МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Модель Г. Лассуелла (1948 р.).Висновки Висновки ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________ ____________________________________________________________ Питання для самоконтролю: 1. Що таке «комунікація» та «масова комунікація»? 2. Що являє собою поняття «інформація»? 3. Які особливості масової комунікації? 4. Який характер притаманний масовій комунікації? 5. Які етапи розвитку масової комунікації існують? 6. Чим характеризуються чотири періоди становлення масової комунікації? 7. Які школи дослідження масової комунікації виділяє В.С. Корабейніков? 8. Які школи масової комунікації ще існували? 9. Як розвивалися дослідження масової комунікації в період радянських часів?
План лекції:
Рекомендована література: Основна література: 2, 3, 7, 10. Додаткова: 11, 16, 17, 18, 20, 21, 22, 23. 40, 44. Міні – лексикон: інформація, соціальна інформація, масова інформація, кількісна характеристика масової інформації, якісна характеристика масової інформації. 1. Загальна характеристика масової інформації та її види в масово-комунікаційній діяльності. Будь-яку інформацію, що функціонує в суспільстві, називають суспільною.
Будь-яка соціальна інформація може бути призначена для передачі: А). лише якійсь одній людині; Б). ___________________________________________________; В). ___________________________________________________
Однією з видів суспільної інформації є МАСОВА ІНФОРМАЦІЯ. Масова інформація -
Саме інформація, завдяки масовим комунікація, стає всезагальною і виводить людину в світ глобального суспільства, забезпечуючи інтенсифікацію функціонування усієї комунікаційної системи.
Соціальний характер циркулюючої у суспільстві масової інформації обумовлений наступними факторами, які визначають її сутність та специфіку: Ø зміст __________________________________________________ ____________________________________________________________;
Ø суб’єкт використання і призначення _______________________ ____________________________________________________________;
Ø специфіка звернення ____________________________________ ___________________________________________________ Масова інформація відображує суспільні процеси в цілому (економічні, політичні, демографічні та ін.), а також _______________ ________________________________________________________________________________________________________________________ Масовою інформацією,яка оприлюднюється,є: Æ повідомлення газет, журналів _____________________________ ____________________________________________________________;
Æ _______________________________________________________ ____________________________________________________________ У кожній державі ЗМІ є тим джерелом, яке передає левову частку масової інформації. інші джерела масової інформації, що не належать до ЗМІ (кіно, театри та ін.) передають меншу частку масової інформації.
Поняття «масова інформація» значно ширше за обсягом, ніж поняття «інформація», розповсюджена ЗМІ. До характерних рис масової інформації відносять: v направленість на масову аудиторію (суспільство, народ, групу, регіон, професію та ін.); v
____________________________________________________________; v _______________________________________________________ ____________________________________________________________;
v доступність: легкість сприйняття та засвоєння інформації, зручні способи її отримання;
v _______________________________________________________ ____________________________________________________________;
v _______________________________________________________ ____________________________________________________________;
v відкритість для участі в роботі органів інформації в різних формах (листа, відгуки, вихід в ефір).
Цінність масової інформації вимірюється, як правило, ступенем ____________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________ Кількісна характеристика масової інформації ____________ ________________________________________________________________________________________________________________________ Якісна характеристика масової інформації _______________ ________________________________________________________________________________________________________________________
__________________ __________________ ____________________ __________________ __________________ ____________________ __________________ __________________ ____________________ __________________ __________________ ____________________ __________________ __________________ ____________________ __________________ __________________ ____________________ __________________ __________________ ____________________ __________________ __________________ ____________________ __________________ __________________ ____________________ __________________ __________________ ____________________ 2. Види суспільств з позиції циркуляції в них масової інформації. Залежно від джерел отримання масової інформації існують наступні суспільства: предаграрне суспільство аграрне суспільство індустріальне суспільство інформаційне суспільство Також виділяють постінформаційне суспільство. Предаграрне суспільствохарактеризується ________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Аграрне суспільствохарактеризується ____________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Інформаційне суспільство характеризується _______________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Постінформаційне суспільствохарактеризується ___________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Зараз в Інтернеті відображається вся масова інформація, яка існує в традиційній формі. Формами такого «дзеркального» відображення є: Інтернет-газети, Інтернет-журнали, Інтернет-книги, Інтернет-радіо, інтернет-телебачення, Інтернет-кіно.
