Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Фактор фактор

Висновки

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

œ
________________________________________________________________________________________________________________________

Питання для самоконтролю:

  1. Що таке комунікативний процес?
  2. Хто є учасниками комунікативного процесу?
  3. Які існують аспекти комунікативного процесу?
  4. Які моделі комунікації виділяє МакКвайл?
  5. Що таке аудиторія?
  6. Які існують загальні ознаки аудиторії
  7. Які види/типи аудиторії ви запам’ятали?
  8. Назвіть потреби аудиторії.
  9. Назвіть ефекти, які існують для задоволення потреб аудиторії?
  10. Які психічні якості властиві аудиторії?

 

 

œ
ТЕМА 4. ФІГУРА КОМУНІКАТОРА В МАСОВО-КОМУНІКАЦІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ.

План лекції:

    1. Комунікатор як суб’єкт масової комунікації.
    2. Типи комунікаторів в масовій комунікації.

 

Рекомендована література:

Основна література: 2, 7, 10.

Додаткова: 11, 16, 18, 21.

39, 40, 44, 46.

Міні – лексикон: комунікатор, комунікант, комунікат, професійний комунікатор, непрофесійний комунікатор, професійний мовець, професійний співбесідник, агітатор, пропагандист, журналіст, іміджмейкер, піарник, рекламіст, прес-секретар, публіцист, редактор.

 

 

1. Комунікатор як суб’єкт масової комунікації.

Масова комунікація є середовищем, в якому працюють різні фахівці слова. Одним із важливих компонентів системи масової комунікації є КОМУНІКАТОР.

 
 


Комунікатор -

 
 


Необхідність аналізу комунікаторів як учасників процесу спілкування є беззаперечним.Власне, характер, зміст, спрямування комунікації залежить від постатей комунікаторів.

 

Процес комунікації відбувається у формі породження висловлювання, повідомлення, твору, тексті і у формі сприймання та розуміння висловлювання, повідомлення, твору.

 

œ
З погляду форми комунікації комунікатори поділяються на:

 
 


комунікат комунікант

Комунікат -


Комунікант -


Комунікатори шляхом змін комунікативних потоків впливають на цінності та мотиваційні установки комуніканта та прагнуть досягнути змін в поведінці аудиторії.

 

 

Від особи комунікатора в більшій мірі залежать ефективність його виступу, адже сприйняття будь-якого повідомлення, опосередковується сприйняттям особистості комунікатора.

M відсутність страху виступу;

M__________________________________;

M ____________________________;

Mпрофесійна приналежність;

M_____________________________

_____________________________________

œ
Індивідуально-особистісні характеристики комунікатора:

                   
       
 
 
Фізичні дані та зовнішність
     
 


Характеристики зовнішності_________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

В комунікативних характеристиках ___________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Внутрішні характеристики __________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Якщо створити соціально-психологічну модель образу комунікатора, потрібно виділити два основні фактори:

       
   


«компетентності-переконання» «повага-привабливість»,

«комунікатор-аудиторія»

_____________________________ ___________________________

_____________________________ ___________________________

_____________________________ ___________________________

_____________________________ ___________________________

_____________________________ ___________________________

_____________________________ ___________________________

_____________________________ ___________________________

_____________________________ ___________________________

_____________________________ ___________________________

_____________________________ ___________________________

_____________________________ ___________________________

_____________________________ ___________________________

Наявність в образі комунікаторів високого рівня позитивних характеристик з обох факторів слугує доказом того, що їх образ, який склався в аудиторії, буде сприяти ефективності переданих ними повідомлень.

œ
Завдання комунікаторівполягає в _______________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Отже, функція комуніканта –встановлення та підтримання контакту з комунікатом.

 

 

Встановити контакт із співбесідником означає забезпечити реакціюзгоди співбесідника на встановлення контакту. Забезпечення такої реакції з боку комуніканта означає використання ним певної системи комунікативних технік, методів, способів, певної інформації, вираження почуттів, емоцій та організації комунікативного процесу.

