в різних співвідношеннях суміші трьох ізомерів. Читайте також:
|
||||||||
|