Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Ремонт гідроциліндрів, поршнів і штоків.

3.1.1 Ремонт гідроциліндрів.

Гідроциліндри в гідро схемах перетворюють енергію робочої рідини (мастила) в механічну енергію руху поршнів. Циліндри мають різні конструкції. На рис. 50 а, б, в зображені окремі конструкції гідроциліндрів.

 

 

 

 

Рисунок 6.3— Циліндри гідросистем.

а - з поршнем, що ущільнюється манжетами;

б - з поршнем без манжет;

в - з поршнем плунжерного типу. 1 - циліндр; 2 - манжети; 3 - шток; 4 - ущільнення штоку;5 - поршень;

6 - канавки для зрівноваження по твірній поршня:

7 - зазор; 8 - плунжер; 9 - втулка.

 

При ремонті гідроциліндрів оглядають внутрішню полость на предмет присутності рисок і задирок на внутрішніх стінках; провіряють діаметр отвору. Максимально допустима бочковидність повинна бути не більше 0,03 мм; нециліндричиість - 0,03 мм на довжині 1000 мм. Якщо відхилення перевищують допустимі, циліндри ремонтують.

Ремонт внутрішньої полості циліндру виконують на внутрішньо шліфувальному верстаті або на токарному. Практикується доводку циліндрів проводити наждачним папером, навернутим на дерев'яну оправку. Діаметр оправки регулюють клином, який забивається в її торець.

Прогресивним процесом доводки циліндрів є пластична деформація у холодному стані, якщо твердість не перевищує 40 НК.С. Для такої обробки використовують рас катки (див. рис. 51).

 

 

 

 

 

Рисунок 6.4— Раскатка.

1 - оправка з конусом; 2 - контргайка;

З - регулювальна гайка; 4 - упорний підшипник;

5 - сепаратор, що вільно обертається на оправці; 6 - ролики;

7 - пробка; 8 - гідроциліндр.

 

Обробка внутрішньої полості циліндру пластичною деформацією забезпечує чистоту поверхні (до Ка = 0.1...0.05), підвищує твердість за рахунок ущільнення металу (наклепу) і підвищує продуктивність обробки.

 

3.1.2 Ремонт поршнів.

Поршні в процесі роботи зношуються і розмір їх зменшується, на зовнішній поверхні поршня можуть з'явитися риски, задири, змінюються його геометрична форма.

Перед ремонтом поршень оглядають і виявляють дефекти на ньому (риски, задири), потім вимірюють зовнішній діаметр і визначають величину зносу, встановлюють наявність і величину некруглості і нецеліндричності. Некруглість і нецеліндричність повинна бути не більше 0,01...0,02 мм.

Відновлення поршня проводять хромуванням. Спочатку проводять шліфування, потім піддають хромуванню і кінцевою доводкою на заданий розмір - шліфуванням.

3.2 Ремонт управляючої! регулюючої гідроапаратури.

До управляючої і регулюючої гідроапаратури відносять клапани (запобіжні, редукційні і переливні), гідро розподілювачі золотникового кранового типу, крани.

їх ремонт не є особливо трудоємким. Головним при ремонті є досягнення гарного ущільнення в різьбових з'єднаннях. При роботі клапанів необхідно забезпечити щільне прилягання до поверхні запорно-регулюючого елементу - шарика, конічного сідло, тарілки, головки. Щільність прилягання досягають ретельною притиркою поверхонь (рис. 52, а, б).

 

 

Рисунок 6.6— Запобіжні клапани прямої дії. а - шариковий; б - з конічним сідлом.

 

Необхідно також підібрати пружини по заданій характеристиці з тим, щоб забезпечити потрібне зусилля.

Ремонт золотників (гідро розподілювачів) зводиться до зовнішнього огляду і виявлення дефектів - рисок і задирів. Потім виконують вимірюють отвір зовнішнього діаметру золотника, встановлюють величину зносу і відхилення від геометричної форми - овальності. Ремонт отвору під золотник виконують ручним розгортанням, розточуванням і притиранням. Ремонт золотника виконують хромуванням з наступним шліфуванням і притиркою під розмір отвору. Якщо золотник ремонту не підлягає, то виготовляють новий. Шліфований золотник притирають під отвір у корпусі тонкою пастою з керосином.

На рис. 53 зображені гідро розподілювачі золотникового і кранового

типу.

 

 

Рисунок 6.7— Схема гідро розподілювачів:

а - золотникові; б - кранові

 

 

3.3 Ремонт насосів

3.3.1 Шестеренчасті насоси.

Ремонт шестеренчастих насосів може бути доцільним тільки при наявності запасних частин до них, що забезпечить їх більш якісний ремонт. При відсутності запасних частин їх частіше замінюють новими. Але в окремих випадках доводиться ремонтувати насоси навіть у тому випадку, коли відсутні запасні частини до них. Загальний вигляд шестеренчастого насосу подано на рис. 54

 

 

 

Рисунок 6.8— Шестеренчастий насос.

