Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Технічна діагностика верстатів і способи усунення несправностей.

Тема 7 Ремонт метало ріжучого обладнання

 

Питання:

1. Особливості ремонту механізмів і деталей метало ріжучого обладнання

2. Технічна діагностика верстатів і способи усунення несправностей

3. Збірка механізмів метало ріжучого обладнання

4. Загальна збірка верстатів.

 

1. Особливості ремонту механізмів і деталей метало ріжучого обладнання.

В процесі ремонту верстатів поряд із відновлюванням дієздатності механізмів, підвищенням довговічності деталей та складальних одиниць, основна увага приділяється відновленню точності роботи верстату, який ремонтується. Тому технологічний процес ремонту верстатів розроблюється, головним чином, для виконання більш складних задач.

Значна частина механізмів і деталей верстаків ремонтується і діагностується однаковими чи схожими методами. В якості зразку методу діагностики та ремонту, можна роздивитися технологічний процес ремонту найбільш розповсюдженого типу верстатів токарно-гвинторізного.

Щоб визначити, який ремонт необхідний даному верстату, необхідно знати ступінь зношеності його деталей і, першу чергу, базової складальної одиниці - станини.

Методи відновлення направляючої станини токарного верстата були освячені в темі №5 , питання , стр. 58

В процесі ремонту передньої бабки і коробки швидкостей особу увагу приділяють ремонту шпинделя, його підшипникам, корпусу бабки, муфтам, зубчастим передачам, валам та інш.

Шпиндель, з розміщеними на ньому деталями, є одною з основних складальних одиниць, від точності та плавності обертання якого залежить якість обробки деталей на верстаті.

Ремонт супорту зазвичай полягає у пригонці площин, спряжених з напрямними станинами верстату, каретки, круговими та верхніми напрямними супорта.

При ремонті фартуху відновлюють спрацьовані деталі: ходовий гвинт і валик, підшипники і втулки. Найбільш трудомістка робота є досягнення якісного з'єднання ходового гвинта і валика з опорними кронштейнами, коробкою подач і фартушком, оскільки при ремонті станин і супорту змінюється відстань від поверхні направляючої станини до вісі ходового гвинта.

Практика показує, що проведення ремонту станків по єдиному типовому технологічному процесу забезпечує строгу послідовність виконання ремоггтних операцій, що забезпечує підвищення якості і відпадає необхідність повторної розбори та пригінок деталей.

Проведення ремонту по єдиній типовій технології з використанням спеціальних вимірювальних пристроїв, використання пластмасових компаундів, відновлення та зміцнення зношених деталей передовими механізмами, знижує трудомісткість обробки, вартість ремонту, а в кінцевому, підвищує якість, ремонту.

 

Несправності у верстатах виникають в результаті природних і аварійних зносів, а також в результаті невиконання інструкцій по огляданні та обслуговуванню.

Перед тим, як приступити до ремонту верстату, важливо безпомилково виявити причину несправності.

На тривалість експлуатації верстату вплітає і якість міжремонтного обслуговування, при якому слюсар вилучає малі несправності.

При обробці деталей на токарно-гвинторізних верстатах можуть виникати відхилення від геометричної форми та відстань поверхонь.

В таблиці приведені характерні несправності верстату 16 К20, причини їх виникнення та способи вилучення.

 

Таблиця 2— Несправності токарно-гвинторізного верстату та способу їх усунення

 


