Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Суть склад і структура доходів державного бюджету

План

Тема 5. Державні доходи

Питання для самоперевірки

Поняття, норми та методи фінансового права

Фінансовий контроль, його суть, необхідність та форми

Зміст, завдання та принципи фінансового планування

Сутність, значення та елементи фінансового управління

 

       
   
 
 

 

 

             
   
 
   
 
 
 
 
 
 
 
   

 

 


           
   
 
 
 
   

 


Основні завдання фінансового планування
1. Визначення обсягів та джерел фінансових ресурсів за усіма фондами грошових коштів, їх розподіл між виробничою та невиробничою сферами.
2. Концентрація фінансових ресурсів на найбільш важливих напрямах економічного і соціального розвитку.
3. Взаємоузгодження основних параметрів фінансових планів з іншими показниками планів економічного та соціального розвитку, бізнес-планів.
4. Визначення фінансових взаємовідносин підприємств, установ, організацій між собою та фінансово-кредитною системою.
5. Здійснення попереднього, поточного і наступного фінансового контролю щодо доцільності та ефективності використання матеріальних, трудових, фінансових ресурсів на усіх рівнях господарювання.
6. Забезпечення виконання заходів з фінансового оздоровлення країни, скорочення та ліквідації бюджетного дефіциту.
Принцип фінансового планування
· принцип комплексного підходу до основних параметрів економічного й соціального розвитку в тісному взаємозв’язку з наявними фінансовими можливостями;
· принцип оптимального використання фінансових ресурсів із метою першочергового забезпечення фінансовими ресурсами пріоритетних напрямів розвитку економіки й соціальної сфери;
· принцип раціонального визначення джерел формування фінансових ресурсів і їхнього розподілу через такі сфери фінансової системи як державні фінанси, фінанси підприємницьких структур, фінанси страхових фондів та фінансовий ринок;
· принцип єдності у використанні фінансових показників, здійсненні фінансових розрахунків, застосуванні єдиної методології прогнозування тенденцій і напрямів розвитку;
· принцип наукового обґрунтування планів, що передбачає реальність прогнозних розрахунків, їхню економічну обґрунтованість, використання прогресивної методології, норм і нормативів, а також вибір найоптимальніших методів забезпечення прогнозних завдань необхідними ресурсами з урахуванням кінцевих результатів;
· принцип безперервності, тобто взаємозв’язок перспективних, поточних і оперативних фінансових планів;
· принцип стабільності, тобто незмінності показників фінансових планів.

 

 

Методи фінансового планування
Метод екстраполяції    
Нормативний метод    
Метод математичного моделювання    
Балансовий метод    
Програмно-цільовий метод    

 

       
 
Програмно-цільовий метод застосовується у багатьох країнах світу, у тому числі і в Україні, у бюджетному плануванні.
 
   

 

 


Основні завдання бюджетного планування
1.  
2.  
3.  
4.  
5.  

 

       
   
Результатом фінансового планування є складання фінансових планів.
 
 
 
 
Фінансові плани складають всі ланки фінансової системи. Форма фінансового плану, склад його показників відображають специфіку відповідної ланки фінансової системи.
 
 
Всі фінансові плани є відносно самостійними і в той же час тісно пов’язані між собою, оскільки узагальнюють різні сторони створення, розподілу та використання частини вартості ВВП.

 

 

 
 

 

 


 

     
 
 
   

 

     
 
 
   

 

 


Принципи фінансового контролю
· незалежність – виключення матеріальної чи моральної зацікавленості перевіряючого;
· законодавче закріплення незалежності органів фінансового контролю;
· гласність та відкритість – результати перевірок публікуються для широкого загалу;
· законність, об’єктивність – поєднання державних, регіональних і приватних інтересів;
· розподіл контрольних повноважень – розмежування функцій щодо здійснення фінансового контролю між суб’єктами;
· повнота охоплення об’єктів контролем – суцільне обстеження або вибіркова перевірка певних сегментів підконтрольних об’єктів;
· достовірність фактичної інформації – відповідність реальним фінансовим ресурсам, процесам і результатам;
· превентивність – попереджувальний характер фінансового контролю;
· об’єктивність – фінансовий контроль проводиться згідно з вимогами чинного законодавства;
· регулярність, систематичність і своєчасність – фінансовий контроль проводиться з певною періодичністю;
· відповідальність контролюючих суб’єктів за ефективність функціонування системи фінансового контролю та суб’єктів господарювання за наслідки контрольних дій.

