Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Фактори поведінки споживача.

Психографічні фактори.

Демографічні фактори.

Сегментування за демографічним принципом передбачає розподілення на групи за такими демографічними даними: віком, статтю, складом сім’ї, етапом життєвого циклу сім’ї, рівнем доходів за місяць, видом професії, рівнем освіти, релігійними переконаннями, національністю.

При сегментуванні за психографічними факторами покупців розподіляють на групи:

- За належністю до соціального класу – незаможні, середнього достатку, достатку більшого за середній рівень, високого достатку.

- За стилем життя – богемний, елітарний, молодіжний, спортивний.

- За особистими якостями – амбіційність, імпульсивність, авторитарність тощо.

- За адаптивністю споживачів до нового товару – розподіл споживачів за реакцією на появу нового товару або нової збутової концепції.

- Ступінь випадковості покупки – придбання товару носить випадковий характер; звичайна покупка тощо.

- Пошук вигоди – пошук на ринку товарів високої якості; високого рівня обслуговування; нижчої ціни.

- Статус постійного клієнта:

• відсутність такого статуту;

• наявність такого статусу в минулому;

• потенційний постійний клієнт;

• клієнт, який купує товар уперше;

• постійний клієнт.

Ідеальний ланцюжок маркетингової діяльності: сьогодні потенційний, завтра – постійний клієнт.

- Ступінь необхідності товару:

• потрібний постійно;

• потрібний інколи;

• зовсім не потрібний.

- Ступінь використання товару та ступінь лояльності до торгової марки:

• ніколи не купує продукцію даного підприємства;

• як правило, не купує продукцію даного підприємства;

• купує продукцію даного підприємства лише за нижчу ціну;

• здебільшого купує тільки продукцію даного підприємства.

- Ступінь готовності купити товар:

• не бажає купувати;

• не готовий купити зараз;

• недостатньо поінформований, щоб купити;

• цікавиться виробом;

• бажає купити виріб;

• обов’язково купить виріб.

- Емоційне ставлення до товару:

• ентузіаст;

• позитивне;

• байдуже;

• негативне;

• вороже.

  1. Анкетування, як метод опитування

 

В основі будь-якого опитування лежить спеціальна технологія, заснована на анкеті.

Анкета - комплекс взаємопов'язаних питань, на які опитуваний дає відповідь.

Складання анкет вимагає кваліфікованої праці психологів, фахівців у галузі маркетингу, економетрістов, фахівців-аналітиків.

Чи є загальні правила складання анкет?

Деякі правила, дотримання яких сприяють створенню гарної анкети, представлені нижче.

Зміст анкети

1. Зміст і кількість питань залежить від мети дослідження та форми опитування з урахуванням тривалості зв'язку з інформаторами.

2. В анкеті слід вказати питання для отримання відомостей про інформаторів (стать, вік, соціальний стан тощо), що з'явиться базою для подальшого аналізу різних груп опитуваних.

3. У більшості випадків важливо запитати про наявність нерухомості, забезпеченості товарами тривалого користування або про те, що дозволяє судити про рівень доходу інформаторів.

4. Необхідно передбачити питання, які контролюють послідовність відповідей інформатора, розуміння ним досліджуваної проблеми.

5. Не слід перевантажувати анкету малозначимими питаннями.

6. Анкету для заочного опитування слід супроводжувати інструкцією по її заповненню.

Послідовність питань

1. Питання повинні слідувати в логічній послідовності.

2. Першими слід ставити питання, що будять інтерес у інформатора.

3. Важкі або особисті питання варто задавати на кінці.

4. Питання, по яких буде здійснюватися класифікація інформаторів, слід задавати в кінці, тому що вони не цікаві для опитуваних.

Формулювання питань

1. Питання повинні бути точними. Слід уникати багатослівних пропозицій і повторів тексту.

2. Питання має бути легким для розуміння. Треба уникати технічних та професійних термінів.

3. Питання має викликати відповіді прямі і без вивертів. Питання, що зачіпають спогади, бажання, авторитет, виховання, соціальне середовище, не приносять гарних результатів.

 

 


Читайте також:

  1. V теорія граничної корисності визначає вартість товарів ступенем корисності останньої одиниці товару для споживача.
  2. Абіотичні та біотичні фактори.
  3. Агрегування та факторизація
  4. АНАЛІЗ ПОВЕДІНКИ СПОЖИВАЧА
  5. Біологічні небезпеки. Вражаючі фактори біологічної дії. Пандемії, епідемії, масові отруєння людей.
  6. Біологічні фактори
  7. Біотичні фактори
  8. Біотичні фактори та їх вплив на деревні рослини
  9. Вартість Internetу для підприємств-користувачів. Internet-технології та формування бізнес-фокусу споживача.
  10. Види девіантної поведінки
  11. Види політичної поведінки етногруп, які відстоюють власні інтереси
  12. Види та типи факторингових послуг




Переглядів: 598

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методи та засоби маркетингових досліджень. | Передмова

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.