Організаційна культура підприємства як об’єкт стратегічних змін
Види прояву організаційної культури. Вплив окремих факторів на організаційну культуру. Цінності. Індивідуальні цінності підприємств. Моделі організаційної культури. Визначення послідовності дій залежно від зміни організаційної культури в процесі впровадження стратегій. Стратегії «підтримки» або «зв’язку» щодо окремих елементів і всієї організаційної культури. Розуміння та підтримка позитивно спрямованої організаційної культури керівником підприємства. Особисті якості керівника-стратега. Забезпечення організаційного розвитку підприємства.
Організаційна культура проявляється у вигляді наявних на підприємстві цінностей, прийнятої віри, норм поведінки, філософських ідей та положень тощо.
На організаційну культуру впливає комплекс взаємопов’язаних факторів: минулий і нинішній досвід, структурні, соціально-психологічні та національно-культурні характеристики, погляди, цілі, потреби та цінності людей, що працюють.
Цінності визначають напрямок та умови (неписані норми, неформальні стандарти поведінки тощо) діяльності працівників конкретного підприємства, які дають змогу кожній особі та підприємству загалом досягти успіху. Цінності формуються, як правило, на неформальній основі, а поширюються через усне спілкування – у вигляді історій, міфів, легенд і метафор.
Залежно від системи цінностей, розрізняють окремі типи організаційної культури (рис.11.6).
Ідентифікація типу організаційної культури надає керівникам інформацію про можливості, характер та швидкість здійснення стратегічних змін.
Для досягнення стратегічних цілей важливим є аналіз глибини, порядку та швидкості змін, що їх треба здійснити в організаційній культурі на підприємстві та в окремих його підсистемах під впливом і для забезпечення впровадження визначених стратегій.