«Хто володіє інформацією, той править світом»!!! Чим більше інформації виробляють громадяни держави, тим більше їх держава претендує на гегемонію серед інших. ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
План лекції:
1. Поняття та структура комунікативного процесу. Теорії та моделі масової комунікації. 2. Загальна характеристика аудиторії ЗМК та врахування її інтересів.
Рекомендована література: Основна література: 2, 6, 7, 10. Додаткова: 11, 16, 20, 21, 22, 23. 27, 35, 39, 44, 46.
Міні – лексикон: комунікативний процес, комунікатор, комунікант, комунікат, професійний комунікант, одновекторна комунікація, багатовекторна комунікація, вербальний комунікативний процес, невербальний комунікативний процес, комунікативний канал, комунікативний бар’єр, кодування, декодування, інформація, аудиторія, спеціалізована аудиторія, масова аудиторія, цільова аудиторія, реальна аудиторія, потенційна аудиторія, громадська думка.
1. Поняття та структура комунікативного процесу. Теорії та моделі масової комунікації. Комунікація є важливим чинником існування суспільства, адже суспільства без спілкування немає. Воно є тим процесом, який і забезпечує утворення суспільства. Таким чином, комунікативний процес є основою спілкування, організація якого залежить від розуміння системи й структури процесу, а також природи комунікативного акту.
Комунікативний процес -
Природакомунікативного процесу характеризується в наступних аспектах:
Ø Історичний аспект______________________________________________________
Ø Типологічний аспект______________________________________________________
Ø Видовий аспект____________________________________________
Ø Онтологічний аспект _______________________________________
Ø Рольовий аспект ___________________________________________
Ø Функціональний аспект _____________________________________
Ø Стильовий аспект __________________________________________
Ø Формальний аспект _________________________________________
Ø Квалілогічний аспект _______________________________________
Ø Інструментальний аспект ____________________________________
Ø Культурологічний аспект ____________________________________
Ø Інформаціологічний аспект __________________________________
Ø Системний аспект __________________________________________
Ø Структурний аспект ________________________________________ Ø Технологічний аспект _______________________________________
Ø Мовленнєвий аспект ______________________________________ Структура, характер та системакомунікативного процесу виникають на основі форми участі комуніканта в процесі спілкування та форми взаємодії з предметом спілкування.
комунікант комунікант комунікант комунікант
___________________________ __________________________ ___________________________ __________________________ ___________________________ __________________________ ___________________________ __________________________ ___________________________ __________________________
На думку МакКвайла, можна виділити чотири типи комунікації, які, по суті, репрезентують аспекти комунікативного процесу, частково його фази: моделі трансмісії, моделі ритуалу, моделі привернення уваги і моделі рецепції.
Модель трансмісії:комунікативний процес розглядається як ____________________________________________________________.
Основні представники даної моделі: Г. Лассуелл, Р. Якобсон, К. Шеннон, В. Вівер, В. Шрамм та ін. ВІДПРАВНИК ОДЕРЖУВАЧ Ця модель виражає _____________ суть комунікативного процесу.
В процесі комунікативного процесу виділяють 5 складових елементів:
У відповідності з цією структурою Лассуелл виокремлює наступні розділи дослідження комунікації, кожний з яких представляє собою відповідь на питання: ‼ аналіз управління ______________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________; ‼ аналіз змісту _________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________; ‼ аналіз засобів та каналів _______________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________; ‼ аналіз аудиторії ______________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________; ‼ аналіз результатів («ефектів») _________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________
Модель Шеннона-Уівера (1949 р.) Перевага моделі Шеннона-Уівера має ряд обмежень: Ë вона механістична - _____________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________;
Ë вона абстрагується від змісту___________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________;
Ë комунікаційний процес __________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________
Циркулярна модель _____________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Модель двоступеневої комунікації ________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Модель «ВПКО» Д. Берло (1960 р.) ВІДПРАВНИК – ПОВІДОМЛЕННЯ – КАНАЛ – ОТРИМУВАЧ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Нелінійна модель Т. Ньюкомба __________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Мозаїчна модель Л. Бейкера _____________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Спіральна модель Ф. Деніса ____________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Модель Осгуда-Шрамма ________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Складові елементи комунікативного процесу за Осгудом-Шраммом: P відправник ____________________________________________ ____________________________________________________________; P кодування_____________________________________________ ____________________________________________________________; P декодування____________________________________________
P повідомлення__________________________________________ ____________________________________________________________; P канал_________________________________________________ ____________________________________________________________; P отримувач_____________________________________________ ____________________________________________________________; P одержувач_____________________________________________ ____________________________________________________________; P зворотній зв’язок_______________________________________ ____________________________________________________________ Модель ритуалу:модель Дж. Карея. Комунікативний процес на ритуальній моделі спілкування являє собою акт об"єднання людей в одну групу або підтримання такої єдності.