1,5- фланці; 2, 6 - пружинні кільця;

З - корпус; 4 - ведуча шестерня;

7 - комплект голок; 8 - приводний вал; 9 - сальник;

10 - голчаті підшипники; 11 - ведений вал.

 

У шестеренчастих насосів часто зношуються зубчасті колеса по торцям і зовнішнім діаметрам, внутрішня поверхня корпусу та інші деталі.

Внутрішня поверхня корпусу розточується зі зняттям шару матеріал до 0,2 мм, а потім шліфується. Зубчасті колеса замінюють новими. Розмір коліс по ширині і зовнішньому діаметру повинен бути таким, щоб забезпечити торцевий зазор (відстань між торцями шестерень і стінкою корпусу) до 0,08 мм і радіальний зазор (відстань від зовнішньої поверхні коліс до стінки корпусу) в межах 0,07...0,12 мм

Знос внутрішньої поверхні корпусу можна відновити пластмасовими композиціями, наприклад акрилопластом.

Відновлення внутрішньої поверхні насосу пластмасовими композиціями зображено на рис. 55. Технологія ремонту аналогічна ремонту задньої бабки (див. рис. 47).

А-А

 

 

 

Рисунок 6.9 — Схема ремонту шестеренчастого насосу пластмасовими композиціями.

 

 

 

 

Рисунок 6.10— Ремонт шестерних насосів:

а- деталі, зношувані в шестерному насосі (1- стінки колодці шестерні, 2- дно колодці, 3- внутрішні стінки втулки, 4- шийки валів, 5- зуби шестерні); б- ремонт зношених стінок колодці заливки акрилопласта; в- відновлення колодці запресовкой втулок після росточки; г- нарощування стінок електролітичним методом; д- повірка величини зазору між торцем шестерні та кришкою (1- лінійка, 2- шестерня, 3- корпус); е- відновлення зазору між шестернями і корпусом встановкой циліндричних шестерень з косим зубом у яких діаметр кола по виступам більший, ніж у коліс с прямми зубом).

 

3.3.2.Пластинчасті (лопастні насоси)

Порушення нормальної роботи пластинчастих насосів виявляється у зниженні тиску мастила, їх продуктивності, появі шумів і стуку в процесі роботи.

Найбільшому зносу частіше піддаються ротор 17, лопатки 1, диски 8 і 18, підшипники, манжети 14, статорні кільця 2 (див рис. 56)- Інші деталі зношуються менше і можуть служити досить довго. Тому, якщо мати в запасі основні зношувані деталі до насосу, то його можна швидко і якісно відремонтувати, розібравши і замінивши новим комплектом.

У випадку відсутності запасних деталей, виконують ремонт зношених.

Форма пазів ротора виправляється притиром; зношені лопатки заміняють новими, котрі шліфують і притирають; статорне кільце, якщо воно не сильно зношене, може бути зачищене за допомогою абразивної шкурки ля одержання плавних переходів до внутрішньої конфігурації кільця; бронзові диски 8 і 18, що мають явний знос виправляють шабруванням, витримуючи їх рівноміріну товщину в межах 0,02 мм. При цьому повинен бути збережений зазор між ротором і дисками в межах 0,02 мм. Якщо диски стальні та загартовані, їх ремонтують притиркою.

 

 

 

Рисунок 6.11— Пластинчастий насос.

1 - лопатки; 2 - статор; 3 - кришка; 4, 5 - вікна; 6 - отвори; 7 - основа; 8, 18 - диски; 9 - змащувальні вікна; 10 - пружини; 11, 16 - ущільнювальні кільця; 12 - корпус; 13 - фланець; 14 - манжета; 15 - вал; 17 - ротор.

 

3.3.3 Поршневі насоси.

У поршневих насосах в першу чергу зношуються плунжери (поршні) 2 та гнізда (отвори) ротору 1, в яких розміщені плунжери (див. рис. 57).

Менш інтенсивно зношується вал 5. Іноді зношуються такі отвори підшипники 6. Рідко приходиться підлагоджувати бігові доріжки реактивних кілець 3 по яким ковзають плунжери 2.

 

 

 

Рисунок 6.12— Радіально-поршневий насос.

1 - ротор; 2 - плунжери; 3 - реактивне кільце; 4 - корпус блоку; 5 - вал; 6 - підшипник.

 

Ремонт насосу виконується наступним чином: гнізда ротору (отвори під плунжера) оброблюються притиранням до одержання правильної геометричної форми - еліпс чи конус повинен бути у межах 0,005 мм і однакового номінального розміру. Зношені плунжери частіше виготовляють новими зі сталі ШХ - 15. Після загартовування їх шліфують і притирають, підганяючи по отворам ротора. Зазор між плунжером і стінкою отвору повинні бути витримані межі 0,015...0,025 мм. У деяких випадках плунжери відновлюють хромуванням , з наступним шліфуванням і притиркою.

При наявності зносу підшипникових гнізд (отворів), їх розточують та запресовують втулки. Зношені підшипники заміняють новими.

 

4. Ремонт пневмоприводів

4.1 Загальні свідчення

Пневмоприводи, так як і гідравлічні, широко застосовуються у багатьох галузях промисловості.

