Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Підтема: Визначення цільової групи проекту.

З використанням посібника:

Возний О.О. Основи фандрейзингу (Альтернативні джерела фінансування місцевих цільових програм). – К., 2007. – 132 с.

 

 

Визначення цільової групи проекту  
Будь-яка проблема певною мірою зачіпає якусь кількість людей. Тому наступним етапом є визначення цільової групи проекту (бенефіціарів). Бенефіціари — це ті, для кого здійснюється проект, ті, хто користуватиметься результатами.Якщо ми не в змозі однозначно стверджувати, для кого ми це робимо, проекту немає. Після того, як ви встановили і довели (перш за все — самому собі) факт існування проблеми і її значимість, беріться до визначення того, на кого ваш проект розраховано, якою є цільова група (бенефіціари) вашого проекту. Бенефіціари (отримувачі послуги, блага) — це ті люди, чиє життя якимось чином покращиться за підсумками проекту. Виходячи з цього, тут і надалі під терміном “цільова група (бенефіціари)” ми будемо розуміти групу осіб, на задоволення потреб яких спрямовано проект. Сутність визначення об’єкта проекту (вибору бенефіціарів) полягає в тому, щоб обрати саме ту цільову групу (або кілька груп) серед усіх інших груп, існуючих у даному суспільному середовищі, які найбільше потерпають від тієї проблеми, на розв’язання якої переважно спрямований проект, та/або може найбільше вплинути на характеристики цієї проблеми — зміст, структуру, масштабність, характер, соціальну значимість тощо. В цьому вам допоможуть такі питання: Кого і як проблема зачіпає? Яким чином проблема впливає на всю громаду? На яку окрему соціальну групу ви працюєте? У межах одного проекту можуть існувати кілька рівнозначних або нерівнозначних об’єктів: одна або декілька цільових груп клієнтів, які отримують допомогу; цільові групи фахівців, яких необхідно навчити методиці надання допомоги; цільові групи людей, котрих потрібно переконати сприяти наданню допомоги доступними їм засобами. Визначте якомога більше соціальних груп, котрих ваш проект може стосуватися. Не забувайте, що фонд, в який ви маєте намір подавати заявку, може обмежувати свої інтереси декількома окремими групами населення. І чим більше груп ви визначите, тим ширший спектр фондів, на які ви можете розраховувати. До основних критеріїв вибору об’єкта проекту слід віднести такі: o Відповідність об’єкта ідеології проекту. Якщо проект спрямований на попередження епідемії ВІЛ/СНІДу, недоцільно обирати об’єктом тих, хто зловживає алкоголем. Доцільніше дослідницьким шляхом визначити ту цільову групу чи кілька груп, «внесок» яких у поширення інфекції найбільший. o Відповідність об’єкта меті проекту. Якщо ціллю проекту визначено запобігання інфікування ін’єкційних наркоманів у межах певної території, недоцільно включати до об’єкта проекту ін’єкційних наркоманів іншої території. o Відповідність об’єкта тим чинникам, які найбільше детермінують кризові ситуації клієнтів проекту. Якщо дослідження вказують на існування суміжних об’єктів, які суттєво впливають на проблему об’єкта, визначеного головним стосовно ідеології і цілей проекту, ці суміжні об’єкти теж мають бути включеними в проект. o відповідність об’єкта проекту особливостям його внутрішньої структури. Якщо дослідження об’єкта «безробітні» вказують на існування кількох цільових груп усередині цього об’єкта (молодь, жінки тощо), які істотно відрізняються одна від одної, доцільно передбачити відповідну диференціацію, визначаючи об’єкт проекту. Бенефіціари повинні бути вказані в якісній та кількісній формі (що це за група та кількість осіб, які входять до неї). При розробці проекту не намагайтеся охопити якомога більшу кількість осіб, включивши їх до цільової групи, маючи на меті найефектніше подати свою ідею донорові та вразити його масштабністю проекту. Будьте реалістами і зважайте на власні можливості. У проектах необхідно вказувати бенефіціарів та намагатися довести, що вони потребують саме цього проекту, що плановані показники задовольнять потреби саме цієї групи.
 
Приклад опису потреби цільової групи:22 Незважаючи на деяку стабілізацію економічних показників загалом в Україні, для м. Світловодська проблема зайнятості населення залишається гострою, такою, що потребує термінового вирішення. Станом на 01.07.2002 року у Світловодському міськрайонному центрі зайнятості було зареєстровано як безробітні 5301 особа. Офіційний рівень безробіття становить 6,36% при середньому показнику по Україні близько 4%. Протягом півріччя працевлаштовані 1004 чол., що становить 18,9%. Процес адаптації безробітного вимагає нового вирішення його соціального захисту — від прямої матеріальної підтримки до створення сприятливих умов для його професійного становлення, розкриття особистісних можливостей, підтримки приватної ініціативи, самостійного працевлаштування та зайнятості. У той самий час цю частину населення можна розглядати як резерв для одного з компонентів місцевого економічного розвитку, а саме малого та середнього бізнесу. Саме для них підприємницька діяльність може вирішити проблему зайнятості, створити умови для підвищення їх добробуту. 22Проект «Соціальна адаптація безробітних через залучення їх до підприємницької діяльності».
 
