Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

ВСТУП

З основи трудового права

1. Дайте визначення трудового права?

2. Який порядок укладання трудових договорів?

3. Які види трудових договорів ви знаєте?

4. Що таке «контракт» ?

5. Що таке «колективний договір» ?

6. що значить «суміщення професії»?

7. Що таке «сумісництво» ?

8. Що належить до змісту трудових правовідносин ?

 

Життя суспільства багатогранне і різноманітне. Його вивчають різні науки. Історія України є складовою історичних наук, які вивчають в хронологічній послідовності хід розвитку суспільства. Історія України відіграє велику роль у процесі формування політичної культури, національної самосвідомості, історичного мислення, громадянської позиції студентів.

Навчальний план передбачає 81 годину на вивчення історії України, із них на самостійну роботу – 33 години, решту часу – на аудиторне вивчення програмного матеріалу.

Матеріалу багато, а часу відводиться мало.

В методичній розробці зроблена спроба відібрати найважливіші події, які дадуть можливість отримати знання з історії України, будуть базою для розуміння студентами історичних процесів сьогодення! Головну увагу приділено вивченню розвитку національно-визвольного руху, історії української державності.

Запропоновані методи і форми викладу матеріалу сприятимуть полегшенню розуміння і запам’ятовуванню тексту, виробленню умінь і навичок аналізувати та узагальнювати матеріал, робити порівняльну характеристику.

Матеріал скомпоновано по модулях, які об’єднують декілька тем програмного матеріалу, що виноситься на самостійне і аудиторне вивчення. Закінчується вивчення модуля проведенням семінарського заняття.

У методичній розробці частина матеріалу подається у вигляді тез, схем, таблиць, вказуються основні поняття, які повинні засвоїти студенти, пропонуються різні завдання, експрес-тести, аналітичні тести, тести.

Тести допоможуть студентам засвоїти хронологію, розв’язання експрес-тестів сприяє більш глибокому вивченню програмного матеріалу, аналітичні тести і завдання спонукають студентів до творчої діяльності, виробляють уміння узагальнювати матеріал, робити висновки.

В даній методичній роботі даються вказівки по вивченню матеріалу, що вивчається аудиторно.

 

 

спеціальність 5.091716 «Бродильне виробництво і виноробство»

5.091713 «Зберігання і переробка зерна»

5.090247 «Експлуатація і ремонт обладнання харчових виробництв»

Найменування розділів і тем Кількість годин
всього з них
аудиторних самостійних
Вступ. Найдавніша історія України   Утворення і розвиток ранньофеодальної держави Київської Русі   Галицько – Волинське князівство   Семінарське заняття   Українські землі під владою Литви та Польщі (ХІV – перша половина ХVІІ ст.)   Визвольна війна українського народу середини ХVІІ ст.. Утворення козацької держави     Соціально-економічний та політичний розвиток України в другій половині ХVІІ – ХVІІІ ст..   Семінарське заняття   Українські землі під владою Російської та Австрійської імперій у першій половині ХІХ ст.. Українські землі в другій половині ХІХ ст..     Україна на початку ХХ ст..(1900-1914рр.)   Україна в роки І світової війни   Українське національно-державне відродження 1917 – 1920 рр. Українська РСР в умовах непу (1921 – 1928 рр)   Семінарське заняття   Українська РСР в умовах модернізації (1928 – 1939 рр.)                                                       -                 -               -   -   -         -     -       -       -      
  Західноукраїнські землі в 1921 – 1939 рр.   Україна в роки Другої світової війни   Семінарське заняття   Післявоєнна відбудова і розвиток України в 1945 – середині 1950-х рр.   Україна в умовах десталінізації (1953 – 1964 рр.)   Україна у період стабілізації радянської системи та загострення її соціально – економічної та політичної кризи (1965 – 1985 рр.)   Розпад Радянського Союзу і відродження незалежності України   Україна в умовах незалежності   Семінарське заняття                         -         -                   -             -     -
ВСЬОГО

 

 

ТЕМА 1: НАЙДАВНІША ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

 

План

1. Первісні люди та спосіб їх життя. Періоди розвитку первісного суспільства.

2. Трипільська культура.

3. Кіммерійці, скіфи, сармати.

4. Антична цивілізація Північного Причорномор’я.

 

Ключові терміни та поняття

Автохтон, українська народність, українська нація, українська національна ідея, палеоліт, мезоліт, неоліт, неолітична революція, бронзовий вік, залізний вік, трипільська культура, античні міста держави Північного Причорномор’я: Ольвія, Пантікапей, Тіра, Феодосія, Херсонес, Боспорське царство.

Опорний конспект

Стародавня історія України

 

1. Первісні люди та спосіб їх життя

 

Історію первісного суспільства вчені поділяють на кілька періодів залежно від матеріалу та технології виготовлення знарядь праці: палеоліт, мезоліт, неоліт, енеоліт, бронзовий і залізний вік.

