Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Вибір раціональних способів усунення заданих дефектів

Способи усунення заданих дефектів

Технологічний розділ

 

 

Спосіб усунення кожного із заданих дефектів вибирається із врахуванням багатьох обставин. Кожний дефект необхідно розглядати не ізольовано, а в тісному зв'язку з іншими заданими дефектами та способами їх усунення. Способи усунення дефектів студент може знайти в ТУ на капітальний ремонт даного автомобіля, або в іншій учбовій та додатковій літературі. Перевагу необхідно надавати літературі, яка видана в останні роки.

Радимо при виборі способів усунення кожного дефекту користуватись приведеним класифікатором деталі (Додаток Е), в якому вказані можливі способи усунення дефектів.

 

Наведемо приклад:

 

Візьмемо деталь автомобіля ЗиЛ-130 - вилку ковзну карданного валу.

Дефект: спрацювання напрямної шийки.

 

Заданий дефект згідно ТУ на капітальний ремонт можливо усунути двома способами:

1) наплавленням під шаром флюсу

2) наплавленням у середовищі вуглекислого газу.

За класифікатором деталей, вилка ковзна карданного валу відноситься до I класу - "вали", і заданий дефект усувається наступними способами:

1) наплавленням в середовищі СО2;

2) вібродуговим наплавленням.

Тому, для наглядності потрібно скласти схему можливих способів усунення кожного заданого дефекту з урахуванням порад ТУ та класифікатора. На наступній сторінці наведено приклад схеми усунення трьох можливих дефектів ковзної вилки. Студент виконує схему на ту кількість дефектів, скільки вказано у завданні на курсове проектування.

На початку схеми вказується номер деталі та кількість деталей в автомобілі (агрегаті, вузлі).

 

Схема можливих способів усунення заданих дефектів

 
Задані дефекти ковзної вилки  
130-2202048  
 
3,  
 

 


 

Спрацювання напрямної шийки  
Спрацювання шліця за товщиною  
Спрацювання шліця за зовнішнім діаметром  
Вібродугове наплавлення  
Наплавлення у СО2  
Наплавлення під шаром флюсу  

 

 


 

Як видно із схеми можливих способів усунення заданих дефектів, кожний дефект може бути усунений 2-3 способами, які рекомендовані як доцільні при ремонті деталей автомобіля. Однак застосувати 2-3 способи для ремонту деталі економічно не вигідно, а тому необхідно, користуючись методикою, використати найбільш раціональний спосіб.

Прийнятий спосіб повинен забезпечувати:

 

1. Високу працездатність і надійність.

2. Тривалу експлуатацію автомобіля.

3. Можливість послідуючих ремонтів.

4. Ремонт не повинен займати багато часу.

5. Треба, по можливості, добиватися усунення різних дефектів однаковими способами.

6. Необхідно враховувати умови роботи деталі в автомобілі та її конструктивні можливості.

Наприклад, якщо спрацювання шийки вала значне, то відновлювати її треба наплавленням або постановкою додаткової деталі - втулки. Якщо спрацювання незначне, то потрібно застосовувати гальванічне нарощування металу (хромування чи осталювання).

Постановка додаткової деталі - втулки, не виключає можливість наступних ремонтів.

Застосування зварювання або наплавлення виключає можливість наступних ремонтів деталі.

Якщо прийнято рішення щодо усунення заданого дефекту гальванічним способом, то слід витримувати такі рекомендації:

- хромування доцільно застосовувати для ремонту поверхонь, які між собою контактують та піддаються тертю (стержень клапана – напрямна втулка, шийки вала – підшипники ковзання);

- осталювання – для відновлення спрацьованих поверхонь під підшипник, втулку, важіль і т. д (нерухома посадка).

При виборі способу ремонту наплавленням під шаром флюсу, необхідно пам'ятати, що цей спосіб застосовується для ремонту деталей, які працюють на згин, скручування та ударні навантаження.

Якщо деталь має ремонтні розміри, то слід конкретно вказати, під який ремонтний розмір ведеться відновлення поверхні деталі.

В умовах ремонтного підприємства вибір найбільш раціонального методу ремонту деталі є складною задачею і обмежений можливостями виробничої бази підприємства.

Тому в цих умовах, як правило, застосовується той спосіб усунення дефекту деталі, який діє на виробництві, хоча він і не завжди найкращий.

В учбовому проекті для вибору найбільш раціонального методу відновлення деталі застосовуються теоретичні оціночні показники різних способів відновлення, а саме:

1. Коефіцієнт довговічності – Кд, К ≥ 0,85 - для раціонального способу ремонту;

2. Коефіцієнт стійкості до спрацювання – Ксс,

3. Коефіцієнт зчеплення – Кзч,

4. Коефіцієнт витривалості – Кв,

5. Собівартість відновленої деталі – Св.

 

Значення оціночних показників для різних способів усунення дефектів дивитись в додатку Ж.

 

Для вибору раціонального способу усунення заданих дефектів складаємо таблицю, в якій проводиться порівняння коефіцієнтів різних способів відновлення деталі. Переважний спосіб усунення дефекту позначається знаком «+».

Перевага надається коефіцієнтам з більшим значенням показників для коефіцієнтів Кд, Ксс, Кзч, Кв і з меншим – для коефіцієнту Св.


Таблиця 2.1– Вибір раціональних способів усунення заданих дефектів

№ дефекту Спосіб усунення дефекту   Оціночні показники різних способів Прийнятий спосіб ремонту
Кд Ксс Кзч Кв Св
Наплавлення в СО2 0,89+ 0,72 1,0 0,9+ 27,6+ Наплавлення в СО2
Наплавлення під шаром флюсу 0,79 0,91 1,0 0,87 48,7
Вібродугове наплавлення 0,62 1,0+ 1,0 0,62
Наплавлення під шаром флюсу 0,79 0,91+ 1,0 0,87 48,7 Наплавлення в СО2
Наплавлення в СО2 0,89+ 0,72 1,0 0,9+ 27,6+
Наплавлення під шаром флюсу 0,79 0,91+ 1,0 0,87 48,7 Наплавлення в СО2
Наплавлення в СО2 0,89+ 0,72 1,0 0,9+ 27,6+

 

В разі можливості усунення різних дефектів однаковим способом вибирається саме такий. Це дасть змогу значно спростити технологічний процес відновлення деталі, задіяти однотипне обладнання, скоротити тривалість ремонту. В цьому випадку після таблиці 2.1 необхідно зробити висновок про доцільність того чи іншого способу усунення дефекту.

 

 


Читайте також:

  1. Алгоритм планування податкових платежів. Вибір оптимального варіанту оподаткування та сплати податків.
  2. Альтернативні уявлення щодо макроекономічного регулювання: теорії раціональних сподівань та економіка пропозиції. Крива Лафера.
  3. Аналогія закону як форма усунення прогалин у законодавстві.
  4. Багатоконтурні частотно-вибірні системи
  5. Більш широкий вибір товарів і послуг
  6. В. Усунення перешкод у здійсненні права власності – негаторний позов. (ст. 391 ЦКУ).
  7. Вибір алгоритмів розрахунку комплексних порівняльних оцінок.
  8. Вибір будівельних машин, механізмів і технологічного транспорту для комплексної механізації монтажних робіт
  9. Вибір вентиляційного обладнання
  10. Вибір виду транспортного засобу
  11. Вибір вимірювальних приладів
  12. Вибір головного циркуляційного кільця і нумерація ділянок




Переглядів: 1328

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Технічна характеристика деталі | Складання маршрутної технології усунення заданих дефектів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.