МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||
Концепції управління підприємствамиПідходи до управління на початку XX століття. Планування – необхідна передумова успішної реалізації ділових починань підприємств. Товарна, збутова та ринкова орієнтації діяльності фірм. Етапи поступового переходу до стратегічного управління. Визначення концепції управління. Чинники, що вказують на характерні риси системи стратегічного управління підприємства. На початку XX століття в перших працях з менеджменту зазначалось, що планування є інструментом, який допомагає у прийнятті управлінських рішень. Його мета – забезпечення нововведень та змін в достатньому обсязі, щоб адекватно реагувати на зміни в зовнішньому середовищі. Планування – необхідна передумова успішної реалізації будь-якого ділового починання підприємств. Як загальна функція управління, планування є процесом підготовки на перспективу рішень про те, що, ким,як, коли повинно бути зроблено. Сучасне розуміння розвитку економіки, передбачення майбутнього підприємства можна охарактеризувати чотирма основними етапами. Залежно від розвитку ринку, комерційній діяльності фірм відповідає певна теорія управління підприємством. 1. Товарна орієнтація ринку – характеризується прагненням до покращення якості товарів без серйозного врахування потреб, смаків, бажань покупців. Теорією управління підприємством за таких умов є бюджетний контроль, що базується на внесенні поправок в обсяг і структуру доходів-витрат виробництва та збуту залежно від поточної ситуації на ринку. В основі концепції бюджетного контролю лежить уявлення про загальну незмінність основних умов і закономірностей на ринку. Коректування діяльності проводиться тільки час від часу, якщо назріла необхіднісь. 2. Збутова орієнтація – характеризується забезпеченням максимізації збуту за допомогою реклами та інших методів впливу на покупця з метою примусити його здійснити покупку. При такій орієнтації використовується довгострокове планування, що грунтується на уявленні про можливість прогнозувати забезпечення довгострокового приросту основних показників діяльності фірми. Процес планування передбачав визначення довгострокових змін обсягу продаж, рівня витрат, продуктивності праці та інших показників згідно з набутим досвідом та існуючими тенденціями, що зберігатимуться досить тривалий час. Довгострокове планування пристосовує виробничу діяльність до змін на ринку, які мають відбитись на комерційній діяльності фірми на найближчі 2-10 років. 3. Ринкова орієнтація діяльності – передбачає відбір товарів найвищої якості, що користуються найбільшим попитом і забезпечують максимум продаж саме цих товарів. 4. Стратегічне планування – вносить суттєві корективи в методи управління, відкидаючи можливість керівництва діяльністю фірми, виходячи з екстраполяції минулих тенденцій. Виникає необхідність вносити стратегічні корективи в поставлені завдання згідно зі змінами на ринку і аж до можливості прогнозування виходу на ринок інших товарів. Ця управлінська концепція робить акцент на умовах ринку, особливо на умовах конкуренції та збуту, як на критерії управління. Сучасні провідні фірми використовують систему стратегічного управління, яка лежить в основі концепції маркетингу. Маркетинг розуміють як цілісну систему організації та управління діяльністю підприємства, що забезпечує максимальний збут продукції, досягнення значної активності виробничої діяльності та розширення ролі ринку. Суть маркетингу можна сформулювати так: виробляти те, що, безумовно, знаходить збут, а не намагатися нав’язати покупцю те, що вироблено. Основна мета маркетингу конкретної фірми – забезпечення максимальної рентабельності її функціонування, що може бути досягнуто лише в разі відповідності продукції фірми ринковим вимогам. Залежно від умов комерційної діяльності, кожна фірма використовує відповідну теорію управління. Найбільш прогресивною є теорія стратегічного управління. Будь-яка система управління підприємством базується на відповідній концепції. Концепція управління – це система ідей, принципів, уявлень, що зумовлюють мету функціонування підприємства, механізми взаємодії суб’єкта та об’єкта управління, характер взаємовідносин між окремими ланками його внутрішньої структури, а також необхідний ступінь урахування впливу зовнішнього середовища на розвиток підприємства. Виходячи з цього, на рис. 1.1 наведено принципову схему стратегічного управління підприємством. Стратегії в цьому випадку виступають як інструменти досягнення цілей, а для успішної реалізації обраного стратегічного набору необхідно, щоб підприємство функціонувало відповідно до вибраної концепції управління. Стратегічне управління – це реалізація концепції, в якій поєднуються цільовий та інтегральний підходи до діяльності підприємства, що дає можливість встановлювати цілі розвитку, порівнювати їх з наявними можливостями (потенціалом) підприємства та приводити у відповідність шляхам розробки і реалізації системи стратегій (стратегічного набору). Концепція стратегічного управління лежить в основі стратегічного мислення і знаходить вираз у характерних рисах її застосування.
Рис. 1.1 Концептуальна схема стратегічного управління підприємством
Характерні риси системи стратегічного управління конкретного підприємства залежать від взаємодії наступних чинників: 1. Рівень управління. 2. Розміри підприємства (залежно від галузевих особливостей). 3. Характерні риси виробничого потенціалу. 4. Тип виробництва, рівень спеціалізації, концентрації та кооперації. 5. Галузева приналежність. 6. Наявність (відсутність) науково-технічного потенціалу. 7. Рівень кваліфікації персоналу.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||
|