МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАНВСТУП З основи трудового права 1. Дайте визначення трудового права? 2. Який порядок укладання трудових договорів? 3. Які види трудових договорів ви знаєте? 4. Що таке «контракт» ? 5. Що таке «колективний договір» ? 6. що значить «суміщення професії»? 7. Що таке «сумісництво» ? 8. Що належить до змісту трудових правовідносин ?
Життя суспільства багатогранне і різноманітне. Його вивчають різні науки. Історія України є складовою історичних наук, які вивчають в хронологічній послідовності хід розвитку суспільства. Історія України відіграє велику роль у процесі формування політичної культури, національної самосвідомості, історичного мислення, громадянської позиції студентів. Навчальний план передбачає 81 годину на вивчення історії України, із них на самостійну роботу – 33 години, решту часу – на аудиторне вивчення програмного матеріалу. Матеріалу багато, а часу відводиться мало. В методичній розробці зроблена спроба відібрати найважливіші події, які дадуть можливість отримати знання з історії України, будуть базою для розуміння студентами історичних процесів сьогодення! Головну увагу приділено вивченню розвитку національно-визвольного руху, історії української державності. Запропоновані методи і форми викладу матеріалу сприятимуть полегшенню розуміння і запам’ятовуванню тексту, виробленню умінь і навичок аналізувати та узагальнювати матеріал, робити порівняльну характеристику. Матеріал скомпоновано по модулях, які об’єднують декілька тем програмного матеріалу, що виноситься на самостійне і аудиторне вивчення. Закінчується вивчення модуля проведенням семінарського заняття. У методичній розробці частина матеріалу подається у вигляді тез, схем, таблиць, вказуються основні поняття, які повинні засвоїти студенти, пропонуються різні завдання, експрес-тести, аналітичні тести, тести. Тести допоможуть студентам засвоїти хронологію, розв’язання експрес-тестів сприяє більш глибокому вивченню програмного матеріалу, аналітичні тести і завдання спонукають студентів до творчої діяльності, виробляють уміння узагальнювати матеріал, робити висновки. В даній методичній роботі даються вказівки по вивченню матеріалу, що вивчається аудиторно.
спеціальність 5.091716 «Бродильне виробництво і виноробство» 5.091713 «Зберігання і переробка зерна» 5.090247 «Експлуатація і ремонт обладнання харчових виробництв»
ТЕМА 1: НАЙДАВНІША ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
План 1. Первісні люди та спосіб їх життя. Періоди розвитку первісного суспільства. 2. Трипільська культура. 3. Кіммерійці, скіфи, сармати. 4. Антична цивілізація Північного Причорномор’я.
Ключові терміни та поняття Автохтон, українська народність, українська нація, українська національна ідея, палеоліт, мезоліт, неоліт, неолітична революція, бронзовий вік, залізний вік, трипільська культура, античні міста держави Північного Причорномор’я: Ольвія, Пантікапей, Тіра, Феодосія, Херсонес, Боспорське царство. Опорний конспект Стародавня історія України
1. Первісні люди та спосіб їх життя
Історію первісного суспільства вчені поділяють на кілька періодів залежно від матеріалу та технології виготовлення знарядь праці: палеоліт, мезоліт, неоліт, енеоліт, бронзовий і залізний вік. Найдавнішою епохою в історії людства був ПАЛЕОЛІТу перекладі з грецької мови походить від двох слів «палайос» «літос» стародавній камінь стародавньо-кам'яний вік (1 млн років тому — 11 тис. років тому) Історики поділяють його на ранній (1 млн років тому - 35 тис. років тому) і пізній (35 тис. років тому - 11 тис. років тому)
На зміну палеоліту приходить — МЕЗОЛІТ середній камінь середньо-кам'яний вік (11 тис. років тому — 6 тис. років тому)
Льодовик відступив. Змінюються кліматичні умови — змінюються рослинний і тваринний світ. Людина знову займається збиральництвом, рибальством, але головним продовжує залишатися полювання. Щоб воно було результативним, людина винайшла лук і стріли. Удосконалюються знаряддя праці (долото, тесло, сокира), мова і релігія. Відомі пам'ятки: с. Білолісся, Гиржеве, Мирне (Одещина), с. Осоко-рівна (Надпоріжжя), Крим.