Модель привернення уваги (розголосу): комунікація як демонстрація й привернення уваги. Модель охоплює масово-медійні процеси і розрахована на масовий вплив.
Модель рецепції (сприймання): кодування й декодування висловлювання. Основні представники: Ю. Лотман, Дж. Гербнер та ін. ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Теорії масової комунікації
___________________________________ ___________________________________ ___________________________________ ___________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
___________________________________ ___________________________________ ___________________________________ ___________________________________ ___________________________________ ___________________________________ ___________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________ __________________________________ __________________________________ __________________________________ __________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________ __________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Неефективним є той комунікативний процес, який має ____________________________________________________________.
Якісна комунікація, коли ________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.
Сутність аудиторії полягає не в тому, що вона складається з окремих людей, а в тому, що вона відображає їх взаємозв’язки між собою, із суспільством у цілому в процесі масового спілкування.
Аудиторія безумовно є однією з різновидностей маси, як суб’єкта суспільної свідомості.
Аудиторія – це Величина аудиторії є показником значимості засобу масової комунікації і, з іншого – масштабів у масовій комунікації і, з іншого – масштабів його впливу.
Сутність аудиторії може бути емпірично зафіксована у двох специфічних сукупностях ознак: v перша ознака – _________________________________________ ____________________________________________________________
v друга ознака – __________________________________________ ____________________________________________________________
Інша специфічна група ознак реалізується у вигляді оціночного ставлення аудиторії до системи засобів масової комунікації, її компонентів. Ця сукупність ознак аудиторії ЗМК проявляється ________________________________________________________________________________________________________________________
спеціалізована цільова масова
Включення аудиторії в процес духовного спілкування за допомогою засобів масової комунікації - _________________________ ____________________________________________________________ Підставою для розподілу аудиторії на потенційну і реальну часто є тільки володіння засобом інформації. Спеціалізована і масова аудиторія.Важливим є ____________________________, яка вичленовується в межах масової комунікації, сприйняття якої не передбачає спеціальної підготовки аудиторії, але розрахована на специфічну структуру інтересів, яка передбачає підвищену орієнтацію на визначений вид інформації.
Цільова аудиторіяможе обмежуватися епізодичним і коротким існуванням у зв’язку з актуалізацією визначеної низки проблем. При вивченні процесу формування громадської думки цільова аудиторія становить значний інтерес.
Для конкретного аналізу відношення аудиторії до масової інформації представлена система рівнів відношень, які побудовані «по лінії споживання», вибору масової інформації:
ü місце системі масової інформації, вибір засобів (газети, журнали, радіо. телебачення); ü ü вибір джерел інформації у рамках окремих засобів (_________ ______________________________________________________);
ü ______________________________________________________ ______________________________________________________;
ü _______________________________________________________ ______________________________________________________; ü актуалізація інформації у свідомості й поведінці споживача інформації.
пізнавальний ефект ефект самоствердження ефект самопізнання ефект солідарності, узагальнення
емоційний ефек
Результати впливу ЗМІ можуть проявлятись у трьох сферах: інформаційна мотиваційна поведінкова Три основні параметри,які визначають досягнення сприйняття аудиторією інформації: v параметр _____________________ змісту;
v параметр _____________________ змісту;
v параметр _____________________ змісту.
Існує три групи характеристик аудиторії: формально-ситуативна: · місце проведення зустрічі; · розмір аудиторії; · __________________________; · __________________________. соціально-демографічні: · соціальний статус; · рівень освіти і культури; · __________________________; · __________________________; · __________________________; ·
психологічні характеристики людей: · психічні процеси (пізнавальні, вольові, емоційні); · психічні стани (_______________________ _________________________________________________________________________); · психічні властивості особистості (спрямованість, ______________________ _________________________________________________________________________); · психічні утворення (знання, навички, уміння, звички).
Психологічні якості аудиторії: Установка _________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Очікування_________________________________________ ___________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Темперамент _______________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|