МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Запровадження християнства в Київській Русі.Дохристиянські релігійні вірування слов’ян. Релігія в контексті історії українського народу Лекція Релігійні переконання та обряди слов’ян на етапі патріархально-родового ладу характеризуються поширенням: 1. Первісної магії; 2. Культом предків патріархального походження та 3. Культом природи. Магія поставала стрижнем духовного життя слов’ян тих часів виступаючи не тільки основою обрядовості, але й знаходячи своє функціональне застосування в побуті, промислово-господарській діяльності тих часів. В землеробстві і скотарстві, полюванні та рибальстві давні слов’яни спиралися на магічні ритуали аби досягти бажаної мети. Культ предків характеризується патрілініальністю – майже повною відсутністю жіночих божеств. Центральною фігурою обрядовост постає чур або щур – містичний покровитель роду, що в якості світлої потойбічної сили виступає оборонцем проти злих духів; давні замовляння «чур мене!» сягає корінням саме давнослов’янського культу предків. Культ природи знайшов своє втілення в пантеоні богів, чисельних святах і поклоніннях. Безумовна першість серед богів належить Перуну – творцю блискавки, в постаті якого є щось подібне до індійського Індри, грецького Зевса, римського Юпітера, германського Тора. Але сприйняття Перуна в свідомості тогочасних віруючих виявляло органічність і уявленням про безмежне небо уособлене Сварогом. Боги сонця, вітру, вогню – Дажьбог, Хорс, Стрибог і покровитель скотарства Велес – вважалися сварожичами – синами Сварога. Окрім цього існували і інші боги – покровителі різних видів господарської діяльності. Ці генотеїстичні за характером вірування влилися в більш пізні вже християнські уявлення слов’ян: день зимового сонцестояння – злився з Різдвом Христовим, купальні свята перетворилися в день Іоанна Хрестителя, тощо. Із релігій світу, що поширювалися на початку нашої ери на території Русі слід назвати християнство, іслам, іудаїзм. Щодо християнства то воно від спорадичного проникнення в язичницьке середовище через епоху запеклого протиборства із іншими вірами сягає цілковитого утвердження на території України стали пізньоантичні міста причорномор’я, що перетворювалися в міста заслання опозиціонерів митрополії. Так повідомляється, що засланий на каменоломні Херсонесу Климент, нібито учень ап. Петра був страчений там у 101 р. н.е. – його з якорем на шї кинули в море. На стародавньому цвинтарі в Керчі знайдена могила християнина Європиия, що був похований тут у 304 році н.е. Але окрім епіграфічних та археологічних цінними є також письмові пам’ятки. Відоми християнський письменник Тертулліан (2-3 ст.н.е.) писав: «…підкорились Христу краї сарматів, даків, германців, скіфів.» З 5 по 8 ст. активно констатується самостійне державне утворення східних слов’ян – Руська земля – серцевина майбутньої Київської Русі. Значне його піднесення синхронізувалося з діяльністю визначних християнських місіонерів Кирила і Мефодія, просвітницька діяльність яких мала своїм результатом створення нової словянської писемності, широкий загальнокультурний резонанс. Князь Аскольд першим серед київських князів звернувся до християнства, це сталося у 60-х роках 9 ст. Пізніше шану та повагу йому віддавала Ольга та інші київські можновладці. Але остаточно його утверджує Володимир, який у 988 р. навертає народ у нову віру, порубавши язичницьких ідолів та піддавши вогнищу їхні капища. В ці часи Русь опиняється серед решти країн, де сповідуються інші віровчення: Волзької Болгарії, де панує іслам іудейської Хазарії. Але саме християнство стає ідеологічною основою молодої держави, хоча повне його прийняття розтягнулося аж до 14 ст. В процесі свого поширення воно активно пристосовувалось до попередніх вірувань та обрядів неофітів, включало їх у загально християнський контекст, надаючи їм дійсно християнської тональності та забарвлення. Прийнявши християнство та поєднавшись із Візантією Володимир дав можливість Русі широко інтегруватися у загально християнський культурний контекст. Читайте також:
|
||||||||
|