Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Разом + 80 000 тис.грн

100 100 100

А пл b пл с пл

А ф – а пл b ф – b пл с ф – с пл

Разом + 80 000 тис.грн

Разом + 80 000 тис.грн

Спосіб абсолютних різниць– одна з модифікацій елімінування. Як і спосіб ланцюгових підстановок, він використовується для розрахунку впливу факторів на зміну результативного показника ( у нашому прикладі це – валова продукція ). І хоча його використання обмежене, завдяки своїй простоті він набув широкого застосування в ЕА.

Особливо ефективно він використовується у тому випадку, якщо вихідні дані вже включають у себе абсолютні відхилення факторів. При його використанні величина впливу факторів розраховується множенням абсолютного приросту вивчаємого фактора на планову величину факторів, які знаходяться у математичній моделі праворуч від нього, і на фактичну величину факторів, які знаходяться ліворуч від нього. Це видно з моделі нижче.

Розглянемо алгоритм розрахунку для мультипликативної факторної моделі типу

X = a * b * c *d. Маємо планові і фактичні показники, а також їх абсолютні відхилення :

D a = а ф – а пл ; D b = b ф – b пл ; D с = с ф – с пл ; D d = d ф – d пл.( 2 )

Алгоритм :

D Х а = D а * b пл * c пл * d пл

D Х b = а ф * D b * c пл * d пл

D Х с = а ф * b ф * D c * d пл

D Х d = а ф * b ф * c ф * D d

Як бачимо з наведеної схеми, розрахунок базується на послідовній заміні планових значень факторних показників на їх відхилення, а потім на фактичні показники.

Використаємо спосіб абсолютних різниць для нашого прикладу.

Тоді : D ВП чр = ( ЧР ф –ЧР пл ) * Д пл * Т пл * В г пл

D ВП чр = ( 1 200 – 1 000 ) * 250 * 8.0 * 80.0 = + 32 000 тис.грн

D ВП д = ЧР ф * ( Д ф – Д пл ) * Т пл * В г пл

D ВП д = 1 200 * ( 256 – 250 ) * 8.0 * 80.0 = + 4 608 тис.грн

D ВП т = ЧР ф * Д ф * ( Т ф – Т пл ) * В г пл

D ВП т = 1 200 * 256 * ( 7.6 - 8.0 ) * 80.0 = - 9 830 тис.грн

D ВП в г = ЧР ф * Д ф * Т ф * ( В г ф – В г пл )

D ВП в г= 1 200 * 256 * 7.6 * ( 102.796 - 80.0 ) = + 53 222 тис.грн

------------------------

Таким чином, спосіб абсолютних різниць дає ті ж результати, що і спосіб ланцюгових підстановок. Тут теж треба слідкувати, щоб алгебраїчна сума змін факторів дорівнювала величині загальної зміни результативного показника.

Далі розглянемо спосіб відносних різниць, який теж використовується для вимірювання впливу факторів на зміну результативного показника. Він простіший за ланцюгові підстановки, що за певних обставин робить його дуже ефективним. Особливо, коли вихідні дані включають вже розраховані раніше відносні відхилення показників в % або в коефіцієнтному вигляді.

Розглянемо методику розрахунків для мультиплікативної моделі виду :

Х = а * b * c

Спочатку необхідно обчислити відносні відхилення факторних показників :

D а % = --------------- * 100 ; D b % = ---------------- * 100 ; D с % = ---------------- * 100

Тоді відхилення результативного показника за рахунок кожного фактора обчислюється таким чином :

Х пл * D а % ( Х пл + DХ а ) * D b % ( Х пл + DХ а + D Х b ) * Dс %

DХ а = ----------------- ; D Х b = ------------------------------- ; D Х с = --------------------------------------

Згідно цьому правилу, для розрахунку впливу першого фактору необхідно планову ( базисну ) величину результативного показника помножити на відносне відхилення першого фактора і результат поділити на 100.

Для розрахунку впливу другого фактору треба до планової величини результативного показника додати зміну його за рахунок першого фактору і тоді одержану суму помножити на відносне відхилення другого фактора і результат поділити на 100.

Вплив третього фактору обчислюється аналогічно.

Розглянемо цю методику на нашому прикладі :

ВП пл * D ЧР %160 000 * 20 %

D ВП чр = --------------------- =----------------------- = + 32 000

100100

( ВП пл + D ВП чр ) * D Д %( 160 000 + 32 000 ) * 2.4 %

D ВП д =--------------------------------------- = ------------------------------------ = + 4 608

100100

( ВП пл + D ВП чр + D ВП д ) * DТ %(160 000 + 32 000 + 4 608 )* ( - 5 ) %

D ВП т = ---------------------------------------------------- = --------------------------------------------------- = - 9 830

100100

( ВП пл + D ВП чр + D ВП д + D ВП т ) * DВ г %

D ВП в г = ----------------------------------------------------------------

(160 000 + 32 000 + 4 608 – 9 830 ) * 28.5 %

D ВП в г = --------------------------------------------------------------- = + 53 222

-------------------------------

Як бачимо, результати розрахунків ті ж, що і при використанні попередніх способів. Спосіб відносних різниць зручно використовувати, коли треба розрахувати вплив великого комплексу факторів ( 8 - 10 і більше ). Тоді на відміну від попередніх способів значно скорочується кількість розрахунків.

 


Читайте також:

  1. Оскаржено в судових органах 65 743,87 тис.грн.
  2. Отже, на руїнах родового ладу виникає класове суспільство, а разом з ним і держава.
  3. Отже, на руїнах родового ладу виникає класове суспільство, а разом з ним і держава.
  4. Разом з суттєвими дидактичними перевагами використання в процесі навчання мультимедійні презентації мають певні обмеження їх застосування.
  5. Разом із заходами по зміцненню кадрів проводилася робота і по вдосконаленню структури апарату управління ВТУ.
  6. Робота над образом-персонажем.
  7. Сучасна біосфера разом із живою речовиною включає повністю гідросферу, верхню частину літосфери і нижню частину атмосфери.
  8. Участь у справі разом із представником особи, яку представляють.
  9. Учитель перевіряє разом з учнями виконання завдань біля дошки).




Переглядів: 497

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
КЛАСИФІКАЦІЯ МЕТОДІВ ЕКОНОМІЧНОГО АНАЛІЗУ | Тема 3 : ІНФОРМАЦІЙНА БАЗА ТА ОРГАНІЗАЦІЯ ЕКОНОМІЧНОГО АНАЛІЗУ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.041 сек.