 

Згода між комунікаторами може виникати в результаті повного або часткового порозуміння. Саме ступенем порозуміння і визначаеться ефективність комунікативного процесу.

2. Типи комунікаторів в масовій комунікації.

 

 

У ролі комунікантів масового спілкування виступають:

       
   

 


професійні комуніканти непрофесійні комуніканти

 

 
 


Професійний комунікант -

 


На основі соціально-психологічного підходу до дослідження професійних комунікаторів, представників даної групи можна класифікувати у відповідності:

v з їх діловими якостями (ступінь майстерності, професійним відношенням до справи, дисципліною);

v _______________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________;

v

œ
_______________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________;

v характерологічних якостей (______________________________

___________________________________________________________);

v фізичних якостей.

 

 
 

 

 


актуальність теми подача теми

 

розробка теми

 

Професійні комуніканти є визначальним чинником масового спілкування, від них залежить якою буде МАСОВА КОМУНІКАЦІЯ.  

 

 

 

 
 

 

 


Професійні мовці формуються на основі усвідомлення процесів породження висловлювання, механізмів виникнення повідомлення, усвідомлення тих факторів, які впливають на мовця під час виникнення повідомлення.

 

 

Професійними співбесідниками можуть бути читачі, глядачі, слухачі, які виступають в ролі аналітиків та інтерпретаторів мовлення.

œ
До основних типів професійних комунікаторів належать:

C агітатор ______________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________;

 

C журналіст ____________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________;

 

C іміджмейкер __________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________;

 

C піарник _______________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________;

 

C політик _______________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________;

 

C прес-секретар _________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________;

 

C пропагандист_________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________;

 

C публіцист _____________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________;

 

C редактор ______________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________;

 

C рекламіст _____________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

œ
Висновки

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Питання для самоконтролю:

  1. Хто такий комунікатор?
  2. На кого з погляду форми комунікації поділяються комунікатори?
  3. Дайте визначення поняттям «комунікант» та «комунікат».
  4. Які існують основні вимоги до комунікатора?
  5. В чому полягає завдання комунікатора в масовій комунікації?
  6. На які дві групи поділяються комунікатори?
  7. Кого можна віднести до професійних комунікаторів?
  8. Що є важливим в комунікації для професійного комунікатора?
  9. Назвіть основні типи професійних комунікаторів.

œ
ТЕМА 5. МАСОВИЙ ВПЛИВ ЯК КОМУНІКАЦІЙНИЙ ПРОЦЕС.

План лекції:

1. Поняття та основи масово-комунікаційного впливу.

2. Основи технології масово-комунікаційного впливу.

 

Рекомендована література:

Основна література: 6, 7, 10.

Додаткова: 11, 20, 23.

40, 43.

Міні – лексикон: вплив, масовий вплив, маси, масове зараження, масове навіювання, масова маніпуляція, масово-комунікаційна регуляція, масова саморегуляція, масова рефлексія, масове наслідування, масифікатор, технології масово-комунікаційного впливу, циркулярна реакція, манніпулятивна технологія.

 

 

1. Поняття та основи масово-комунікаційного впливу.

Вплив -

       
 
 
   



Читайте також:

  1. I визначення впливу окремих факторів
  2. II. Багатофакторний дискримінантний аналіз.
  3. Абіотичні та біотичні фактори.
  4. Агрегування та факторизація
  5. Адаптація до абіотичних факторів середовища.
  6. Адаптація організму до зовнішніх факторів середовища.
  7. Алгоритм однофакторного дисперсійного аналізу за Фішером. Приклад
  8. Анализ влияния факторов на изменения фонда рабочего времени
  9. Аналіз впливу факторів на зміну сумми гуртової реалізації
  10. Аналіз факторів впливу на обсяги виробництва суспільного продукту.
  11. Аналіз факторів і причин відхилень від плану введення виробничих потужностей і основних фондів
  12. Аналіз факторів, що впливають на цінову політику.




Переглядів: 1080

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Модель Г. Лассуелла (1948 р.). | Масовий вплив -

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.