Визначення функціональної стратегії. Формування комплексної стратегії підприємства через сукупність функціональних стратегій. Вибір окремої функціональної стратегії. Ключові чинники, які необхідно враховувати при виборі стратегії. Врахування маркетингових підходів. Основні функціональні стратегії розвитку. Головні чинники, що впливають на опрацювання стратегії розвитку.
Функціональна стратегія – тип стратегії забезпечення діяльності у стратегічному наборі, що визначає специфіку й орієнтацію функціональної підсистеми стратегічного управління з метою виконання нею (стратегією) поставлених завдань, що випливають з основних стратегічних цілей діяльності підприємства [38].
Сукупність функціонування стратегій формує комплексну стратегію підприємства, відображається у змісті її окремих частин.
Важливе значення має вибір окремої функціональної стратегії, процес якого передбачає наступні етапи:
1. Оцінка ефективності поточної стратегії.
2. Аналіз бізнес-портфеля.
3. Безпосередній вибір функціональної стратегії підприємства.
Функціональна стратегія підприємства формується власником чи відповідними менеджерами на основі аналізу чинників, які характеризують стан господарства. При цьому враховують результати аналізу бізнес-портфеля, а також характер і особисті показники стратегій, що пропонуються для виробництва.
Ключові чинники, які необхідно враховувати:
1. Стан галузі й позиція на ній підприємства, що відіграє вирішальну роль при виборі функціональної стратегії, спрямованої на зростання. Підприємства мають працювати, максимально використовуючи можливості, які створені завдяки їх високому конкурентному статусу, і закріпити позиції на ринку. Для суб’єктів господарювання, що мають слабкі конкурентні позиції, світова практика пропонує обрати функціональні стратегії, які сприятимуть посиленню позицій. На практиці використовують матрицю вибору стратегії залежно від економіки ринку продукції і конкурентної позиції підприємства на ньому (рис. 8.1).