Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Методичні рекомендації

Тестові завдання

Трудовий колектив як суб’єкт соціального діалогу

Варіант 5.

Методичні рекомендації

В основу відповіді на теоретичне питання студент повинен покласти Закон України „Про організації роботодавців, їх об’єднання, права і гарантії їх діяльності”, який визначає правові, економічні та організаційні засади створення і діяльності організації роботодавців, їх об’єднань, особливостей правового регулювання та гарантій їх діяльності, а також основні засади їх взаємодії з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, професійними спілками та їх об’єднаннями, іншим об’єднанням громадян, підприємствами, установами та організаціями.

Слід звернути увагу, що організації роботодавців, їх об’єднання створюються і діють з метою представництва та захисту прав та законних інтересів роботодавців у економічній, соціальній, трудовій та інших сферах, у тому числі в їх відносинах з іншими сторонами соціального діалогу.

В роботі повинен бути зроблений акцент на участі організацій роботодавців, їх об’єднань у веденні переговорів з укладенням колективних договорів і угод, їх укладеннями також у здійсненні контрольних та забезпечення їх виконання.

Особливу увагу слід звернути на участь організацій роботодавців, їх об’єднань у соціальному діалозі: для цього потрібно використати Закон України „Про соціальний діалог в Україні” та Генеральні угоди, укладені в останні роки.

В роботі необхідно врахувати, що Закон України „Про організації роботодавців” втратив чинність, а до деяких законів України внесені зміни. Це стосується насамперед законів України „Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності”, „Про громадські об’єднання”, „Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)”, „Про держану реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців”.

 

1. Поняття трудового колективу, його види і органи.

2. Правовий статус трудового колективу як суб’єкта соціального діалогу.

До правових інститутів колективного трудового права належать такі:

1) правовий статус організацій роботодавців;

2) трудовий договір;

3) трудова дисципліна;

4) робочий час.

Національна служба посередництва і примирення - це:

1) громадська організація;

2) державна установа;

3) господарське товариство;

4) самоврядна організація громадян.

Вибрати правильну відповідь(і) в тестах і обґрунтувати її(х).

 

Приступаючи до відповіді на теоретичне питання студентові варто звернути увагу на те, щодо сторін соціального діалогу на локальному рівні Закон України „Про соціальний діалог в Україні” відносить сторону працівників, суб’єктами якої визначаються первинні профспілкові організації, в разі їх відсутності – вільно обрані для ведення колективних переговорів представників працівників. Виходячи зі змісту норм названого Закону слід зробити висновок, що трудовий колектив, легальне визначення якого дає ст. 252-1 КЗпП України, не є суб’єктом соціального діалогу.

В той же час аналіз чинного законодавства свідчить про те, що трудовий колектив був і залишається учасником колективних трудових відносин. Цьому об’єктивно сформованому колективному утворенню належить ключова роль вирішення питань участі працівників в управлінні юридичною особою-роботодавцем, щодо свого представництва у соціальному діалозі.

В Україні закону про трудові колективи не було прийнято. Натомість у чинному законодавстві передбачаються конкретні повноваження саме трудового колективу. Особливу увагу слід звернути на повноважених трудового колективу у встановленні колективних умов праці, укладенні колективного договору. Взаємні зобов’язання роботодавця і трудового колективу щодо умов праці, у тому числі й у частині трудового колективу у формуванні, розподілі і використанні прибутку підприємства встановлені додаткових порівняно з чинним законодавством і угодами гарантій, соціально-побутових пільг закріплюється саме у колективному договорі – акті соціального партнерства.

В завершенні роботи потрібно визначити місце трудового колективу при вирішенні колективних трудових спорів (конфліктів).

 



Читайте також:

  1. Головні етапи кількісного аналізу та оцінювання ризику. Методичні підходи до визначення ризику.
  2. Деякі рекомендації щодо правил поведінки в умовах небезпеки землетрусу
  3. Деякі рекомендації щодо правил поведінки при зсувах та селях
  4. Деякі рекомендації щодо правил поведінки при зсувах та селях
  5. Деякі рекомендації щодо правил поведінки при пожежах
  6. Деякі рекомендації щодо правил поведінки при пожежах
  7. Додаткові методичні прийоми вивчення вищої нервової діяльності.
  8. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 1
  9. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 2
  10. Завдання, джерела інформації і методичні прийоми контролю
  11. Завдання, джерела інформації, методичні прийоми і послідовність процедури контролю
  12. Завдання, об’єкти, джерела інформації і методичні прийоми контролю розрахунків




Переглядів: 469

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тестові завдання | Диспетчерська система керівництва пристроями електрифікації і енергетики

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.