Несправність Можлива причина Спосіб усунення
Радіальний люфт переднього підшипника шпинделя(див. рис. 60)   Ослаблення гайки 6 регулювання переднього підшипника Перевірити чи не ослабла гайка 6 переднього підшипника, розташована всередині коробки. При підняти гайку і закріпити стопором 25.
Знос підшипника 3 Відпустити стопор 25, гайкою 6 підняти внутрішнє кільце роликопідшипника до усунення люфту і закріпити гайку стопором. Люфт на оправці довжиною 300 мм, встановлений в шпиндель, має не перевищувати 0,01 мм. Шпиндель має легко прокручуватись.
Осьовий люфт шпинделя Ослаблення гайки 13 заднього підшипника, знос радіально-упорних підшипників 9 та 16 Усунути осьовий люфт радіально-упорних підшипників 9 і 16 підтягуванням гайки 13, після чого зафіксувати положення гайки 13 стопорним гвинтом 14.
Пробуксовування фрикційної муфти Знос дисків фрикціону Вдавити засувку в кільце, поворотом гайки відрегулювати фрикційні диски прямого і зворотного ходів.
Пробуксовування пасів від електродвигуна до коробки швидкостей Розтягування клиноподібних пасів Відвернути гвинт і зняти кожух. Відвернути гайку, відпустити під моторну плиту з електродвигуном на необхідний розмір і зафіксувати положення гайки.
Люфт гвинта поперечного переміщення супорту Знос різі гвинтової пари Послабити задній гвинт розрізної гайки. Закручуючи середній гвинт, підтягти клин до усунення люфту, потім закріпити задній гвинт.
Люфт каретки супорту, люфт поперечного і верхнього супортів (див. рис. 64) Знос напрямних і клину Підтягти клин. При необхідності пришабрувати по місцю.
Піноль задньої бабки 9 (див. рис .6-ї) не закріплюється в потрібному положенні Не переміщуються сухарі затискання пінолі   Розібрати задню бабку, промити всі деталі, перевірити різь гвинту та сухаря, зачистити забоїну, зношені деталі замінити. Зібрати задню бабку.
Задня бабка не закріплюється в потрібному положенні Не відрегульована довжина тяги Перемістити задню бабку вправо, щоб вона звисла. Відрегулювати довжину тяги і закріпити її в . такому положенні  

 

 

Продовження таблиці 2

Туго переміщуються верхні полозки після закріплення різцетримача Порушено точність сполучення поверхонь різцетримача і верхніх полозків Шабрувати поверхні що сполучаються
Немає сталості розмірів при подачі поперечних полозків Люфт лімба на гвинті, підвищений мертвий хід Закріпити лімб і відрегулювати осьовий люфт гвинта
При навантаженні вимикається частота обертання (розчіплюються шестерні) Знос зубів (часто непомітний на око) Замінити зношену пару шестерень

 

 


Рис. 60— Шпиндель токарно-гвинторізного верстату.

- Відхилення від циліндричності же з'явилося при обточуванні деталі, яка закріплена у шпинделі верстату, може бути в результаті згинання направляючих станин чи непаралельності вісі шпинделя направляючих.

- Відхилення від округлості, виникає із-за несправності патрону чи його ненадійного закріплення на шпинделі; дефекту шпинделя та його підшипників. З ціллю точного встановлення причини, закріплюють заготівлю у шпинделі (без патрону), проточують та замірюють мікрометром діаметр в одному розрізі у взаємно перпендикулярних напрямках. Якщо некруглості все ж таки мають місце, слід перевірити правильність регулювання підшипників шпинделя.

- Бочкоподібність утворюється від зносу направляючої станини, в окремих випадках - від вигну тості її направляючих.

- Сідлоподібність з'являється при обточуванні заготівель на верстатах, коли вісь шпинделя непаралельна направляючим у вертикальній площині.

- Хвилястість (наявність на обробленій поверхні мілких граней, розміщених прямолінійно чи спірально вздовж вісі) виникає при вібрації та супроводжується характерним звуком. Причиною може бути несправність ріжучого інструменту, неправильне його закріплення, дефекти патрону, зазори у опорах підшипників і дефекти самих підшипників.

- Неплоскісність виникає внаслідок зношення продольних чи поперечних направляючих поверхонь каретки супорту.
17 16 15 ^

Рис. 61— Токарно-гвинторізний верстат 16К20,

 


Читайте також:

  1. Аналогія закону як форма усунення прогалин у законодавстві.
  2. Безстатеве розмноження, його визначення та загальна характеристика. Спори — клітини безстатевого розмноження, способи утворення і типи спор.
  3. Біологічні способи лікування ран.
  4. В. Усунення перешкод у здійсненні права власності – негаторний позов. (ст. 391 ЦКУ).
  5. Валютний курс і способи його визначення
  6. Варіанти і способи вимірювань характеристик телефонних каналів
  7. Вибір раціональних способів усунення заданих дефектів
  8. Вибір раціональних способів усунення заданих дефектів
  9. Вибір способів усунення дефектів
  10. Види і способи вибіркового спостереження.
  11. Види середніх величин та способи їх обрахування.
  12. Види середніх величин та способи їх обрахування.




Переглядів: 1497

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ремонт гідроциліндрів, поршнів і штоків. | Забезпечення попереднього натягу у підшипниках.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.