 

 

 
 

 

     
   
 
 
 
 

 

 
 

 


 

Фінансове право
   

 

 

       
 
 
   

 


Джерела фінансового права
   

 

Норми фінансового права регулюють відносини, що виникають у сфері:
· становлення і функціонування бюджетної, податкової і грошово-кредитної систем;
· складання, розгляду, затвердження та виконання бюджетів;
· розподілу доходів і видатків між ланками бюджетної системи;
· стягнення податків та обов’язкових платежів з юридичних та фізичних осіб;
· державного фінансування та кредитування;
· державних позик та організацій ощадної справи;
· державного обов’язкового майнового й особистого страхування;
· регулювання грошово-кредитної та валютної систем.

 

 

         
   
 
 
Основним методом фінансово-правового регулювання є метод владних приписів, який за своєю сутністю є органічно цілісною системою безперервного впливу на учасників фінансово-правових відносин з метою реалізації ними своїх функцій.
 
   

 

 


 

1. Що таке сфера і ланка фінансової системи?

2. Які сфери та ланки виділяють у складі фінансової системи?

3. У чому полягає сутність фінансової політики?

4. Чим визначається зміст фінансової стратегії та фінансової тактики?

5. Що являє собою фінансовий механізм і які його складові?

6. Чим забезпечується ефективність фінансового механізму?

7. У чому полягає сутність стратегічного та оперативного управління фінансами?

8. Які фінансові органи і фінансові інституції здійснюють управління фінансами в Україні?

9. Що таке фінансове планування?

10. Які основні завдання фінансового планування?

11. Що таке фінансовий контроль і яке його призначення?

12. У чому полягають відмінності між попереднім, поточним, наступним фінансовим контролем?

13. Які фінансові відносини є правовими?

14. Що таке метод фінансово-правового регулювання?


 

1. Економічна сутність та значення державних доходів.

2. Методи мобілізації та система державних доходів.

3. Суть склад і структура доходів державного бюджету.

4. Зміст доходів місцевих бюджетів та їх класифікація.

5. Доходи державних цільових фондів та джерела їх формування.

 

Список рекомендованих джерел:

Нормативно-інструктивні матеріали: 1, 2, 4, 8.

Основна література: 3, 6, 9, 14, 15.

Додаткова література: 5, 8, 15, 17, 19.

Інтернет-ресурси: 1, 3, 5, 10.

Міні-лексикон: державні доходи, джерела державних доходів, методи мобілізації державних доходів, доходи державного бюджету, доходи місцевих бюджетів, фінансові інструменти формування доходів бюджету, класифікація доходів державного та місцевих бюджетів, доходи державних цільових фондів.

 

1. Економічна сутність та значення державних доходів

 

           
   
 
 
За матеріальним змістом державні доходи – це
 
 
 
   
 
 
Основним джерело державних доходів є
 
 
Вартісним втіленням відносин у формуванні державних доходів є

 

 

       
   
 
 

 

 


2. Методи мобілізації та система державних доходів

 


Система державних доходів

       
 
 
 
Децентралізовані доходи надходять у
 
   

 

         
 
 
   
 
 

 

 


   
 
 
 
Як економічна категорія доходи державного бюджету – це

 

 

         
   
 
   
 
 

 


Доходи від власності та підприємницької діяльності
·  
·  
·  
·  
·  
·  

 

 

Адміністративні збори та платежі, доходи від некомерційного та побічного продажу
Збори, що справляються державною автоінспекцією.
Плата за пробіруванні та клеймування виробів і сплавів з дорогоцінних металів.
Плата за надання послуг службою дозвільної системи органів внутрішніх справ.
Плата за оренду цілісних майнових комплексів державних підприємств.
Державне мито.

 

 

Інші неподаткові надходження
· надходження сум простроченої кредиторської і депонентської заборгованості;
· доходи від продажу надлишкових озброєнь;
· плата за транзит нафти, газу, аміаку через територію України;
· надходження від перевищення розрахункового фонду оплати праці на фактичним;
· додаткові збори на оплату праці;
· інші джерела.

     
 
 
 

 



Читайте також:

  1. D-петля, що складається з 8–12 залишків, декілька з яких – дигідроуридинові.
  2. I. При підготовці до переговорів визначите склад делегації і її керівника.
  3. II. Анатомічний склад лімфатичної системи
  4. II. Вимоги до складання паспорта бюджетної програми
  5. II. За зміною ступенів окиснення елементів, які входять до складу реагуючих речовин
  6. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  7. III. Виконання бюджету
  8. III. Вимоги до учасників, складу груп і керівників туристських подорожей
  9. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  10. VІ. План та організаційна структура заняття
  11. Аварійно-рятувальні підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, їх призначення і склад.
  12. Автокореляція залишків – це залежність між послідовними значеннями стохастичної складової моделі.




Переглядів: 656

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття та склад фінансового механізму | Питання для самоперевірки

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.