Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Характер характер

______________________ _____________________

______________________ _____________________

______________________ _____________________

______________________ _____________________

______________________ _____________________

 

 

Масова комунікація реалізує ряд соціальних завдань:

______________________________________________________

____________________________________________________________

œ


______________________________________________________

____________________________________________________________

 

______________________________________________________

____________________________________________________________

 

_______________________________________________________

____________________________________________________________

 

______________________________________________________

____________________________________________________________


Засоби масової інформації (ЗМІ)

 
 


Засоби масової комунікації (ЗМК)


œ
Інформація (від лат. informatio – роз’яснення, виклад) в широкому розумінні абстрактне поняття, яке має багато значень, в залежності від контексту.

 

 

Інформація є глобальною проблемою сучасності, бо саме від неї залежить успішний розвиток суспільства. У нездоровому суспільстві, як правило, є почуття інформаційного голоду.

 

 

Інформація -

 

 

Пануючі у закордонних учених точки зору на інформацію добре систематизував Ф. Махлуп:

1). __________________________________________________________

 

2). __________________________________________________________

 

3). __________________________________________________________

 

4). __________________________________________________________

 

В. Коганвиділив з усіх визначень спільні моменти. Це чотири компоненти:

1). __________________________________________________________

2). __________________________________________________________

 

3). __________________________________________________________

 

4). __________________________________________________________

 

 

       
   
œ
 
 

 


Згідно Закону України «Про інформацію» (ст. 18)існують такі види інформації:

Ø Статистична__________________________________________________________________________________________________

Ø Адміністративна______________________________________________________________________________________________

Ø Масова______________________________________________________________________________________________________

Ø Інформація про діяльність державних органів влади та органів місцевого і регіонального самоврядування__________________

______________________________________________________

Ø Правова_____________________________________________________________________________________________________

Ø Інформація про особу___________________________________

______________________________________________________

Ø Інформація довідково-енциклопедичного характеру_________

______________________________________________________

Ø Соціологічна __________________________________________

______________________________________________________

 

2. Становлення та розвиток науки про масову комунікацію.

У розвитку масового спілкування вирізняють дваперіоди – доіндустріальний та індустріальний - і чотириобов’язковихетапи:

1). дописемного до індустріального періоду;

2). писемного доіндустріального періоду;

індустріальний період – 3). друкарський етап, 4). аудіовізуальний.

На сучасному етапі говорять про існування новітнього, третього інформаційний період.

œ


Дописемний етап доіндустріального періоду ______________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Писемний етап доіндустріального періоду ________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Друкарський етап індустріального періоду _______________

________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________

Аудіовізуальний етап індустріального суспільства ________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Новітній період розвитку _______________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Системне вивчення масової комунікації розпочинається у ХХ ст., яке характеризувалося запровадженням магістерських програм з вивчення масової комунікації в найбільших університетах США.

 

Існує декілька етапів у розвитку науки про масову комунікацію:

 

ü Перший етап характеризувався ___________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

ü Другий етап мав такі особливості:_________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

ü

œ
Третій етапхарактеризувався____________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ü Четвертий етапвирізнявся ______________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Іноземні дослідження масової комунікації можна поділити на західніі східні.

Хронологічно першими були дослідження масової комунікації на ____________________________________________________________

 

 

 
 

 

 


європейська американська

 

Представниками європейської школи були іспанець Ортега-і-Гасет, француз Лебон, їхні послідовники розглядами засоби масової комунікації як ________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Американська школа була орієнтована на емпіричні дослідження, які спочатку проводилися переважно соціологами, психологами, істориками, тобто нефахівцями у масовій комунікації. Лише з роками дослідження масової комунікації стало самостійною наукою.

 

Одним з перших дослідників масової комунікації в США був тоді журналіст, політичний оглядач Волтер Ліппман. Його головна праця, яка вийшла в світ в 1922 р. називалася _____________________

 

 

œ
1940-ві рр. –конкретно-соціологічний підхід до вивчення масової комунікації, зокрема, ___________________________________

____________________________________________________________

 


теорія

«двоступеневого потоку інформації»,

відповідно до якої ________________

________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

«Процес і ефективність комунікації» (1954 р.)

