Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Вибір виду транспортного засобу

Оскільки транспортні операції є безпосереднім вираженням зв'язків між окремими етапами товароруху, ефективність цього процесу великою мірою залежить від способу реалізації переміщення.

Завдання вибору виду транспорту вирішується у взаємозв'язку з іншими завданнями логістики, такими, як створення і підтримання оптимального рівня запасів, вибір виду упаковки та ін. Основою вибору виду транспорту, оптимального для конкретного перевезення, служить інформація про характерні риси різних видів транспорту.

Існують такі основні види транспорту:

- залізничний;

- морський;

- внутрішній водний (річковий);

- автомобільний;

- повітряний;

- трубопровідний.

Кожний з видів транспорту має конкретні особливості з точки зору логістичного менеджменту, переваги і недоліки, які визначають можливості його використання в логістичній системі (табл. 5).

Таблиця 5

Порівняльні логістичні характеристики різних видів транспорту

Вид транспорту Переваги Недоліки Сфера застосування
Залізничний Висока провізна і пропускна здатність. Незалежність від кліматичних умов, пори року і доби. Висока регулярність перевезень. Відносно низькі тарифи. Висока швидкість доставки на великі відстані. Обмежена кількість перевіз-ників. Великі капітальні вкла-дення у виробничо-технічну базу. Висока матеріалоєм-ність і енергоємність переве-зень. Низька доступність до кінцевих споживачів. Недос-татньо високе збереження вантажу. Практично не обмежена
Морський Можливість міжконтинен-тальних перевезень. Низька собівартість перевезень на далекі відстані. Висока про-візна і пропускна здатність. Низька капіталомісткість пе-ревезень. Обмеженість перевезень. Низька швидкість доставки. Залежність від географічних, навігаційних і погодних умов. Необхідність створення скла-дної портової інфраструктур-ри. Жорсткі вимоги до упаку-вання. Мала частота відправ-лень. Практично не обмежена
Внутрішній водний (річковий) Високі провізні спроможності на глибоководних ріках і во-доймах Низька собівартість перевезень. Низька капітало-місткість. Обмеженість перевезень. Низька швидкість доставки. Залежність від нерівномірно-сті глибин рік і водойм, наві-гаційних умов. Сезонність роботи. Недостатня надій-ність перевезень і збереження вантажу. Практично не обмежена
Автомобільний Висока доступність. Можли-вість доставки вантажу «від дверей до дверей». Велика маневреність і гнучкість. Ви-сока швидкість доставки ван-тажу. Можливість використа-ння різних маршрутів і схем доставки. Високе збереження вантажу, можливість його відправлення маленькими партіями. Широкі можливості вибору найбільш придатного перевізника. Менш жорсткі вимоги до упакування товару. Низька продуктивність. За-лежність від погодних та дорожніх умов. Відносно висока собівартість переве-зень на великі відстані. Низь-кий рівень експлуатаційних показників. На короткі відстані (до 300 км)
Повітряний Найвища швидкість доставки вантажу. Висока надійність. Найкраще збереження ванта-жу. Найбільш короткі марш-рути перевезень. Висока собівартість переве-зень, найвищі тарифи серед інших видів транспорту. Ви-сока капіталомісткість, мате-ріало- і енергоємність переве-зень. Залежність від погодних умов. Недостатня географіч-на доступність. Практично не обмежена
Трубопровідний Низька собівартість. Висока продуктивність (пропускна здатність). Високе збережен-ня вантажу. Низька капітало-місткість. Обмеженість видів вантажу (газ, нафтопродукти і т.д.), обмежена доступність малих обсягів транспортованих вантажів. Обмежена номенклатурою вантажів

 

Виділяють шість основних факторів, які впливають на вибір виду транспорту:

- час доставки;

- частота відправлень вантажу;

- надійність дотримання графіка доставки;

- здатність перевозити різні вантажі;

- здатність доставити вантаж у будь-яку точку території;

- вартість перевезення.

Вибираючи засіб доставки конкретного товару, відправники враховують до шести факторів одночасно. Так, якщо відправника цікавить швидкість, його основний вибір зосереджується на повітряному або автомобільному транспорті. Якщо його мета - мінімальні витрати, вибір обмежується водним і трубопровідним транспортом. Найбільше переваг пов'язано з використанням автомобільного транспорту, чим і пояснюється зростання його частки в обсязі перевезень. Однак остаточний висновок про варіант доставки вантажів ґрунтується на техніко-економічних розрахунках.

Одним з суттєвих факторів, які впливають на вибір перевізника, є вартість перевезення. Вартість транспортної продукції або вартість перевезення визначається сумою необхідних витрат транспортних підприємств або фірм на перевезення вантажів. Споживачі, купуючи транспортну продукцію, відшкодовують ці витрати у формі тарифів і фрахтових ставок, що є одночасно грошовим вираженням вартості транспортної продукції.

Система транспортних тарифів залежить від виду транспорту і способу перевезення. У цілому, під час прийняття рішень про транспортування потрібно враховувати складні компроміси між різними видами транспорту, а також наслідки цих компромісів для інших видів діяльності в системі розподілу, таких як складування і підтримка товарно-матеріальних запасів. Оскільки з часом відносні витрати різних видів транспорту змінюються, підприємствам необхідно переглядати свої схеми транспортування з метою знаходження оптимального варіанту товароруху.

Враховуючи, що діяльність з організації товароруху пов'язана з великими компромісами, потрібно використовувати системний підхід для прийняття таких рішень.

 

 


Читайте також:

  1. Алгоритм планування податкових платежів. Вибір оптимального варіанту оподаткування та сплати податків.
  2. Багатоконтурні частотно-вибірні системи
  3. Більш широкий вибір товарів і послуг
  4. Вибір алгоритмів розрахунку комплексних порівняльних оцінок.
  5. Вибір будівельних машин, механізмів і технологічного транспорту для комплексної механізації монтажних робіт
  6. Вибір вентиляційного обладнання
  7. Вибір вимірювальних приладів
  8. Вибір головного циркуляційного кільця і нумерація ділянок
  9. Вибір гри.
  10. Вибір дидактичних методів
  11. Вибір довжини і параметра перехідної кривої




Переглядів: 3251

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Сутність і завдання транспортної логістики | Транспортні тарифи та правила їх застосування

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.