Робочим тілом пневмоприводу є стиснене повітря. Енергія стисненого повітря перетворюється у механічну енергію пневматичного двигуна - пневмоциліндру чи пневмотору, який приводить до руху робочий орган машини.

Стиснене повітря поступає у пневмосистему від компресору, а відпрацьований у атмосферу.

В
Пневмодвигуни для прямолінійного руху поділяються на поршнері та діафрагмові (рис. 58, а, б,, в)

 

Рисунок 6.13— Схеми пневматичних двигунів, а - поршневий односторонній; б - поршневий двосторонній; в - діафрагмовий

Довговічність роботи пневматичних двигунів в більшій мірі залежить від якості ущільнення (геометричності) рухомих і нерухомих з'єднань і поршнем та втрати потужності на тертя.

Частіше за все у пневмоприводах виходить з ладу т. б. зношується пневмоциліндр та поршень сухого тертя. Ремонт пневмоциліндрів виконують у наступному порядку: зношений пневмоциліндр розточують на токарному верстаті, обезжирюють внутрішню поверхню і в неї вставляють оправку, діаметр якої повинен відповідати діаметру поршня; герметизують простір між оправкою і циліндром. Для герметизації використовують пластилін.

Потім приготований розчин акрилопласта заливають в простір між оправкою і внутрішньою стінкою циліндра. Після заливки акрилопласта витримують при Т=18...20°С протягом 2.3 годин. Після затвердівання акрилопласта оправка виймається з циліндру і зачищаються приливи пластику.

Зношені поршні відновлюють наплавленням металу або хромуванням з наступною механічною обробкою. Якщо поршень не підлягаю відновленню, його замінюють новим.

Апаратура, що входить в пневмосистему, уважно оглядається, промивається і очищується від грязі, нашарувань, води тощо. У випадку якихось несправностей, її ремонтують або замінюють новою.

На рис. 59 зображена типова схема пневмопривода.

 

 

 

 

Рисунок 6.14— Типова схема пневмопривода:

1 - пневмодвигун; 2 - пневморозподілювач; 3 - манометр;

4 - масло розпилювач; 5 - регулятор тиску; 6 - фільтр; 7 - кран

 

.  
Контрольні питання

1. Де застосовуються гідроприводи і яку функцію вони виконують.

2. Вказати несправності, що мають місце в гідросистемах і причини їх

виникнення.

3. Якими способами можна усунути несправність в гідросистемі при зниженні швидкості і нерівномірності руху механізмів.

4. Вказати різновиди конструкцій гідроциліндрів, що застосовуються в гідроприводах і назвати їх елементи.

5. Які дефекти можуть виникнути в гідроциліндрах і поршнях в процесі їх роботи.

6. Назвати способи ремонту гідроциліндрів і пояснити їх сутність.

7. Назвати способи ремонту поршнів і пояснити їх сутність.

8. Як виконують ремонт управляючої і регулюючої гідроапаратури.

9. Які несправності можуть виникнути в шестеренчастому насосі в процесі його роботи.

10. Способи роботи шестеренчастих насосів і їх сутність.

11. Які деталі в пластинчатому насосі в частіше підвертаються зносу.

12. Пояснити технологію ремонту деталей пластинчастого насосу: пазів ротора, лопаток, статорного кільця і дисків.

13. Які деталі поршневого насосу частіше підвергаються зносу.

14. Поясніть технологію ремонту деталей поршневого насоса: отворів ротора під плунжери, плунжери, шийки валу, отвори (гнізда під підшипники).

15. Від яких факторів залежить довговічність роботи пневмодвигунів.

16. Які конструкції пневмодвигунів частіше всього застосовуються в пневмоприводах.

17. Які деталі пневмоциліндрів більше підвержені зносу.

18. Пояснити технологію ремонту пневмоциліндру заливкою акрилопластом.

19. Пояснити технологію ремонту поршня пневмоциліндру.

 

 

Література: [4, с.113... 129] [З, с. 167... 171]

 

 


Читайте також:

  1. Безпека під час обслуговування і ремонту автомобілей.
  2. Верхове обстеження, регулювання і ремонт контактної підвіски
  3. Верхове обстеження, регулювання і ремонт контактної підвіски
  4. Види і методи проведення ремонтів автомобілів
  5. Види ремонту
  6. Види технічного обслуговування і ремонту автомобілів
  7. Види технічного обслуговування і ремонту вагонів.
  8. ВИРОЩУВАННЯ РЕМОНТНОГО МОЛОДНЯКУ
  9. Витрати на ремонт устаткування
  10. Витратні матеріали для ремонту обмоток електричних машин
  11. Вступ. Роль і місце реконструктивних та будівельно-ремонтних робіт в збільшенні потужності і продовженні терміну експлуатації основних фондів.
  12. Вузловий метод ремонту обладнання




Переглядів: 2147

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 6 Ремонт гідравлічного і пневматичного обладнання | Технічна діагностика верстатів і способи усунення несправностей.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.