МЕЗОЛІТ змінюється НЕОЛІТОМ
«Неолітична революція» Відтворювальний тип господарства Ø З'являється землеробство Ø » скотарство Ø » прядіння і ткацтво Ø » глиняний посуд (виготовлений без наявності гончарного круга шляхом ліплення). Ø Розвивається сусідська община. Виникають племена — це об'єднання декількох родів. А племена об'єднуються у союзи племен. Удосконалюються мова і релігія. Відомі пам'ятки: с. Кам'яна Могила (Донецька обл.) — близько 500 поселень.
Людина познайомилась з міддю. Мідь починає широко використовуватись і поступово витісняє камінь. З міді виготовляють: а) знаряддя праці; б) предмети побуту; в) зброю. Знаряддя праці за енеоліту
Активно виявила себе Трипільська культура (див. наступну сторінку). Бронзовий вік (2 тис. років тому) Людина навчилась виготовляти бронзу. Бронза — це сплав міді і олова. Бронза починає широко використовуватися. Поширюються вироби із штучно створеного сплаву. Розвивається бронзоливарне ремесло. Утворюються великі союзи племен. Посилюється майнове розшарування: ■ відбувається ісуспільний поділ праці (суть: землеробство відокремлюється від скотарства) ■ відбувається перехід від матріархату допатріархату. ■ а) головну роль у житті починає відігравати чоловік; ■ б) рід рахується по чоловічій лінії за схемою: ■ Дідусь ® батько ®син ■ Частими в цей період стають війни.
Причини: а) з метою пограбування; б) щоб розширити територію племені; в) заради кровної помсти.
ØЗ'являється приватна власність. ØАктивізуються торговельні відносини (обмін ® роль грошей виконує худоба). ØУдосконалюються мова і релігія. Відомі пам'ятки: пам'ятки давньокам’яної катакомбної, зрубної культури та культур шнуркової кераміки. Залізний вік (кінець 2 тис. років - початок 1 тис. років тому) Людина металургійним способом навчається (із болотної руди) виготовляти залізо. Воно починає широко використовуватися. Земля стає предметом купівлі продажу і зосереджується в руках окремих сімей. Так виникають земельні династії. Відбувається поглиблення суспільного поділу праці. Завершується розклад первіснообщинного ладу. Формується станово-класове суспільство. Україна була втягнута у велике переселення народів.
1,5 – 1 млн. років тому відбулося заселення людиною території сучасної України СТАРОДАВНЯ ІСТОРІЯ УКРАЇНИ
2. Трипільська культура (4 тис. років тому — 2 тис років тому)
Називається так, бо вперше знайдена і досліджена в селі Трипілля, що на Київщині, відомим українським археологом, етнографом і істориком Вікентієм Хвойкою наприкінці XIX ст. (1896 р.). Ця культура займала велику територію - межиріччя р. Дніпра і р. Дністра (див. схему):
р.Дністер р. Дніпро
Основним заняттям трипільців було
Землю обробляли орним способом: в них був плуг. Сіяли пшеницю, ячмінь, просо. Зерно збирали дерев'яними серпами з крем'яними лезами. Урожай розмелювали кам'яними зернотерками.
Знали трипільці і
Виліплювали з глини і опалювали в печах глиняний посуд. Він був орнаментований. Заслуговує на увагу трипільське
Складалося із двох приміщень:
Житло мало солом'яну стріху, двері, вікна, димар, піч-підлогу,що була глиняною + вистелялася очеретом. М. Грушевськийвважає трипільців «пращурами слов'ян». М. Брайчевський:«Трипільська культура послужила фундаментом до майбутньої слов'янської культури».
Велику роль в історії України відіграли античні міста-держави Північного Причорномор'я: · Ольвія (у перекладі «щаслива»), Пантікапей, Тіра, Феодосія; · Херсонес (у перекладі «півострів таврів»); · Боспорське царство.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|