Найдавнішою епохою в історії людства був ПАЛЕОЛІТу перекладі з

грецької мови походить від двох слів

 
 

«палайос» «літос»

стародавній камінь

 
 


стародавньо-кам'яний вік

(1 млн років тому — 11 тис. років тому)

Історики поділяють його на ранній (1 млн років тому - 35 тис. років тому) і пізній (35 тис. років тому - 11 тис. років тому)

РАННІЙ ПАЛЕОЛІТ ПІЗНІЙ ПАЛЕОЛІТ
· Людина з’являється на території України – відбувається поступове залюднення території України; · людина займається привласню вальним господарством; (збиральництвом, рибальством, мисливством); · Людина виготовляє примітивні знаряддя праці (із дерева і шкіри) (кам’яне рубило, скребло, гостроконечник); · Живе людина стадом і в пошуках їжі переходить з місця на місце (кочовий спосіб життя); · Мова відсутня. Люди спілкуються між собою за допомогою жестів і звуків; · Фізичний тип людини – архантроп; · 150 тис. років тому відбулось чергове похолодання; · Насувається льодовик – змінюється рослинний і тваринний світи; · Людина займається тільки полюванням; · Удосконалюються знаряддя праці (скребли наконечники списів (кремнієві); · З’являється одяг, житло; · Людина навчилась добувати вогонь; · Удосконалюється мова і з’являються: · первинні релігійні вірування; · Фізичний тип людини пітекантроп; · Формується первісна община. Відомі пам’ятки: Королево, м. Амросіївка, с. Лука-Врублевецька. · Кінець льодяникового періоду; · З’являються нові знаряддя праці з кісток і рогу тварини · Утворюються стоянки (це об’єднання декількох жителів) · Основним осередком стає рід – це група кровних родичів · Розпочинається період матріархату: a) Головну роль у житті відіграє жінка; b) Рід рухається по жіночій лінії за схемою: бабуся ®мати®дочка · Удосконалюються мова і релігія · Фізичний тип людини кроманьйонець · Відомі пам’ятки: · Донбас, Крим, Подніпров’я, Десна. Відомо близько 500 поселень.    

 

 

На зміну палеоліту приходить — МЕЗОЛІТ

       
   

середній камінь

середньо-кам'яний вік

(11 тис. років тому — 6 тис. років тому)

 

Льодовик відступив. Змінюються кліматичні умови — змінюються рослинний і тваринний світ. Людина знову займається збиральництвом, риба­льством, але головним продовжує залишатися полювання.

Щоб воно було результативним, людина винайшла лук і стріли. Удосконалюються знаряддя праці (долото, тесло, сокира), мова і релігія.

Відомі пам'ятки: с. Білолісся, Гиржеве, Мирне (Одещина), с. Осоко-рівна (Надпоріжжя), Крим.

 

МЕЗОЛІТ змінюється НЕОЛІТОМ

 
 

 


«Неолітична революція»

Відтворювальний тип господарства

Ø З'являється землеробство

Ø » скотарство

Ø » прядіння і ткацтво

Ø » глиняний посуд (виготовлений без наявності гончарного круга шляхом ліплення).

Ø Розвивається сусідська община. Виникають племена — це об'єднання декількох родів. А племена об'єднуються у союзи племен. Удосконалюються мова і релігія.

Відомі пам'ятки: с. Кам'яна Могила (Донецька обл.) — близько 500 поселень.

 

 

 


Людина познайомилась з міддю. Мідь починає широко використову­ватись і поступово витісняє камінь. З міді виготовляють:

а) знаряддя праці;

б) предмети побуту;

в) зброю.

Знаряддя праці за енеоліту

Дерев’яні Кам’яні Кістяні Мідні
З удосконаленням знарядь праці підвищується продуктивність праці

 

Активно виявила себе Трипільська культура (див. наступну сторінку).

Бронзовий вік

(2 тис. років тому)

Людина навчилась виготовляти бронзу. Бронза — це сплав міді і оло­ва. Бронза починає широко використовуватися. Поширюються вироби із штучно створеного сплаву. Розвивається бронзоливарне ремесло. Утворю­ються великі союзи племен. Посилюється майнове розшарування:

■ відбувається ісуспільний поділ праці (суть: землеробство відокремлюється від скотарства)

■ відбувається перехід від матріархату допатріархату.

■ а) головну роль у житті починає відігравати чоловік;

■ б) рід рахується по чоловічій лінії за схемою:

■ Дідусь ® батько ®син

■ Частими в цей період стають війни.

 

Причини:

а) з метою пограбування;

б) щоб розширити територію племені;

в) заради кровної помсти.

 

Ті, що перемогли

 

ØЗ'являється приватна власність.

ØАктивізуються торговельні відносини (обмін ® роль грошей виконує худоба).

ØУдосконалюються мова і релігія.

Відомі пам'ятки: пам'ятки давньокам’яної катакомбної, зрубної культури та культур шнуркової кераміки.