 

«Чотири концепції комунікації» (1963 р.), в

основі якої лежить концепція,що стверджує ___

_________________________________________

_________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________

 

Виділяється 4 концепції масової комунікації:

v _______________________ концепція;

v тоталітарна концепція;

v _______________________ концепція або вільної преси;

v концепція соціальної відповідальності преси.

 

 

У 1960-ті рр. бурхливо розвиваються екранні засоби масової комунікації – телебачення, відео, комп’ютерні системи.

 

 


«Пізнання засобів інформації» (1964 р.)

__________________________________

_________________________________________

_________________________________________

 

 

1970-ті рр.теоретики розробили прийоми, методи та напрямки практичної журналістики: «слідча», «прецизійна» та «нова» журналістика.

 

 

Англійська школатеорії масової комунікації, засновником якої є Д. Максвейл -праця «Соціологія преси».

œ
Німецькідослідники– Г. Вагнер, В. Хагеман.У сучасній Німеччині добре відоме відділення засобів масової комунікації Інституту ________________________.

 

 

В Італіїпроблеми масової комунікації досліджують державний університет і приватний католицький університет «Сакро Куоре» (Мілан), у Римі – університет соціальних наук «Про Део».

У Римському університеті існує Італійський інститут публіцистики, засновником якого є ______________________ («Теорія і техніка масової комунікації»).

У Флорентійському університеті створено Міждисциплінарний центр комунікації як секцію Міжнародного комітету з дослідження масової комунікації.

У Трентонському університеті існує центр соціології масової комунікації як відділення секції масової комунікації Міжнародної соціологічної асоціації.

 

 

поставив проблему «макроціологічного підходу»

до засобів масової комунікації для пояснення __

____________________________________________

____________________________________________________________

 

 

Дж.Бекеллоніразом з Ф Розіті (1976 р.)
_________________________________________

_________________________________________

_________________________________________

_________________________________________

 

У радянські часидослідженнями проблем масової комунікації займалася ціла плеяда вчених.

 

 

У 1920-ті рр. В.І. Вернадський системно вивчав засоби масової комунікації, відзначаючи _______________________________

________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

В 1930-ті рр.___________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Глобально теоретичні проблеми масової комунікації за радянських часів почали досліджувати в роки хрущовської «відлиги» з 1956 р.Для 1960-х рр.характерна ______________________________

____________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________

œ
У Львівському університеті термін «масова комунікація» використовує професор В.Й. Здоровега у книзі «У майстерні публіциста» (1969 р.).

 

Лише в 1960-х рр. цей термін був легалізований у радянській науці. Серед перших дослідників були А. Алексєєв, Ю. Вооглайд, Ю. Воронцов, Г. Колосов, Л. Петров та ін.

 

 

У радянські часи дослідження масової комунікації розглядають з погляду ____________________________________________________

 

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Лише наприкінці 1970-х рр.у Москів виходить книга професора Ю.П. Буданцев «В контексті життя»_________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

З розпадом Радянського союзу в Україні почала формуватися наукова масово-комунікологічна школа.

 

 

Всерелині 1990-х рр.у Львові виходить навчальний посібник О.Д. Кузнецової «Основи масової комунікації», в якій вперше ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

На сучасному етапі розвитку дослідженню проблем масової комунікації приділяють увагу такі вчені як Почепцов Г.Г, Різун В.В. та ін. __________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________

 

 


Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  3. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  4. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  5. VII. Нахождение общего решения методом характеристик
  6. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  7. Автобіографія. Резюме. Характеристика. Рекомендаційний лист
  8. Автокореляційна характеристика системи
  9. Активний бюджетний дефіцитхарактеризу­ється спрямуванням коштів на інвестування еко­номіки, що сприяє зростанню ВВП.
  10. Активний характер соціальної політики.
  11. Акустичні характеристики порід
  12. Акцентуації характеру




Переглядів: 670

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Х. Джекобсон | Модель Г. Лассуелла (1948 р.).

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.