Опрацювання критеріїв вибору об’єкта на етапі розробки проекту може викликати потребу в розширенні переліку об’єктів в межах проекту або виокремленні певних об’єктів для інших проектів зі схожою ідеологією і цілями. Ці проекти в залежності від ситуації можуть виконуватися одночасно або послідовно, коли один проект обов’язково має передувати іншому. Деякі проекти можуть мати цілеспрямований поділ на безпосередніх та суміжних бенефіціарів. У проекті «Моніторинг рішень Світловодської міської ради та виконавчого комітету міської ради» безпосередніми бенефіціарами були депутати міської ради, а суміжними — додатково жителі міста, так як підвищення ефективності діяльності ради та виконкому мало призвести до покращення якості адміністративних послуг.
 
Точка зору експерта з оцінки проектів: Дуже важливо, щоб заявка чітко визначала, хто є бенефіціарами проекту. Наприклад, проект, який має намір вплинути на уряд для вжиття більш жорстких заходів з контролю за забрудненням навколишнього середовища промисловими підприємствами, може заявити, що бенефіціарами будуть мільйони людей завдяки зниженню промислових викидів в повітря, яким ми всі дихаємо. Освітній проект, спрямований на впровадження демократично орієнтованої громадянської навчальної програми в 15 школах у визначеному районі, буде мати більш скромну і більш вимірювану групу бенефіціарів. Завжди залишається місце для обґрунтованих дебатів про те, скільки і які групи людей виграють від діяльності проекту. І все ж у кожній заявці має бути чітко визначено, кого саме ви маєте на увазі під бенефіціарами, а також вказані потенційні показники того, як проект вплине на них. Без чіткого визначення бенефіціарів і прямих результатів практично неможливо визначити, чи буде проект успішним. Тому спеціаліст з попередньої експертизи має бути дуже уважним до подібних питань. Далі експерт повинен знайти свідчення тому, що потенційний грантоотримувач дослідив поле діяльності і переконався, що запланована діяльність не проводиться ким-небудь іншим.Це продемонструє експертові, що може існувати потреба, яка в даний час ніким не задовольняється23. Річард Н. Блу, старший співробітник Management Systems International 23Ричард Н. Блу “Заявка на грант: точка зрения эксперта по оценке”.// www.fundraising.ru
 
Завдання.  
Шановні друзі! Пропонуємо вам, не відкладаючи, розпочати розробку проекту, спрямованого на розв’язання визначеної вами особисто суспільної проблеми. Для початку потрібно, використовуючи наведений вище матеріал, виконати дві вправи.
 
Вправа 1.
У чому полягає проблема, яку необхідно вирішити?  
Хто особисто чи яка група населення потерпає від наявності цієї проблеми?  
Що станеться, якщо цю проблему ніхто не вирішить?  
Який спосіб вирішення проблеми ви хочете використати?  
Якого результату у вирішенні проблеми ви хочете досягнути?  

 

 
Вправа 2.
Вправа на опис проблеми: Опишіть проблему, рішенням якої ви збираєтеся зайнятися.
1. Проблема. Якою конкретною проблемою збирається зайнятися ваша організація? Опишіть ситуацію, що свідчить про наявність проблеми; причини виникнення ситуації; що вже зроблено для зміни ситуації.  
2. Цільова група. Хто в існуючій ситуації буде клієнтом вашої організації? Опишіть ясно, кого стосується дана проблема (конкретні люди, структури, групи суспільства); наведіть чітку кількісну та якісну інформацію.  
3. Документальне підтвердження проблеми.Наведіть статистику та факти, що свідчать про наявність даної проблеми та про потреби клієнтів у вирішенні цієї проблеми.  

 

 


Читайте також:

  1. I визначення впливу окремих факторів
  2. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  3. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  4. Ocнoвнi визначення здоров'я
  5. Алгебраїчний спосіб визначення точки беззбитковості
  6. Алгоритми групи KWE
  7. Аналіз коефіцієнтів цільової функції
  8. Аналіз службового призначення деталей та конструктивних елементів обладнання харчових виробництві, визначення технічних вимог і норм точності при їх виготовленні
  9. Аналіз стратегічних альтернатив та визначення оптимальної стратегії формування фінансових ресурсів
  10. Аналіз ступеня вільності механізму. Наведемо визначення механізму, враховуючи нові поняття.
  11. Балансова теорія визначення статі. Диференціація статі і роль гормонів у цьому процесі.
  12. Безстатеве розмноження, його визначення та загальна характеристика. Спори — клітини безстатевого розмноження, способи утворення і типи спор.




Переглядів: 5124

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Модель планування фандрейзингу. | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.