МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Українська православна церква та загальний сучасний стан релігій в Україні.Боротьба за незалежну руську митрополію та українську православну церкву розгорнулася відразу після офіційного хрещення України-Русі. Але свої спроби досягти бажаного навіть старання собору, що був зібраний за часів правління Ярослава Мудрого у 1504 р. закінчувалися невдачами. Після розриву стосунків між Римом і Константинополем візантійські імператори схиляють на свою сторону київських князів та ієрархів. Зважаючи на те, що згадані події сталися у 1054 р. безпідставними постають твердження деяких християнських богословів про нібито початково-православний характер вірувань Київської Русі. Після монголо-татарської навали митрополитча кафедра Києва існує лише формально. А в 1325 р. і взагалі переноситься в Москву. У 1448 р. Київську кафедру очолює, за згоди Константинопольського патріарха , Іона – український ієрей. Ця дата і вважається початком автокефалії Руського православ’я, а у 1589 р. на Русі взагалі встановлюється патріаршество. У 1668 р. константинопольський патріарх дає згоду на перехід київської митрополії під юрисдикцію Москви, з цього часу починається рух за автокефалію православної церкви в Україна. Цей рух активізується в сер. 19 ст. національно-патріотичними політичними силами України, набуває інтенсивності після Лютневої та Жовтневої революцій. Проте зростаюче невдоволення офіційним православ’ям спонукає передові релігійно-політичні сили кликати у 1921 р. в Києві Всеукраїнський православний церковний собор, який проголошує створення УАПЦ, затверджує її канон, хіротинизує (рукопокладає) ієрея Василя Липківського на першого єпископа УАПЦ та митрополита всієї України. Але у 30‑х роках починається жорстоке переслідування УАПЦ сталінським режимом, яка звинувачується в контрреволюційній націоналістичній пропаганді. зараз УАПЦ вільно функціонує в Україні очолювана патріархом Дмитрієм (Яремою), поряд із Українською православною церквою, тією, що знаходиться в канонвстичній залежності від Москви, очолювана митрополитом Володимиром Сабоданом та УПЦ КП очолювана митрополитом Філаретом (Денисенко) та УГКЦ. В Україні діють також протестантські церкви, секти та деномінації баптистів, п’ятидесятників, адвентистів, реформатів та ін., зростають громади мусульманського віровизнання, іудаїзму, відроджуються дохристиянські релігійні вірування слов’ян – язичництво, що найбільш репрезентативно представлено в діяльності нещодавно створеної громади РУН віри, поширюються також неорелігії – товариство послідовників Шрі Чін Мое, Шрі Ауробіндо, Всесвітня громада свідомості Кріпни (Рух харе Крішна), Реріхівське товариство, церква саєнтології Рона Хаббарда, різноманітні езотеричні, магічні секти і рухи. Читайте також:
|
||||||||
|