Залізний вік

(кінець 2 тис. років - початок 1 тис. років тому)

Людина металургійним способом навчається (із болотної руди) виго­товляти залізо. Воно починає широко використовуватися. Земля стає пред­метом купівлі продажу і зосереджується в руках окремих сімей. Так вини­кають земельні династії.

Відбувається поглиблення суспільного поділу праці. Завершується розклад первіснообщинного ладу. Формується станово-класове суспільство. Україна була втягнута у велике переселення народів.

 

1,5 – 1 млн. років тому відбулося заселення людиною території сучасної України



СТАРОДАВНЯ ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

Назва періоду Характеристика господарства Характерні риси суспільства Відомі пам’ятки
Палеоліт ранній (1 млн. років тому – 35 тис. років тому) Привласлювальне господарство, кам’яне рубило Зародження первісного стада С. Королево, м. Амвросієва, с. Лука-Врублевецька
  Гостроконечник, скребло Формування первісної общини Донбас, Крим, Подніпров’я, Десна
Пізній (35 тис. років тому – 11 тис. років тому) Скребки, наконечники списів (кремнієві) Матріархальна родова община Відомо близько 500 поселень
Мезоліт (11 тис років тому – 6 тис років тому) Долото, тесло, сокира, лук. Людина займається мисливством і рибальством. Виникнення родової общини С. Білолісся, с. Гиржеве, Мирне (Одещина), с. Осо корівка (Надпоріжжя), Крим
Неоліт (6 тис років тому – 4 тис років тому) Відтворювальний тип господарства, виникає землеробство, скотарство Розквіт родового ладу, виникнення сусідської общини С. кам’яна Могила (Донецька обл..), близько 500 поселень
Енеоліт (4 тис років тому – 2 тис років тому) Людство опанувало мідь. Розвивається обмін товарами чи знаряддями праці Пам’ятки трипільської культури – близько 700 поселень (див. далі)

2. Трипільська культура

(4 тис. років тому — 2 тис років тому)

 

Називається так, бо вперше знайдена і досліджена в селі Трипілля, що на Київщині, відомим українським археологом, етнографом і істориком Вікентієм Хвойкою наприкінці XIX ст. (1896 р.). Ця культура займала велику територію - межиріччя р. Дніпра і р. Дністра (див. схему):

           
     

 


р.Дністер р. Дніпро

       
 
 
 
 
 
 
   
землеробство


Основним заняттям трипільців було

   
 
 
 
 
 

 


Землю обробляли орним способом: в них був плуг. Сіяли пшеницю, ячмінь, просо. Зерно збирали дерев'яними серпами з крем'яними лезами.

Урожай розмелювали кам'яними зернотерками.

       
 
прядіння
 
ткацтво


Знали трипільці і

 

Виліплювали з глини і опалювали в печах глиняний посуд. Він був орнаментований.

Заслуговує на увагу трипільське

житло

 

Одноповерхове   Двоповерхове

 

господарське ® житлове

 

Складалося із двох приміщень:

 

Житло мало солом'яну стріху, двері, вікна, димар, піч-підлогу,що була глиняною + вистелялася очеретом.

М. Грушевськийвважає трипільців «пращурами слов'ян».

М. Брайчевський:«Трипільська культура послужила фундаментом до майбутньої слов'янської культури».

 

Епоха бронзи (2 тис років тому) Поширюються вироби зі штучно створеного сплаву. Розвивається бронзоливарне ремесло, скотарство, землеробство, обмін Утворюються великі союзи племен. Посилюється майнове розшарування Пам’ятки давньоямної, катакомбної, зрубної культури та культур шнуркової кераміки
Епоха заліза (кінець 2 тис років тому – початок 1 тис років тому) Використання заліза. Поглиблення суспільного поділу праці Завершується розклад первіснообщинного ладу. Формування станово-класового суспільства Пам’ятки кіммерійців, скіфів, сарматів

 

У добу заліза виникають перші державні утворення кіммерійців, скіфів, сарматів

 

Велику роль в історії України відіграли античні міста-держави Північного

Причорномор'я:

· Ольвія (у перекладі «щаслива»), Пантікапей, Тіра, Феодосія;

· Херсонес (у перекладі «півострів таврів»);

· Боспорське царство.

Давньогрецькі міста і неукріплені поселення в Північному Причорномор'ї виникли як торговельні факторії

 


Читайте також:

  1. І. Тематичний план навчального курсу
  2. Комп'ютерний (математичний) аналіз
  3. Математичний маятник
  4. Математичний опис динамічної системи
  5. НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ЛЕКЦІЙНИХ ТА ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ
  6. ОГЛЯД: ТЕМАТИЧНИЙ, ЛИСТІВ ТА ДРУКУ
  7. Систематичний менеджмент
  8. Систематичний ризик та сподівана дохідність компанії
  9. Тематичний класифікатор
  10. ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
  11. Тематичний план




Переглядів: 1228

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття робочого часу та його види. | ЗАПИТАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.029 сек.